Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

udsalget er startet....har fundet 46w5500 samt 42pfl9703 til lige under 9K
hvilket er en fin pris for begge.

spørgsmålet er hvilket der er det bedste bud for pengene kontra kvalitet.

kontrast
sony 100.000:1
philips 30.000:1

sony mellem model, - philips topmodel for 1-2 år siden...

på papiret er sony umiddelbart en vinder, men er ret begejstret for ambilight spectra 3 i philipsen....uha...er ret spilttet, så input modtages gerne.

formål med skærmen. til stuen, film,wii,playstation3/blue ray

tak for svar pfh. :s
Af Hejhenrik
8404 har så vidt jeg ved ikke ambilight 3, ej heller mulighed for true cinema 24p.
spørgsmålet er om udviklingen er rendt fra 9703éren i forhold til sonyén ?

kan se i en anden tråd at der er problemer med 24p på 9703, er det et enkeltstående tilfælde ?

men 30.000 eller 100.000 i kontrast forhold, er vi ude i petitesser eller kan jeg se forskel med det blotte øje.

et andet spørgsmål er betragtningsvinkler, hvilken er bedst af de 2?

jeg fik for en gangs skyld mulighed for at låne fjernbetjeningen til 46w5500 i bilka, og legede lidt, jeg havde svært ved at finde det optimale billede, det syntes lidt mere grynet og uklart end på de omgivende tv. I sony centret stod det derimod hamrende klart, faktisk bedre end Z5500 i mine øjne.
er der generellt stor forskel på samme apparat i den samme serie, så det tv man slæber hjem er helt forskelligt fra det man så i butikken ?

kan man bruge Rasmus´s indstillinger, fra tests ?
eller
den dvd. der beskrives flere steder til indstilling, tager den udgangspunkt i det tv man står med? - og hvad med den dvd afspiller der spiller den, den kan vel også vise farverne forskelligt fra en anden dvd ?

endelig...pixmania har sonyen til lige under 9K men jeg kan ikke rigtig se om den model er med mpeg4 tuner...
http://www.pixmania.com/dk/dk/2860803/a ... w5500.html

fleggaard har philipsen til samme pris
http://www.fleggaardshop.dk/pi/Philips_ ... 5_106.aspx
er den testet her på flatpanels ?

ejere af de 2 modeller må gerne melde om plusser og/eller minusser

pfh tak... :o
Af Lafenear
Lige angående Pixmania.

Jeg vil råde til at du lader vær' med at købe noget så stort som et TV fra dem. Det er et helved at få sin penge igen, hvis der er en fejl på produktet.
Du kan evt. søge på Pixmania reviews på Google og andre folks erfaringer.

Men er det virklig ambilight der skal afgøre dit køb i sidste ende? Klart, det er en fed feature, men i sidste ende er det jo en af de mindste ting ved et Philips tv.
Senest rettet af Lafenear 30 dec 2009, 23:19, rettet i alt 1 gang.
Af Hejhenrik
nej det er ikke kun ambilight der afgør dette, syntes bare det er en lækker feature, der tilsyneladende også virker afslappende på øjnene...

hælder dog mest til sonyen lige nu...
man kunne så selv lave noget baggrundslys....

mit generelle spørgsmål går mere på billedkvalitets forskellen på den aldrende philips topmodel, eller sonys mellem model der er nyere ?

kan iøvrigt sige at sonys menu system virker lækkert, da jeg prøvede den i bilka.

du har nok ret med pixmania, det er ihverfald svært lige at gennemskue hvad man får for en model
Af Lafenear
Jeg må indrømme at jeg ikke er specielt begejstret over Ambilight, tjek evt. Rasmus' anmeldelse af Philips Aurea, der kan du få en idé om hvordan det er der.

Angående Philips' billedkvalitet kan du læse lidt om det her. Det er anmeldelsen af 9704. Får nogle hårde ord med på vejen af AV Precision.

Og ja Xross systemet er lækkert. Satte min søsters nye V5500 op igår for hende, og det gik meget gnidningsfrit.
Af dkscan
Traditionen tro skal der vel altid gøres opmærksom på en lidt større model, når nogen spørger specifikt til en given model :-)
Så bemærk at Sony Center har 52W5500 på tilbud til 9999,-
Af Hejhenrik
tak for inputs so far

52w5500 til 9999,- billigt....men er det ikke lidt stort - sidder 3,5 m. fra skærmen?

hvis man går ud fra den test rasmus gav af W5500 og det faktum at skærmene generelt bliver bedre og bedre, ja så burde svaret været givet, med hensyn til om den er bedre end 9703...hmmm :-/

skal en tur i sony center...igeen...ser også playstation 3 er på bud, så kan jeg prøve dem sammen...vender tilbage....måske med 52w5500 8) [/b][/u]