Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Mit tv ryger retur til forhandleren idag.
Jeg kan simpelthen ikke affinde mig med
at der er for meget "knald" på den røde farve.

Hvilket tv skal jeg så have med retur?

Hvad med LG plasma - syntes at have læst at
de har noget efterslæb, gælder det alle modeller?

mvh
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LGs plasmaskærme har ikke meget mere efterslæb end Panasonic, men de lider i større grad af retention (hvis det er de du tænker på?), hvor billedet midlertidigt brænder lidt fast.
Af pipper
Rasmus Larsen skrev:LGs plasmaskærme har ikke meget mere efterslæb end Panasonic, men de lider i større grad af retention (hvis det er de du tænker på?), hvor billedet midlertidigt brænder lidt fast.
Hej Rasmus.

Det var nok det jeg havde læst.
Er det et problem generelt for LG
plasma skærmene?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, alle LGs skærme har en lidt større tendens til retention. Det samme har Samsungs modeller.
Af pipper
yakken skrev:Ja, alle LGs skærme har en lidt større tendens til retention. Det samme har Samsungs modeller.
Er det noget man skal være bange for?'

Jeg har afleveret mit X10 her til aften og er nu
ude og lede efter et andet tv.

Jeg faldt lidt for philips 8694, men kan se
at der også findes 9603 og 9703. Nogen der ved
hvad forskellen er?

Fik et godt tilbud på 8694 som ifg. sælger var på vej ud af markedet.
Af Nick_S
Syntes du X10 var for rød? Det kan jeg ærlig talt ikke helt forstå.

Evt kan du vente et par uger på X20 fra Pana. Den kommer ultimo februar.
Vil bestemt mene at X10 er bedre end 8694! Og X20 bliver forhåbentlig bare endnu bedre ;)
Af pipper
Nick_S skrev:Syntes du X10 var for rød? Det kan jeg ærlig talt ikke helt forstå.

Evt kan du vente et par uger på X20 fra Pana. Den kommer ultimo februar.
Vil bestemt mene at X10 er bedre end 8694! Og X20 bliver forhåbentlig bare endnu bedre ;)
JA, X10 var rødligt, og så også idag en U10 hos forhandleren der havde samme tendenser.
Brugeravatar
Af truehorses
Nu skriver at du så på en U10 ??? kalibreret ? eller bare i butikken ?

Din X10Y var den på nogen måde kalibreret evt. efter
de indstillinger som er angivet i testen her på Flat panels

Her kunne man HVIS de var anvendt, og man syntes at det stadig var for rødt, skifte fra varm hen imod det kølige....
Af pipper
truehorses skrev:Nu skriver at du så på en U10 ??? kalibreret ? eller bare i butikken ?

Din X10Y var den på nogen måde kalibreret evt. efter
de indstillinger som er angivet i testen her på Flat panels

Her kunne man HVIS de var anvendt, og man syntes at det stadig var for rødt, skifte fra varm hen imod det kølige....
U10 var bare i butikken.

Jeg kørte med indstillingerne fra flatpanels og prøvede også at vælge kølig, normal, Ja hele turen blev testet.

Jeg syntes bare ikke at X10'eren levede op til mine forventninger, og NEJ- de var ikke for høje. Mener bare at X10 burde være bedre en min PX 70. Dette var desværre så bare ikke tilfældet, pga den røde farve.
Brugeravatar
Af koenigs
Det lyder lidt som om du skal have et TV der ikke gengiver korrekte farver, da de varme og korrekte nuancer ikke tiltaler dig. Hold dig i øvrigt langt væk fra THX modeller, de vil skuffe dig rigtig fælt.

Jeg tror generelt du skal holde dig fra plasma da de ofte er tættere på virkeligheden og dermed et varmere billede.

Gå efter en LCD i stedet, langt de fleste har alt for kolde farver og de vil givetvis tiltale din smag.
Af pipper
koenigs skrev:Det lyder lidt som om du skal have et TV der ikke gengiver korrekte farver, da de varme og korrekte nuancer ikke tiltaler dig. Hold dig i øvrigt langt væk fra THX modeller, de vil skuffe dig rigtig fælt.

Jeg tror generelt du skal holde dig fra plasma da de ofte er tættere på virkeligheden og dermed et varmere billede.

Gå efter en LCD i stedet, langt de fleste har alt for kolde farver og de vil givetvis tiltale din smag.

Undskyld mig, men det var da en mærkelig kommentar.

Hvis mit X10 har vist for røde farve, hvilket flere end jeg kunne se er det da ikke ensbetydende med om man er til plasma eller ej.
Hvis du mener at en person der har en hvid skjorte på og det korrekte billede så vises som en lyserød - ja så bliver vi to aldrig enige om plasma er godt.
Jeg har som jeg skrev det set flere Panasonic tv med samme problem.
Hvis dette er et korrekt billede er jeg til LCD
Af Kratz
Jeg tror det koenigs mener er, at mange vender sig et billede der er for 'køligt', altså med for høj andel af blå. Hvis man har levet med det nogen tid, kan man nemt synes et korrekt billede ser rødt ud.

Bruger undersøgelser viser da også, at mange foretrækker et billede som er forskudt mod det blå område. Noget blandt andet Philips og B&O har taget konsekvensen af, og bevidst indstiller deres TV til en for høj farvetemperatur.