Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hjalte81
Hej Alle... Første indlæg herinde ;)

Jeg har i de sidste par dage søgt nettet (og flatpanels) tyndt efter info om fladskærme, men der er nogen ting jeg rigtig godt ku bruge lidt hjælp til...

Jeg skal ha et nyt fjernsyn min. 40" til 4-5000 kr.
Jeg kan forstå på jer herinde at panasonic skulle være noget af det bedste.

Har kig på

Panasonic TXP42C10Y til 4500,- (http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... Insurance=)

og

Thomson 46FR3230N til 5000,- http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... Tabcontent)

og lidt

Samsung LE40B535XXE (http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... -40-lcd-tv)

Så, her er mine spg.

1) Er slør et problem i plasma tv? Jeg er meget overfølsom overfor slør og det er noget jeg lægger mærke til... Hvordan har panasonic det med slør?

2) Jeg læste den lcd/plasma guide herinde fra og blev lidt skræmt af det der med at man ikke kan lægge et plasma tv ned. Hvordan pakker man det ud så :)

3) Nogen der har erfaringer med den 46" thomson model? Kan ikke rigtig finde noget herinde, bortset fra et enkelt indlæg hvor den kort bliver nævnt.

Håber i kan hjælpe...

MVH.
Hjalte
hjalte81 skrev:1) Er slør et problem i plasma tv? Jeg er meget overfølsom overfor slør og det er noget jeg lægger mærke til... Hvordan har panasonic det med slør?
Der er ikke slår på plasma-TV. Det hører sig til LCD-teknologien.
hjalte81 skrev:2) Jeg læste den lcd/plasma guide herinde fra og blev lidt skræmt af det der med at man ikke kan lægge et plasma tv ned. Hvordan pakker man det ud så :)
Det er kun under fragten at TV'et skal stå op. Du må naturligvis godt lægge det ned når du monterer fod/beslag mv. Under transporten er der risiko for at du ryster skærmen så meget at frontglasset knækker under sin egen vægt (tænk på en rude, du sætter i svingninger pga. vibrationer under fragten).
hjalte81 skrev:3) Nogen der har erfaringer med den 46" thomson model? Kan ikke rigtig finde noget herinde, bortset fra et enkelt indlæg hvor den kort bliver nævnt.
Hold dig til de to andre modeller du har kig på. Hvis du kan finde X10Y til samme pris, så vil den være et bedre valg end C10. Jeg ved ikke om du måske kan finde en enkelt El-giganten der har en tilbage - de sælger den til 3.999 kr. i denne uge.
Af BrianH
1) De er også overfølsomme overfor det i Frankrig. Jeg har ikke set noget slør på X10Y 37", men jeg har heller ikke ledt efter det, så i mine øjne er det noget anmeldere måler, men brugere ikke ser.

2) Du kan godt lægge det ned, men ikke på en gammel trailer på en hullet grusvej på vej hjem fra Elgiganten.

3) Thomson er det samme som noname, køb det ikke.
Af xcardman
de mener vel fosfor slør.
det ser nogen forskelligt på.
men selv på mit tidligere panasonic px80 vil jeg ikke an se det som et problem

slør på et lcd er noget andet
Af hjalte81
Mange tak...

Det giver jo pludselig meget mening, det der med at man ikke må lægge det ned så..

Forstod det bare som om, at tv'et ikke kunne bære vægten af glas :)

Jeg ved ikke om jeg mener fosfor slør... Jeg har set nogen tv, hvor det slørede i mørke scener... Ik så meget, og det er sjældent at andre lægger mærke til det.. Men ja, det var vist LCD tv..

Er x10 bedre end c10?
c10y er dyrere de fleste steder...
Af hjalte81
Ok.. fandt ud af det.. mht. x10 og c10 :)

Der er lige en sidste ting... Vægbeslag. Er det noget jeg skal bruge, hvis jeg vil have det op og hænge, eller er det indbygget i TV'et (hvis vi nu snakker panasonic).
Af dumb
hjalte81 skrev:Ok.. fandt ud af det.. mht. x10 og c10 :)

Der er lige en sidste ting... Vægbeslag. Er det noget jeg skal bruge, hvis jeg vil have det op og hænge, eller er det indbygget i TV'et (hvis vi nu snakker panasonic).

Vægbeslag skal købes ved siden af.
Brugeravatar
Af koenigs
Gå efter X10Y, anti-refleksbehandlingen på glasset gør en KÆMPE forskel i praksis.

God fornøjelse