Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pacman1859
Hej, Jeg regner med at købe en Pioneer KRP-500A en af de nærmeste dage, og jeg kan forstå at de leveres uden højtaler. Nu har jeg strukket budgetet så jeg kan købe dette fantastiske tv. Og jeg ved at et dette kvalitets fjernsyn skriger efter et ordenligt lydsystem. Men det får jeg ikke råd til i første omgang. Det må blive næste skridt :-)

Men jeg skal jo have noget lyd ud af den, og derfor vil jeg høre hvad jeg bør gå efter til at starte med. Jeg er ikke så glad for Pioneers egen højtaler som kan monteres i siden af tv'et. Kan i anbefale noget til en overskuelig pris, nu hvor jeg bruger over 20K på fjernsynet alene.

Fjernsynet kommer op og hænge på væggen i soveværelset. Jeg håber der er nogen der kan lede i den rigtige retning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et lille 2.1 sæt bestående af sub og satelitter kunne vel gå an. TVet skulle have separat udgang til en sub, så du kan også købe to små højttalere til at sætte på væggen og købe en aktiv sub ved siden af. Jeg har ikke så megen erfaring med HIFI så konkrete bud må jeg hellere holde mig fra, men du kunne spørge på hifi4all.dk.
Af xcardman
pacman1859 skrev:Hej, Jeg regner med at købe en Pioneer KRP-500A en af de nærmeste dage, og jeg kan forstå at de leveres uden højtaler. Nu har jeg strukket budgetet så jeg kan købe dette fantastiske tv. Og jeg ved at et dette kvalitets fjernsyn skriger efter et ordenligt lydsystem. Men det får jeg ikke råd til i første omgang. Det må blive næste skridt :-)

Men jeg skal jo have noget lyd ud af den, og derfor vil jeg høre hvad jeg bør gå efter til at starte med. Jeg er ikke så glad for Pioneers egen højtaler som kan monteres i siden af tv'et. Kan i anbefale noget til en overskuelig pris, nu hvor jeg bruger over 20K på fjernsynet alene.

Fjernsynet kommer op og hænge på væggen i soveværelset. Jeg håber der er nogen der kan lede i den rigtige retning.
Har selv lige bestilt et pioneer 500M, et pc sæt 2,1 til 300-400 kr kunne være en god ide. Så får du alligevel bedre lyd end de skærme med højtaler indbygget. foreksempel dette sæt
http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... pti2).html

Jeg har et rimelige dyrt surround, men det gider jeg ikke og tænde hver gang jeg skal se tv avisen. Der vil jeg bruge to ældre små satilit højtaler og tilkoble dem skærmens forstærker.

selv om man synes det er mange penge for et tv/monitor, så tror jeg ikke der kommer noget tilsvaende de første mange år. Kun hvis panasonic overtager et pioneer panel.
OLED der vil går mange år før de kommer ned i 20.000 kr for en 50 tommer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... der vil gå mange år før der overhovedet kommer et kommertielt tilgængeligt OLED TV i 50". Og selv da, er der bestemt ikke nogen garanti for at farvegengivelsen er i orden i første hug. 11" modellen skulle være tæt på umulig at kalibrere korrekt, men det må vi se når Rasmus har kigget nærmere på den.
Af xcardman
Tror faktisk jeg var heldig i går og købe den sidste pioneer 500M i Danmark fra ny. hos sparshop
Afbestilt en samsung ps50b855 i går, efter at have læst dens niveau ligger under en g10. Men ellers tror jeg det bliver en fin skærm.