Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SoMoney
Hej

Jeg har et Panasonic P42G10E, og lige for nylig er det begyndt på noget mærkeligt.

Den går i en eller form for speciel mode, efter 5 minutter hvor man ikke skiftet kanal eller skruet på for lyden - eller et eller andet hvor man har sendt et signal fra fjernbetjeningen.

Det er som om den skruer ned for lyset i billedet. Det går væk hvis man trykker på et eller andet på fjernbetjeningen.

Det er lidt belastende at skulle gøre det hvert 5. minut, så jeg kunne godt tænke mig at få den til at holde op med det.

Jeg synes jeg har været i alle menuer, og slået alt hvad der hedder dvale eller noget med 'strømspare' fra, men det har ikke hjulpet.

Er der noget der ved hvordan jeg fikser dette?
Af red_martians
Den går i en beskyttelsestilstand, for at undgå burnin. Det gør den oftest hvis man har glemt at deaktivere et program i menuerne. oftest når jeg ikke kan finde sammenhængen slukker jeg på fronten af fjernsynet og tænder igen. Det plejer at hjælpe. Ellers prøv at resette fjernsynet. Det gør du under indstillinger og system.
Af SoMoney
Det viste sig ikke at være fjernsynet der var problemet, men derimod Samsung boksen fra Yousee.

Efter den var blevet opdateret havde den selv sat en pauseskærm til at gå på efter 5 minutter. Kan ikke lige lure hvem der har glæde af den feature, men vil derimod tro der er mange der ender i samme situation som mig.

Den blev så slået fra og alt er godt igen.

Men tak for hjælpen anyway :-)