Log ind med sociale netværk
01 apr 2016, 21:57
Har motionflow intet med materialet at gøre om det er 24,25,30,50,60 Hz?
Eller er det filmtilstand?
Men synes jeg er meget splittet.
Nogle gang ser tv'et sindssyg godt ud.
Eks. Nu med xfactor, men andre gange ligner det noget jeg har lyst til at levere retur, hvor farver reflektere grønt, og baggrund blinker etc.
Swingking skrev:benytter du så True Cinema Profilen i motionflow ?Jamen har ikke lagt mig fast fordi jeg ikke ved hvad den Setting gør? Grunden til jeg ikke bruger tydelig er pga for lidt lys.
Har motionflow intet med materialet at gøre om det er 24,25,30,50,60 Hz?
Eller er det filmtilstand?
Men synes jeg er meget splittet.
Nogle gang ser tv'et sindssyg godt ud.
Eks. Nu med xfactor, men andre gange ligner det noget jeg har lyst til at levere retur, hvor farver reflektere grønt, og baggrund blinker etc.
01 apr 2016, 22:20
Sidder og kigger på tv'et diagnosticering mht signalstyker fra yousee.
Det ligger meget lavt både styrke og kvalitet omkring 19
På mit gamle tv lå det helt i top.
Jeg bemærker dog ikke at signalet skulle være svagt eller af dårlig kvalitet.
Ligger jeres signal højere?
Det ligger meget lavt både styrke og kvalitet omkring 19
På mit gamle tv lå det helt i top.
Jeg bemærker dog ikke at signalet skulle være svagt eller af dårlig kvalitet.
Ligger jeres signal højere?
01 apr 2016, 22:37
Er du 100% sikker på, at det ikke er kildematerialet der er problemet? Jeg kan slet ikke genkende alle de problemer du nævner ud over det jeg i forvejen har beskrevet i anmeldelsen. Hvis farverne først er indstillet korrekt - og det er jo ikke sikkert at mit forslag virker på dit TV - så får du altså ikke pludselig grønne farvestik i ansigter. True Cinema bevarer 24 fps og er beregnet til BluRays.
01 apr 2016, 22:50
Hej Torben.
Jo det kan sagtens være kildematerialet.
Men det er jo det man ser og ligner det lort går jeg jo strakt i gang med at tune indstillingerne
Tak for forklaringen omkring true cinema. Den Setting er til Blu-ray 23,9 Hz.?
Hvad er så din anbefalede Setting tydelig til?
Hvis man kun ser tv er true cinema vel ikke særlig optimal så?
Har film tilstand settingen noget med kildematerialet Hz at gøre?
Jo det kan sagtens være kildematerialet.
Men det er jo det man ser og ligner det lort går jeg jo strakt i gang med at tune indstillingerne
Tak for forklaringen omkring true cinema. Den Setting er til Blu-ray 23,9 Hz.?
02 apr 2016, 03:02
Signalniveau fra yousee ligger mellem 26 og 42 alt efter hvilken kanal det drejer sig om.
Signalkvalitet er 100% på alle kanaler.
Signalkvalitet er 100% på alle kanaler.
02 apr 2016, 07:04
Har lige prøvet Mine andre tv i de andre run samt sat mit gamle tv til igen.
Signalstyrke ligger 60-70 og kvalitet ligger på 100.
Sony er helt ned på 15 i niveau og 36 i kvalitet. Er det ikke underligt?
Signalstyrke ligger 60-70 og kvalitet ligger på 100.
Sony er helt ned på 15 i niveau og 36 i kvalitet. Er det ikke underligt?
02 apr 2016, 17:01
Mbm, har samme oplevelse angående "tydelig" tv'et bliver meget mørkt selv med lyssettings på max.
Skal rode mere med det - synes stadig standard indstillingen var rigtig god.
02 apr 2016, 18:50
mbm skrev: Tak for forklaringen omkring true cinema. Den Setting er til Blu-ray 23,9 Hz.?Vil meget gerne høre en forklaring omkring dette, hvis der er nogen der ved noget om det
02 apr 2016, 18:56
Houdini skrev:Mbm, har samme oplevelse angående "tydelig" tv'et bliver meget mørkt selv med lyssettings på max.Prøv at sætte motionflow på custom/personlig og sætte clear helt ned på min eller 1 så får du rigeligt med lys.
02 apr 2016, 21:37
Problemet med de øvrige indstillinger af Motionflow er, at bevægelsesopløsningen ikke er så høj som Tydelig. Dvs. billedet er ikke lige så skarpt ved panorering. Men det er meget mere lysstærkt, hvilket så igen betyder, at de lyse sider vil blive meget mere synlige. Det er muligt, at man ikke har sværere ved at undertrykke skift i lysstyrke ved eks. undertekster i disse indstillinger også - det husker jeg ikke fra testen, da jeg har benyttet Tydelig siden jeg fik TVet selv.
02 apr 2016, 23:01
Du skrev true cinema var til 24p
Torben Rasmussen skrev:Problemet med de øvrige indstillinger af Motionflow er, at bevægelsesopløsningen ikke er så høj som Tydelig. Dvs. billedet er ikke lige så skarpt ved panorering. Men det er meget mere lysstærkt, hvilket så igen betyder, at de lyse sider vil blive meget mere synlige. Det er muligt, at man ikke har sværere ved at undertrykke skift i lysstyrke ved eks. undertekster i disse indstillinger også - det husker jeg ikke fra testen, da jeg har benyttet Tydelig siden jeg fik TVet selv.Har kildematerialet frekvens noget at sige her?
Du skrev true cinema var til 24p
03 apr 2016, 08:49
Det skulle kun påvirke hvor flydende billedet er. Det påvirker ikke den generelle billedkvalitet såsom farver mv. Lysstyrken vil dog begrænses i "tydelig" da panelet blinker.
03 apr 2016, 09:22
Forstår altså stadig ikke konceptet at have sådan nogle settings om man ønsker et flydende billede. Hvem skulle dog ikke ønske det?
Du siger true cinema er til Blu-ray 24p.
Så kan jeg ikke forstå den Setting stadig skulle være godt til broadcast tv 50hz.
Hvorfor ikke bare en autodetect af kildematerialets frekvens?
Når vi snakker panoreringer betyder disse frekvenser jo meget.
Hvad gør film mode?
Du siger true cinema er til Blu-ray 24p.
Så kan jeg ikke forstå den Setting stadig skulle være godt til broadcast tv 50hz.
Hvorfor ikke bare en autodetect af kildematerialets frekvens?
Når vi snakker panoreringer betyder disse frekvenser jo meget.
Hvad gør film mode?
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto