Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af korben
Så fik jeg mit 5090H tv. Og det er nice. Jeg har lige et problem jeg ikke helt forstår.

Jeg har sat en DVD til HDMI1 og en satbox til scart1

Kan det passe at HDMI1 og Scart1 er samme input.

For jeg kan kun få min Scart1 til at virke hvis HDMI er slået fra.

Er der en måde hvor man kan route på?
Af TvHomer
Ja, nogle af portene lukker for hinanden. Du har jo også kun én nummer 1 tast på din fjernbetjening :)
Af korben
ja. men jeg gik ud fra at jeg kunne route dem som jeg ville. Men med andre ord så lyder det rigtig at man kun kan bruge HDMI1 eller Scart1 ikke begge 2? Det er ikke et problem jeg skal jo bare flytte det ene kabel. ville bare gerne være sikker.
Af TvHomer
Du skal jo aktivere alle hdmiporte på nær nr. 3 eller 4 (kan ikke lige huske det), men skal du være helt sikker, så prøv manualen.
Af urbananen
Nok en af de ting jeg er mest irriteret over i det her fjernsyn.
Hvorfor dog ikke bare ha alle portene aktive. Jeg har brug for 3 HDMI, og 2 scart, og jeg har mere eller mindre opgivet at gøre sådan at jeg ikke skal bytte om på HDMI-kablerne, når jeg f.eks. skal fra PS3 til computer.
Af korben
Jamen det lyder jo som om jeg har ret. Der er ikke en HDMI2 ingang så jeg sætter bare mit Scart i Scart2 så er mit problem løst.

Men man skal bare huske at man IKKE har mulighed for at have udstyr på alle indgange.

TVhomer jeg forstår ikke det du skriver. Hvis du ser bag på dit tv så har du HDMI 1,3,4 ikke noget med HDMI2 og derfor ville det jo være smart at sætte scart til scart2 port. Manual ja jeg har set i manualen og der står ikke noget om at man ikke kan bruge en HDMI og scart indgang sammen. Men igen jeg flytter bare mit scart stik og så er mit problem løst.