Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Mit B&O 28" tv har desværre fået et defekt billedrør, og derfor er jeg på udkig efter et nyt tv.
Jeg har i et par uger læst adskillige tests og emner fra flatpanels og kan høre at dette lige er stedet, hvor man kan finde hjælp fra eksperter.Jeg erkender med det samme, at jeg ikke har særlig stor viden omkring fladskærmstv, og jeg har endog frygtet lidt at oprette et nyt emne, men vover pelsen.
Jeg har overvejet at købe:
LG42SL8000
TXP42G10

Er der nogle der kan hjælpe mig lidt?
Er det ene bedre end det andet, eller er der andre mærker eller modeller?
Jeg leder efter 40" eller 42" og prisen må gerne være omkring 10 000 kr.

Mvh. Ramm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til prisen er det to gode modeller du har udset dig. SL8000 fås i en version med glas på fronten i stedet for plastic, som hedder SL8500, blot til info.

I rå billedkvalitet vil G10 komme ud som vinderen, men designmæssigt er SL8000 en klar nummer 1. Du skal også gøre dig klart hvilke fordele og ulemper de to teknologier har. Det kan du læse mere om her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

Vær OBS på, at fordelen med mindre genskin på LCD ikke gælder i dette tilfælde, da SL8000 har frontglas.

Du har nok læst anmeldelserne af begge TV, så du er klar over hvordan de klarer sig rent funktionsmæssigt?
Af Ramm
Jamen jeg takker mange gange for dit svar og vil prøve at finde ud af, hvilken fladskærm, der passer mig bedst.

Mvh. Ramm