Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Skytten
Syntes ikke rigtigt jeg kunne finde nogle tråde om en battle mellem lige de to TV? - så nu opretter jeg en, håber ikke jeg kommer til og føle mig dum og en linke samme tråd, men lad nu det ligge :)

Jeg skal til og have nyt tv og valget står mellem de 2.. Prisen er jo stort set det samme, så den vil jeg ikke komme nærmere ind på..

Men jeg ville vælge LG'en pga design fordi jeg ikke tror mine amatørøjne kan se stor forskel på de 2 tv hvad angår billedet, eller er der stor forskel? - mange herinde ville nok vælge Panaen da mange går efter billedet, er der stor forskel? Og ville jeg kunne finde ud af at ændre dens instillinger så de blir gode, har fået af vide at standard er noget værre møg på begge tv.. Er det noget en hver kan finde ud af?

Jeg spiller mest PS3 og ser fodbold, det er de ting jeg mest skal bruge på TV'et derudover ser jeg også lidt film og TV, men det er ikk noget der er vigtigt.. Hvilken skærm er den bedste til de behov?

Hvilket TV har du af de to? - hvorfor valgte du det?

Tak på forhånd :) BTW NICE SIDE DET HER!
Senest rettet af Skytten 10 jul 2009, 03:07, rettet i alt 1 gang.
Af dad_
Som du selv nævner, så er det op til dig om du vægter design eller billedkvalitet højest. Begge TV er rigtig gode køb til prisen. Det skal dog lige siges at lyden skulle være bedre på PQ6000.

PS: Jeg valgte design.
Af Skytten
Kan du sige noget mere om det? :)
- var det nemt og justere tvet?

Hvorfor valgte du design?
Af MD
Det at PQ6000 ikke har DVB-C Tuner, er det noget der gør noget, hvis man alligevel kun ser tv via normal antenne?

Og har X10Y sådan en funktion ligesom PQ6000, så man kan sætte USB ind med musik og så afspille det?
Af Skytten
Håber ikk jeg har gjort noget dumt nu.. DVB-C tuner, hvad bruges det til? :)
Af dieseldk
Skytten skrev:Håber ikk jeg har gjort noget dumt nu.. DVB-C tuner, hvad bruges det til? :)
Digitalt tv over kabeltv
Af Skytten
Så det får ikke indflydelse på bare kabel-tv? ;)
Af algernon
Jeg er egentlig gså lidt i tvivl om den der dvb-c. Hvad er dens betydning? Dumt at købe tv som ikke har sådan en, selvom tv'et har dvb-t og mpeg4?
Af Ponduus
DVB-t er det luftbårne signal. DEt signal du kan modtage med en normal stue/tag antenne.

DVB-c er kabel tv. Med en DVB-c tuner i dit tv, kan du smide din modtager boks væk og se kabel tv alligevel. Du mister dog de funktioner boksen giver dig.
Af TYBO
Tjek jeres antenneforening og spørg dem hvad i skal bruge.
Jeg har LGen...bare storebroren og kan se digitale kanaler på den via fællesantennen selv om den ikke har en DVB-C tuner.

HVIS i skal have 50" udgaven så kræver det at I køber en digital tuner box da det analoge signal er for dårligt.
Af Skytten
Jeg har bare almindeligt kabel-tv.. Så det burde gå ;)
Af algernon
Så hvis man er med i en fællesantenne for hele byen, og bruger et kabel til at sætte ind bag tv'et - er dette så dvb-t? Altså ligemeget om jeg har dvb-c?

;;) O-O
Af TYBO
Det er det som er skummelt...normalt er det DVB-C men jeg kan tage dem med en DVB-T tuner via kabel....så tjek din antenneforening og hør inden du køber TV.
Af Hjarsen
Helt klart gå efter X10y modellen.. du får ikke bedre billede, den vinder alle fladskærms test.

Du ville fortryde alt andet.. :)