Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej, jeg har brug for lidt assistance;
Jeg har netop købt et LG SL9000 og tilsluttet det til Stofa (uden Zaptor boks) samt til en ældre DVD afspiller via Scart. Jeg konstaterer en nogenlunde konstant summen/pivelyd fra bagsiden af skærmen, som kun forsvinder, når jeg sætter energibesparelsesfunktionen til Auto, og det er forholdsvis mørkt i stuen. Så snart skærmen skal levere et lysere billede, begynder mislyden. Uanset om jeg ser tv eller DVD. Jeg har prøvet at fjerne/skifte mine input kabler enkeltvis uden det hjalp. Jeg har også prøvet at justere de ulåste parametre, dvs. baggrundslys, kontrast og gamma, uden at mislyden forsvinder fuldstændig. (Sortniveau er fastlåst i "auto level", når man ikke anvender HDMI eller komponent input).

Så jeg er lidt i vildrede. Er en sådan lyd normalt fra en edge LED skærm?
Eller kan det fjernes med de rette indstillinger? -Det skal siges, at jeg har prøvet Rasmus Larsens kalibreringsforslag (på nær sortniveauet) uden at det hjalp.

På forhånd tak for forslag/vejledning.
Venligst,
Theis
Jeg var så i Hifi Klubben i dag og hente et nyt LGSL9000. Nyt og nyt, jeg kom hjem med en skærm der bar præg af at have været pakket ud før. Men det er af mindre betydning i denne sammenhæng.

Den "nye" skærm har nøjagtig samme fejl; pivelyd som kan høres ved mute/lav volume så snart skærmen ikke står i auto eco-mode.

Det kunne være interessant at høre fra jer øvrige LG9000/9500 ejere, om I kan høre samme mislyd ved at slå eco-mode fra?

Mvh
En noget slukøret LG ejer...
Af Kapper Kuul
Hey...

Jeg har et sl8000 og den giver også en brummelyd engang imellem, ikke noget man ligger mærke til normalt, men når man skifter kanal og skruer helt ned...

Men igen kun nogle gange...

Ved ikke om det er da samme problem da mit jo ikke er samme model, men dog samme producent...
Af Theis R
Interessant.. Jeg har korresponderet med både LGs hotline og en venlig LG ansat på dette forum, og begge har meldt tilbage, at disse lyde ikke bør forekomme. Men hvis de også findes i en vis udstrækning på SL8000/8500 serien, så er problemet vist mere udtalt, end jeg havde regnet med.
De 2 skærme jeg har haft indtil nu, har begge larmet meget ved lyse billeder samt ved kanalskift.

Anyway, tak for tilbagemeldingen!
Af Andreas86
PÅ mit 37SL8000 er der også en konstant pivelyd fra venstrebagside af tv'et.
Jege r dog så "heldig" at jeg har køkken/stue i samme lokale så jege r vandt til summelyde fra køleskabet.
Men kunne godt forestille mig det ville være et problem hvis jeg havde det fuldstændig lydløst.
Af Arendrup
Har samme problem med summelyd fra bagpanelet på mit nye LG 42sl8000. Den forstyrrende summen, kan kun dæmpes ved at slå energispare funktionen til, men det er da træls at det skal gå ud over billedkvaliteten. Håber på at hifiklubben vil ombytte det :)
Af Giuseppe
Jeg har købt sl9000 i Elgiganten og har IKKE problemer med lydgener fra bagpanelet. Det er i brug på 9.dag (dog ikke i træk ;) og testet med forskellige billedindstilling.
Er yderst tilfreds med mit tv.
Af Tannenbaum
Jeg har lige købt et helt nyt LG42 sl9000 TV i HiFI Klubben.

Jeg oplever præcist den samme fejl - Der er kontant lav støj / summen ved tale eller andet lyd fra tv'et. Høres tydeligt hvis man går tæt på TV'et.

Det minder om lav støj fra en FM radio

Det forsvinder ikke ved energispare mode - Bliver måske lidt bedre.

Kan naturligvis klares ved at sætte andre højtalere til, men stadig mega irriterende!

Så jeg må en tur i HiFI klubben og have det byttet...