Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Wiking skrev:Er der nogen der har oplevet problemer med bluetooth fjernbetjeningen (RMF-TX100E)? Vores får en gang i mellem en helligdag. Nogen dagen virker den og andre dage ikke.
Jeg lavede for et par dage siden en nulstilling af TV'et, og da jeg startede det op og skulle aktivere BT fjernbetjeningen, så kunne jeg slet ikke få liv i den. Det var først da jeg var helt inde i hovedmenuen at jeg kunne tænde for den.
mhras skrev:Jeg har i dag fået svar fra Sony vedr. problemer med at TV'et "fryser" (ikke reagerer når jeg trykker på knapperne på remoten):

It seems as you have an software "bug" on the tv, what i would like you to do is, to check you firmware vers, (press the help button on the right side of the netflix) there you can find the software vers.
If it is the latest ( pkg3.317XXXX or higher) there are an new software due to be coming today.
When you have checked the software, i would recommend you to make an factory reset, this is due to clean out any old software "leftovers", if you do not make an factory reset, it can cause some hang ups with old software, and cleaning up the software are the way."

Så må vi se om det hjælper! :)
Jeg har nu skrevet frem og tilbage med Sony og har lavet en "hård" nulstilling, tjekket for den rigtige firmware mm. som de har bedt mig om.

Den sidste mail jeg fik fra dem, stod der følgende:
"Alternativt og hurtig blød nulstilling, hvis din fjernbetjening ikke fungerer mv.,
kan du udføre en blød nulstilling af:
• Frakobling TV strøm ledningen fra stikkontakten i ca. 2 minutter
• Tilslutning af strøm ledningen tilbage i stikkontakten.

Rart, at jeg kunne hjælpe dig. Jeg lukker sagen fra vores side og
du må have en god dag."

Jeg tænker ikke selv at sagen skal lukkes. Vi oplever stadig at TV'et "fryser" en gang i mellem. Eller er jeg for kritisk? Skal jeg blot tænke "pyt"?
Jeg overvejer lidt at slå til og købe KD-55X8505C til 7.777 kr., da det virker som om man får ret meget for pengene.

Min største bekymring er dog de mange problemer, som jeg kan læse folk har med dette TV. Selvom der skulle være kommet opdateringer virker det ikke til at være et gennemtestet produkt ud fra de mange problemer, som jeg kan læse folk har.

Er der nogen der har erfaringer med ARC gennem HDMI på TV'et - fungere det godt?

Virker twin tuneren godt? Kan man indstille den til at optage alt man ser, så man altid kan spole tilbage?
mhras skrev:
mhras skrev:Jeg har i dag fået svar fra Sony vedr. problemer med at TV'et "fryser" (ikke reagerer når jeg trykker på knapperne på remoten):

It seems as you have an software "bug" on the tv, what i would like you to do is, to check you firmware vers, (press the help button on the right side of the netflix) there you can find the software vers.
If it is the latest ( pkg3.317XXXX or higher) there are an new software due to be coming today.
When you have checked the software, i would recommend you to make an factory reset, this is due to clean out any old software "leftovers", if you do not make an factory reset, it can cause some hang ups with old software, and cleaning up the software are the way."

Så må vi se om det hjælper! :)
Jeg har nu skrevet frem og tilbage med Sony og har lavet en "hård" nulstilling, tjekket for den rigtige firmware mm. som de har bedt mig om.

Den sidste mail jeg fik fra dem, stod der følgende:
"Alternativt og hurtig blød nulstilling, hvis din fjernbetjening ikke fungerer mv.,
kan du udføre en blød nulstilling af:
• Frakobling TV strøm ledningen fra stikkontakten i ca. 2 minutter
• Tilslutning af strøm ledningen tilbage i stikkontakten.

Rart, at jeg kunne hjælpe dig. Jeg lukker sagen fra vores side og
du må have en god dag."

Jeg tænker ikke selv at sagen skal lukkes. Vi oplever stadig at TV'et "fryser" en gang i mellem. Eller er jeg for kritisk? Skal jeg blot tænke "pyt"?
Nææææ synes jeg ikke du skal .
Men kender dem , de er totalt ligeglade.
Jeg har haft samme problem , med deres ligegyldighed , de lukker bare sagen og svarer ikke på yderlig henvendelse , på samme sagsnummer.

Stein
Jeg har observeret at når tv er slukket , så står min USB stick og blinker , on and off , ved godt andre har skrevet ang deres hdd , men troede at det kun var i porten til hdd at den gjorde det , men min USB gør det i begge USB porte som sidder på siden af tv. Så det jeg tænker , så er tv jo slet ikke slukket ???????????
Torben Rasmussen skrev:
jakobfc skrev:De anbefaler altid hard reset, jeg lavede min første i går efter den nye, og mit tv fungerer meget bedre nu, havde store problemer med mit CAM modul før, og det fungerer bare nu, så mit råd er hvis du har lavet en før så vent til vi kommer op i FW6 (mener jeg det er).

Er der nogle der ved hvordan man ændre tv guide indstillinger er træt af at den skifter til tv2 sport i baggrunden?
Bruger du Yousee? Du skal slette nogle specifikke kanaler for at få EPG til at vise den rigtige kanal i baggrunden, men din TV2 Sport ligger nok på den kanal, som TVet får EPG-data fra, så derfor vises den pt. altid i baggrunden. Søg i forum - der er en tråd om hvordan man får korrekt billede på EPG.
Hej, min epg hopper til en skærm i baggrunden hvor der står "hvis du kan se dette skilt kan dit tv vise HD". Jeg har Yousee. Hvordan kan jeg fikse det? Jeg har søgt i forum, men kan ikke lige finder noget...
Det evige HDR spørgsmål...
Kan se det kun har softwaren til at læse HDR signal, men ikke de korrekte specs/hardware.

Jeg synes det er enormt svært at finde hoved og hale i dette også når man læser reviews og sammenholder det med specifikationerne skærmene har.

I eksemplet her med Sonyén som mig bekendt ikke er angivet officielt som nogen HDR skærm.
Den score 7.6 i HDR i følge denne test:
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850c

sammenlignet med en LG UH7700 som er en angivet med både HDR10 og dolby vision
den score kun 6.6 i HDR i følge test:
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/uh7700

må ærlig talt indrømme det er noget svært at gennemskue :(
Du bør LÆSE hvad der står i teksten/testen, for at kunne bruge en given test til noget brugbart f.s.v. hvad DINE termer er for et "godt" TV.

Aldrig basere evt. valg af TV udfra nogle "ratings-tal"....................

Bemærk i øvrigt også at der er et års forskel på testen af de to TV som du linker til - testen af Samsung TV skal du jo se i en 2016-kontekst, f.s.v. billedkvalitet og pris.
- i øvrigt er de angivne tal for de to TV ikke angivelse af deres "HDR"-score, som du skriver. Derimod er det en over-all vurdering ( - i deres respektive samtid)

Blot for at slå fast; Sony X85 kan IKKE gengive HDR!

- og smut så ud og køb det :)
Til Kr. 7.777, er der vist ikke bedre 55" på markedet (?)

( personligt ville jeg dog ikke købe det TV med den "fastfrysnings"-historik, som det har.... :( )
mit x8507 vil ikke vise kanal 5 mere, startede med at flimre/pixelere

der er ikke problemer med andre kanaler, og jeg får signal fra Stofa.

Inden jeg laver en fuld kanalsøgning, er der så andre gode råd?

og kan man lave en kanalsøgning på en enkelt kanal?

eller kan man alternativt gemme ens kanal sortering, så tv'et husker placeringerne hvis man laver en fuld kanalsøgning?
JesperAndersen skrev:- i øvrigt er de angivne tal for de to TV ikke angivelse af deres "HDR"-score, som du skriver. Derimod er det en over-all vurdering ( - i deres respektive samtid)

Blot for at slå fast; Sony X85 kan IKKE gengive HDR!

- og smut så ud og køb det :)
Til Kr. 7.777, er der vist ikke bedre 55" på markedet (?)

( personligt ville jeg dog ikke købe det TV med den "fastfrysnings"-historik, som det har.... :( )
Det er de specifikke HDR karakter jeg hentyder til og ikke den samlede vurdering.
Det er derfor med stor undren at en ikke HDR scorer højere end en certificeret HDR10 og Dolby Vision skærm som LG

7.6 HDR score (Sony)
6.5 HDR score (LG) Angivet som HDR10 og Dolby vision
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 102