Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pallandsen
Hej folk

Jeg er ved at have skudt mig ind på et af disse 3 tv - LGSL8000, LGSL8500, Sharp LE705.

Af + og - ser jeg følgende:
LGSL8000
- plastdesign (er der stor visuel forskel i forhold til sl8500?)
- sort
+alt andet

LGSL8500
- glasreflektering (er det slemt?)
- sort
+alt andet

Sharp LE705
- design
- slør ved hurtige bevægelser (er det slemt - nogen erfaringer?)
+ meget lavt strømforbrug

Jeg ser en del sport (primært fodbold) og design er vigtigt for mig + nogenlunde lavt strømforbrug (derfor ingen plasma - kan godt leve med lidt dårligere billedkvalitet). Tv'et jeg skal have skal være mellem 46 og 50 tommer.

Hvis nogen har erfaringer/kommentarer med/til et af disse fjernsyn vil jeg meget gerne høre dem.

På forhånd tak
Af Mighty
pallandsen skrev:Hej folk

Jeg er ved at have skudt mig ind på et af disse 3 tv - LGSL8000, LGSL8500, Sharp LE705.

LGSL8000
- sort
+alt andet

LGSL8500
- sort
+alt andet

Sharp LE705
- design

Jeg ser en del sport (primært fodbold) og design er vigtigt for mig + nogenlunde lavt strømforbrug (derfor ingen plasma - kan godt leve med lidt dårligere billedkvalitet). Tv'et jeg skal have skal være mellem 46 og 50 tommer.

Hvis nogen har erfaringer/kommentarer med/til et af disse fjernsyn vil jeg meget gerne høre dem.

På forhånd tak
Jeg har selv for nylig stået i den situation at skulle vælge mellem SL8000 og SL8500. LE705 har jeg ingen erfaring med så den kan jeg ikke udtale mig om.
Jeg endte med at købe SL8500 da jeg synes at designet med glasfronten var langt pænere end SL8000.
Desuden læste jeg enkelte steder på nettet at plexiglas fronten på SL8000 kan blive bølget med tiden pga. af varmen fra fjernsynet. Om der er hold i dette ved jeg ikke. Man skulle kun lægge mærke til det når skærmen var slukket.

Det er rigtigt at SL8*** serien ikke har verdens bedste sortniveau. Det er absolut acceptabelt og ikke noget der genere mig. Kunne godt forestille mig at man ville være generet af det hvis man er vant til plasma sort niveau.

Jeg har mange vinduer i min stue (ingen af vinduerne er "bag" fjernsynet), men synes ikke at genskinnet fra glasfronten på SL8500 er noget problem. Det kan være det kan blive et problem hvis man har vinduer placeret "bag" fjernsynet.
Efter min mening er reflekteringen den samme på SL8000 og SL8500, ihvertfald hvad jeg kunne se i butikken.

Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg købte SL8500 da det er et virkeligt lækkert TV med rigtig god billedkvalitet, naturlige farver og fedt design.

Hvad der er generende for nogen behøver ikke at være det for andre, så mit råd vil være at tage ud i en butik og vurdere de to LG modeller eller købe over nettet og benytte dig af fortrydelsesretten hvis du er utilfreds med sort niveau og genskin. Dette er som du selv nævner de eneste to negative småting, som jeg godt kan leve med når man ser hvilket billede dette fjernsyn leverer :)
Af pallandsen
Hey - mange tak for din erfaring. Tror bestemt også sortniveauet er rigeligt fint til mig. Jeg har idag et meget gammelt B&O tv - så mon ik billedkvaliteten kommer til at blive bedre uanset hvad. SL8500 - den er taget til efterretning. Er der nogen butikker der har LGSL8000/8500 (eller sharp'en for den sags skyld)? Kan ik lige finde nogen.
Af Rodding
Mighty skrev:
pallandsen skrev:Hej folk

LGSL8000
- sort
+alt andet

LGSL8500
- sort
+alt andet

Sharp LE705
- design

På forhånd tak
Jeg har selv for nylig stået i den situation at skulle vælge mellem SL8000 og SL8500. LE705 har jeg ingen erfaring med så den kan jeg ikke udtale mig om.
Jeg endte med at købe SL8500 da jeg synes at designet med glasfronten var langt pænere end SL8000.
Desuden læste jeg enkelte steder på nettet at plexiglas fronten på SL8000 kan blive bølget med tiden pga. af varmen fra fjernsynet. Om der er hold i dette ved jeg ikke. Man skulle kun lægge mærke til det når skærmen var slukket.

Det er rigtigt at SL8*** serien ikke har verdens bedste sortniveau. Det er absolut acceptabelt og ikke noget der genere mig. Kunne godt forestille mig at man ville være generet af det hvis man er vant til plasma sort niveau.

Jeg har mange vinduer i min stue (ingen af vinduerne er "bag" fjernsynet), men synes ikke at genskinnet fra glasfronten på SL8500 er noget problem. Det kan være det kan blive et problem hvis man har vinduer placeret "bag" fjernsynet.
Efter min mening er reflekteringen den samme på SL8000 og SL8500, ihvertfald hvad jeg kunne se i butikken.

Jeg har ikke et sekund fortrudt at jeg købte SL8500 da det er et virkeligt lækkert TV med rigtig god billedkvalitet, naturlige farver og fedt design.

Hvad der er generende for nogen behøver ikke at være det for andre, så mit råd vil være at tage ud i en butik og vurdere de to LG modeller eller købe over nettet og benytte dig af fortrydelsesretten hvis du er utilfreds med sort niveau og genskin. Dette er som du selv nævner de eneste to negative småting, som jeg godt kan leve med når man ser hvilket billede dette fjernsyn leverer :)
Har du oplevet nogen form for input lag på skærmen?
Af Rodding
pallandsen skrev:Hey - mange tak for din erfaring. Tror bestemt også sortniveauet er rigeligt fint til mig. Jeg har idag et meget gammelt B&O tv - så mon ik billedkvaliteten kommer til at blive bedre uanset hvad. SL8500 - den er taget til efterretning. Er der nogen butikker der har LGSL8000/8500 (eller sharp'en for den sags skyld)? Kan ik lige finde nogen.
Hifiklubben har Sl8000 og Sl9000 i 42 og 47"
Af Mighty
pallandsen skrev:Hey - mange tak for din erfaring. Tror bestemt også sortniveauet er rigeligt fint til mig. Jeg har idag et meget gammelt B&O tv - så mon ik billedkvaliteten kommer til at blive bedre uanset hvad. SL8500 - den er taget til efterretning. Er der nogen butikker der har LGSL8000/8500 (eller sharp'en for den sags skyld)? Kan ik lige finde nogen.
Jeg har ikke set SL8000 og SL8500 side om side i en butik. Faktisk havde jeg meget svært ved at finde en butik der havde SL8500 og endte med at se det hos en ven.
SL8000 så jeg hos El-giganten og synes her at genskinnet var på linie med SL8500. Det er muligt at Expert har SL8500. De har ihvertfald SL9000 som også har en glasfront så her kan man måske danne sig et billede af hvordan reflekteringen er (man skal dog prøve at ignorere alle lamperne i butikken).
Af Mighty
Rodding skrev: Har du oplevet nogen form for input lag på skærmen?
Ikke noget jeg har bemærket med 200 mhz systemet slået fra når jeg spiller.
Af Chester
Var også ved at købe LG sl8000, men så blev jeg heldigvis vejledt til at købe Panasonic G15E. WOW sikke en forskel.. mange gange flottere billede.. Langt langt overlegent. Koster det samme :) Er lige nu på tilbud hos hifi klubben
Af pallandsen
Er der nogen der ved hvor man kan se Sharps LE705 i virkeligheden?
Af Peder99
Sidder i samme dilemma med hensyn til valg TV!

Kigger både på LG SL9500, LG SL8500 og LG SL8000

Hvad er holdingen til mangel på LAN tilslutninger?

-Er det et must?
-Kan USB med extender ligesåvel benyttes?

Er mere og mere blevet hooked på SL9500 "42" selvom den er lidt stort i forhold til hvor den skal sidde! (ærgeligt den ikke findes i 40")

Er det nogen der ved om der findes speciell vægophæng til dette TV?