Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67027
Som altid en god test. Mht. fjernbetjeningen, så skal jeg lige have opklaret: Skal man trykke gentagne gange på "Source" for at skifte input, eller kan man vælge det direkte via dedikerede knapper? Det første er vel et skridt tilbage ift. tidligere modeller?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#67028
Nej, ingen dedikerede knapper på den nye fjernbetjening. Når man trykker på source, så kommer der en liste med input frem, som man kan navigere i med navigationstasterne i midten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67029
Så husker jeg måske forkert, men har tidligere modeller ikke haft mulighed for direkte valg af input?
Af hest
#67067
God test, havde dog gerne set nogle flere billeder, hvor man rigtigt kunne se størrelsen, både ved siden af andre tv og med billede på.

Havde jeg pengene, så havde det været mit næste tv.

Og btw. den remote der er med følger med alle tv i 9000 serien og er rigtig lækker at bruge. Den er godt tung og enkel at finde ud af eftersom de har gemt de fleste ting under HOME knappen.
Brugeravatar
Af Stefan V
#67076
Det var som altid en fornøjelse at læse om denne nye "kæmpe".

En ting jeg lige studsede over er at du skriver at tv'et er 21:9 eller 2.39:1. Det kan jeg ikke helt få til at gå op. 9 op i 21 giver da 2,333. Og det smalle "biograf-format" kaldes da normalt 2,35:1?

Jeg forstår det ikke helt :)
Af janelne
#67172
Rasmus, hvordan kan det være, at det (på Philips' tv) "altid" anbefales at slå Philips' billedforbedrings-funktioner fra ....??? Er Philips da helt fra den. Det virker da mærkeligt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#67186
Det er ikke særskilt for Philips. Vi anbefaler det for stort set alle TV, da disse ting ødelægger mere end de gavner - på trods af hvad producenten selv synes. Philips er dog lidt speciel, idet de har usædvanlig meget "billedforbedring", og mange af deres algoritmer er sat mere aggressivt end konkurrenterne - såsom skarpheden og farvetemperaturen.

Du kan læse vores artikel om hvordan det forkerte billede ser ud, og se hvilke parametre de mange justeringsmuligheder typisk ødelægger:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1225350000
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#67198
hest skrev:God test, havde dog gerne set nogle flere billeder, hvor man rigtigt kunne se størrelsen, både ved siden af andre tv og med billede på.

Havde jeg pengene, så havde det været mit næste tv.

Og btw. den remote der er med følger med alle tv i 9000 serien og er rigtig lækker at bruge. Den er godt tung og enkel at finde ud af eftersom de har gemt de fleste ting under HOME knappen.
Jeg synes det er bedst at få den set i virkeligheden. Den har en lidt anden form end traditionelle Tv, så faktisk virker den - på trods af sine 56" - ikke så stor.

Ja Home knappen styrer stort set det hele. Input, indstillinger og muligheder. Desværre er navigeringen bare lidt træg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#67199
Stefan V skrev:Det var som altid en fornøjelse at læse om denne nye "kæmpe".

En ting jeg lige studsede over er at du skriver at tv'et er 21:9 eller 2.39:1. Det kan jeg ikke helt få til at gå op. 9 op i 21 giver da 2,333. Og det smalle "biograf-format" kaldes da normalt 2,35:1?

Jeg forstår det ikke helt :)
Det er fordi man afrunder. Der findes også forskellige biografformater, så det er ikke samtlige formater, hvor du får 100 % af panelet fyldt ud, men du får dog noget mere billede end på en 50 tommer.

Tag f.eks. den nye Batman film. Her skifter filmen faktisk undervejs mellem nogle forskellige biografformater - nogle bredere end andre.
#135513
Jeg har sådan et tv og er i tvivl om hvordan jeg får det bedste billede på fjernsynet

Ville høre om nogen ved hvordan jeg skal indstille dette tv til det optimale for at se film på ps3 og generelt at se tv?


Hilsen Jesper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135514
Følg anvisningerne fra testen:

Profil: Personlig
Kontrast: 57
Lys: 62
Farve: 50
Skarphed: 0
Støjreduktion: Fra
Farvetone: Sædvanlig
HD Natural Motion Til / Fra
200 Hz Clear LCD Til / Fra
Avanceret skarphed fra
Dynamisk kontrast Fra
Dynamisk baggrundslys Fra
MPEG-artefakt reduktion Fra
Farveforbedring Fra
Lyssensor Fra
RGB: Sædvanlig
• White point red 123
• White point green 100
• White point blue 69
• Red black level offset 10
• Green black level offset 8