Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Allesammen :)

Mangler hjælp til at finde ud af dette, har desværre ikke så meget teknisk flair!:)

Har lige købt en lille Samsung på 22" og skal have det op på væggen. Bilka, hvor jeg købte det i, havde ingen beslag med arme, der også kunne vippe.

Beslaget skal kunne hives gerne ca. 35 cm ud fra væggen og kunne dreje og vippe. Det skal nemlig være inde i et lidt besværligt hjørne. Må også meget gerne IKKE være et monstrum af en anordning;)

Nogen der har gode idéer? Bring them on please!:)
Af TYBO
Harald Nyborg 149kr.
Af Blondiewithbrain
Har lige ringet til Harald Nyborg. De har ikke én, der kan vippe. Der skal åbenbart en kraftigere arm til. Men ellers tak for forslaget.
Af Blondiewithbrain
Skide godt drenge! Det er nogle rigtig gode bud begge to...jeg kan se, at der er en smule forskel på armlængde og tilt, går lige ind og tjekker priser!;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vogels er lidt pebrede. Det første på min liste koster ca. 600 kr. men kvaliteten er også derefter. Mine forældre har en 42" plasma-skærm hængt op i det beslag, der går op til de større størrelser, og den kan trækkes ud, så den næsten står vinkelret på væggen...
Af Blondiewithbrain
Ja hold da op, det er sgu ikke billigt!

Det er disse modeller, jeg kigger på:

Vogel: EFW 6145 LCD/TFT wall support

SMS: SMS Flatscreen WL 3D

På Kelkoo ligger Vogel på 843 kr. og SMS på 799 kr. Plejer de at have begge slags mærker i Radio Tv-forretninger, ville meget gerne se dem "live action", især hvis jeg skal give så meget for det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du kan ikke blot regne med, at en vilkårlig forretning har disse mærker på hylderne. Især ikke i de størrelser du ønsker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne jo ringe til de butikker du har i nærområdet, og spare dig besværet med at gå/køre rundt til dem.
Af Blondiewithbrain
Ja, helt sikkert. Men tænker måske, at SMS er den bedste løsning, da den kan komme 38 cm ud fra væggen og tiltes 25 grader i forhold til Vogel hvor det er 34 cm og 15 grader. Vogels kan så dreje 120 grader i forhold til SMS, som kun er 90 grader. SMS´en sidder 2 cm længere udfra væggen, dvs. 8 cm., når den er helt foldet sammen. Uh, der er lige lidt at tage stilling til...også designet, som jo også betyder noget! Ja må prøve at finde nogle forretninger, der har dem, så jeg kan se, hvordan de ser ud og virker.
Af Henrik45
Hvis du bor i nærheden af en Biltema butik så har de også et vægbeslag der har vare nr. 24-707.
(Koster 299kr.)
http://www.biltema.dk/

Sådan et bruger jeg selv til et Sony KDL-26V4500.
Vægbeslaget kan drejes og tiltes. Tilt kan sættes mellem -5 til 20° (med umbrako nøgle)