Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bigby
Vores nye 50-tommer Panasonic V10 skal op at hænge.

Er der noget særligt, jeg skal være opmærksom på? Er Føtex-beslaget til 200 kr. lige så godt som Vogel-modellen til fem gange så meget? Nogle særlige modeller, som kan anbefales?

Hvordan kommer man til stikkene, når skærmen først er oppe at hænge? Den hænger vel løst på beslaget, uden skruer, så man let kan tage den ned?

De der drejebeslag, som kan vinkles... hænger skærmen her lige så tæt inde mod væggen som ellers? Drejefunktionen giver jo nem adgang til stikkene.

Jeg har mange tommelfingre, så... Kan nogen anbefale en erfaren montør i Århus-området? Vil gerne have skærmen så langt ind mod væggen som muligt, men stikkene vender bagud på V10.
Af Zarocq
Det er ganske vist ikke et V50 men et G50 jeg selv har hængt op på væggen for knap en måned siden.

Men jeg har brugt et ganske simpelt beslag fra PP Radio i Århus. Det noget så uoriginalt som "watchTV/HQ" Flat plasma beslag, vesa 800x400. Det er dejligt simpel at hænge op og sætte TVet på.

Der er et lille vaterpas på beslaget - men brug et rigtigt i stedet, for det sad i hvert fald ikke lige på mit beslag. Men ellers virker beslaget robust.

Beslaget flytter TVet knap 3cm fra væggen.
Vi ved jo alle at Panasonics største svaghed er at stikkene vender bagud, men det eneste jeg ikke kan få til at være der, er alm. scartstik. Jeg har dog også investeret i vinklede HDMI-kabler. Men der er ikke meget plads. :((

Med dette beslag er det ikke umuligt at komme til stikkene, da TVet blot vippes ud for neden.

Drejebeslag - så kommer du langt fra væggen.

/Henrik