Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har gennem de sidste 2 måneder fulgt debatten her på siden, og har på den baggrund investeret i en Pana 42G10 til stuen.
Og DET har jeg ikke fortrudt! Kanon god skærm.

Jeg har dog haft problemer med at programmere DVB-C kanalerne.
(Jeg har YouSee fuldpakken.)
Når alle kanalerne er fundet og lagt ind på favoritlisten og gemt, virker alt som det skal. Når jeg går ind på signalstyrke ser alt også fint ud.

Men når så skærmen har været slukket, forsvinder nogle af kanalerne.
(ZULU, NEWS,TV3+, kanal9 m.m.)
Der simpelthen bare sort skærm på disse pladser.

Hvad går galt? Er der en ting jeg har overset?

Der er ingen problemer når jeg kører analogt.
Af Ahl
Hej
Har lige for et par dage skrevet om det samme problem - du skan se de under http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=16.

Jeg har geninstalleret alle kanaler og lave favoritliste og så skal jeg se om der ikke kommer sorte sider fremover - håber det ikke.
/Ahl
Af H-Hansen
Jeg har prøvet at geninstallere 2 gange - uden held.

Det der undre mig, er at det virker som det skal, indtil skærmen slukkes og tændes igen.

Det virker som om dele af hukommelse forsvinder, når skærmen slukkes.

Når jeg går ind under signalstyrke kommer der ingen grøn bjælke, på de kanaler som forsvinder.

Antennekablet er sat direkte i skærmen - ikke gennem HD/videooptager.
Af JayBee
Jeg har det præcis samme problem... Nogle af kanalerne forsvinder bare, men de kommer frem igen, når man geninstallere... Desværre forsvinder de jo så bare igen efter noget tid :S HELP!
Af H-Hansen
Jeg har siddet og forsøgt at finde systematik i problemet i aften.

Hvis man har geninstalleret og går ind i signaltilstand under DVB-C indstillinger, står der under "parameter" en frekvens og et tal (kS/s)?
Denne frekvens og tallet efter, ændre sig alt efter hvilken kanal man er på naturligvis.
Når man har haft slukket skærmen, ændre denne parameter sig til kun til ET tal - nemlig den programplads (ex. 6) man har givet kanalen!
Dette sker på de kanaler der bliver væk, efter man har haft slukket for skærmen.
Kan det ikke kun være et softwareproblem?

Hvilken softwareversion har i? - og hvilken er den seneste for G10?

Min er 1206-10000.
Af Boost
Jeg ved ikke hvilken der er den seneste, men min er 1209.
Af eriks14
har i været inde menu/indstilling/system/systemopdatering

her skal i slå "Auto-opdat.søgning i standby" FRA!

Det var ihvertfald mit problem da jeg fik min G10-skærm.
Af JayBee
Jeg har lige gjort, som eriks14 foreslår, så må vi se om det virker... Skal nok lige vende tilbage og fortælle om det virker, men det har jeg en stærk formodning om at det gør :) Tak for rådet...
Af H-Hansen
Tak for hjælpen eriks14!

Det var lige det der skulle til!
Nu holder den kanalerne som den skal.

Men jeg tror jeg opdaterer softwaren alligevel, selvom jeg ikke PT bruger 24p afspilning.

Det er jo omtalt i et tidligere indlæg.
Af Beckham
Må man spørge om i har problemer med at nogle af kanalerne, til trods for at de nu ikke forsvinder, lider under pixelering? Modtager selv igennem Stofa og her står de fleste kanaler ganske glimrende, men bl.a. Eurosport, Canal 9 og MTV har en del pixelering i billedet. Signalstyrken er i følge tv'et helt i top, mens signalkvaliteten er noget svingende på disse.
Af JayBee
Som H-Hansen siger, så virker det nu som det skal... :)

@Becks

Jeg modtager fra Yousee og har ingen problemer med de omtalte kanaler... Dvs. jeg ved ikke så meget om det, men det er i hvert fald ikke noget jeg ligger mærke til...
Af Jepsen
Fra lige nøjagtig idag virker TV2 ikke via min DVB-C tuner i min Panasonic G10. (ej heller DR Update)
Jeg har som mange andre været udsat for kanaludfald før på andre kanaler, og har så klaret problemet med en opdatering af kanaler, så er de blevet fundet igen.

Men det gik ikke dennegang -hvad gør jeg ?

Jeg har YouSee fuldpakken. Ringede til deres Hotline, men svaret var blot: "vi har idag talt med flere hvor TV2 er faldet ud på deres Panasonic, men du skal ringe til Panasonic support"

Jeg kan godt få TV2 frem via den analoge tuner, men det er naturligvis kun en nødløsning.

Kan nogen hjælpe eller har ideer ?
Af Boost
Jeg har nøjagtig samme problem.
Har prøvet at ændre netværks id fra 101 til 150, og lavet en ny fuld søgning, men Tv2 dukker ikke op.

Ser frem til at høre fra nogen som har lidt mere viden om hvad der sker ?
Af hdmi
Boost skrev:Jeg har nøjagtig samme problem.
Har prøvet at ændre netværks id fra 101 til 150, og lavet en ny fuld søgning, men Tv2 dukker ikke op.

Ser frem til at høre fra nogen som har lidt mere viden om hvad der sker ?
Har samme problem....Tv2 er forsvundet....hmmm !:(