Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nasmar
nasmar skrev:I princippet er jeg ligeglad hvilken det er, bare jeg har en TV guide der virker.

Det er både den fra Waoo boksen og den via Smart hub der skulle hedde "Tv nu" (den findes slet ikke derinde)

Når jeg trykker på knappen der hedder "guide" på fjernbetjeningerne, sker der intet. Jeg går udfra det er den fra waoo der burde poppe op her?

Når jeg sætter mit postnummer ind, finder den ikke Waoo. Men tager jeg knappen ved siden af, finder jeg waoo på listen.

Jeg mener at have læst, at den guide man kan få under Smart hub kommer an på ens tv leverandør, men den fra waoo-boksen burde vel virke under alle omstændigheder.

Det skal siges at alt andet virker fra waoo-boksen.

Jeg håber det giver mening.
Okay jeg fandt nu guiden, men kun på touch-fjernbetjeningen og så skal jeg trykke på "More" og så vælge "Guide(STB)"

Jeg synes jeg har kigget alle steder, for at finde et sted så det kan gøres nemmere.

Er det virkelig ikke muligt at benytte den knap på fjernbetjeningen der hedder guide i stedet?
Har du foretaget en "Opsætning af universel fjernbetjening" ? Vil tro at det kan få funktionerne til at fungere bedre :)

Oplysninger om dette kan findes i tv'ets E-Manual, under Styring af tv'et/Opsæt.af univ.fjernbet. :)

Hvis du ikke har kørt en opsætning for den tilsluttede STB enhed, bruger tv'et og fjernbetjeningen en universel betjening via HDMI og Anynet+ istedet, med de mangler der nu måtte være i det !
Af nasmar
Guiden til universel fjernbetjening er kørt, boksen er slået ind og den finder også fjernbetjeningen præcis som den er. Men guiden virker ikke direkte på fjernbetjeningen, er nødt til at finde guide (STB) frem, som nævnt.

Alt andet virker som det skal.

Der står umiddelbart intet brugbart i e-manuallet om dette, har kigget det hele igennem.

Anynet (HDMI-CEC) står der øverst når man går ind under "tools".

Min TV leverandør stod ikke under mit postnummer, men fandt det under alle områder. Som den umiddelbart har accepteret, altså udover at guide knappen ikke virker.
Er muligt at det bare ikke kan være anderledes så - medmindre der er en måde eller indstilling, hvormed man kan omprogrammere Guide knappen - skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke selv har mulighed for at prøve det af - men jeg skal nok sige til, hvis jeg falder over noget på et tidspunkt :)
Af T-Holden
Jeg er den glade ejer af et Samsung UE55F8005 flad TV som jeg er ganske godt tilfreds med, kombineret med verdens tyndeste vækbeslag fra danske Eholms (model ES-EHS400VESA). Dog er der et par ting som jeg ønsker hjælp til at for afklaret.

1. Har i dag en YouSee box med HD optager i stuen. Vil I anbefale at fortsætte med at bruge denne eller gå 100% over til den indbyggede SmartHub TV funktion med guide?

2. Hvilke muligheder har jeg til at optage TV uden brug af YouSee boxen? Kan man smide en ekstern HD på TV'et eller skal man ud at investere de ekstra penge i en anden optager box?

3. Er de indbyggede tunere lige så gode som den i YouSee boxen?

4. Kan det lade sig gøre at gøre brug af de 2 tunere på en intelligent måde ved at beholde YouSee boxen?

Vil gerne spare de 100,- pr. md for leje af box, hvis den alligevel er (næsten) overflødig..!?

På forhånd tak for en godt forum med mange gode svar på diverse problematikker ;)
NielsW skrev:Overvejer at købe dette tv. Men kan man overhovedet bruge den smarte fjernbetjening når man har Home Trio fra TDC? Kører det overhovedet optimalt med Home Trio? Og hvad hvis man skifter over til parabol?

Håber der er nogen der kan svare på mine spørgsmål?
Er selv den glade ejer af 55" versionen og benytter mig til daglig af TDC Home Trio.
Jeg har ingen problemer med hverken det ene eller det andet, så her virker det fint. Om du bruger den ene fjernbetjening eller den anden.
Men spørgsmålet er så bare, om du hentyder til at "kun" bruge en fjernbetjening ?
For jeg bruger nu stadigvæk TDC's fjernbetjening til at skifte kanaler med og som den primære fjernbetjening ;)
Så bruger egentlig ikke Samsungs så meget igen, men de bliver selvfølgelig brugt lidt her og der, når der skal ændres og leges indstillinger osv osv 8)

Har dog overvejet at lege lidt med det, eftersom jeg har siddet har læst forumet igennem her til aften. Og set / opdaget alle de muligheder der er :)
Af NielsW
Nu er tv købt. Men jeg kan ikke komme ind i e- manualen eller Apps! Der bliver bare sort skærm når jeg prøver, hvad gør jeg galt?
Af Berlingoman
Angående guide jeg har lige fået mit f8505 byttet fordi det slukkede tv når jeg gik i smarttexts og nederst gik i 'vejledning' (tvguide). På det første tv virkede min guideknap heller ikke på touch fjernbetjeningen eller ordinær fjernbetjening. På mit ombyttede f8505 virker guideknappen fint !!! Jeg har både stofa stb på hdmi1 og antenne kabel på og når jeg skifter source henter den henholdvis stofa guide og tv guide ... Ser ud til du må have tv'et byttet. Derudover kan jeg se at der i USA sælges en anden type touch fjernbetjening hvor de farvede knapper er udskiftet med mere brugbare timeshift knapper... En fadæse at disse touch ikke sælges i europa ...
Er det helt normalt at den Netflix der ligger på Samsung F8005 ikke kan kører flydende uden at hakke i det det meste af tiden når man ser noget der er kategoriseret som "Super-HD" ?
Eller skal jeg virkelig stadigvæk bruge mit ATV for at se Netflix ordentligt?

Lige et side spørgsmål: Er der en grund til at Viaplay på min smarthub er på svensk?? Selvom min kæreste logger ind med sin norske viaplay konto, er alt stadigvæk svensk. Kan ikke lige umiddelbart finde ud af hvor jeg ændrer sproget på den app?
Har lige købt Samsung F8005 efter at have læst købsanbefalinger og anmeldelse herinde. Det virkede som en no-brainer, da jeg ville væk fra plasma pga. højt strømforbrug og meget refleksion i skærmen. Det har denne her også, men ikke så slemt.

Jeg vil ikke sige at jeg er 100% tilfreds med købet indtil videre, men omkring 70%. Det virker som om det kan rigtig mange ting, men ingen af dem specielt overbevisende.

Et eksempel er optagedelen. Jeg havde en seagate 250GB usb harddisk (9sd2a2-500) liggende, som jeg satte til, formaterede og testede straks ved at optage et par udsendelser. Det spillede bare, indtil det ikke spillede længere. Nu meldes der en fejl hver gang en optagelse slutter og ingenting bliver optaget. Har prøvet at formatere og reparere, men med samme resultat.

En anden ting, som jeg i første omgang, var meget glad for, er at den kan streame video fra min Qnap NAS via Twonkey. Den afspiller tilsyneladende alle formater, men oplever problemer med lav volumen og man kan ikke genoptage en udsendelse fra det punkt hvor man sidst så til. Oveni købet, så kan man kun spole med sneglefart. Det er dælme ærgeligt. Det er nu ikke værre end at jeg må bruge min boxee box, som jeg ellers havde sat til salg.

Det vigtigste er dog optagedelen. Den har jeg svært ved at leve uden. Er der nogen der kan anbefale en anden harddisk? Eller er der noget jeg kan prøve med den jeg har?
Nightowl skrev:Har lige købt Samsung F8005 efter at have læst købsanbefalinger og anmeldelse herinde (...) Jeg vil ikke sige at jeg er 100% tilfreds med købet indtil videre, men omkring 70%. Det virker som om det kan rigtig mange ting, men ingen af dem specielt overbevisende

(...)

Det vigtigste er dog optagedelen.
Sjovt. Jeg ville have troet, at det vigtigste var billedet. Men det er altså slet ikke en faktor, som tæller.

Der kan man bare se... O_O
Det var i forhold til de ting jeg nævnte i indlægget.

Billedkvalitet er absolut en vigtig, hvis ikke vigtigste, faktor, men gik jeg udelukkende efter billedkvalitet havde jeg nok valgt plasma. Nu skulle der dog prøves noget nyt og da tv'et står tændt mange timer om dagen, er strømforbrug også en vigtig faktor.

Billedet er rigtig godt. Det er mere intens end på mit gamle plasmaskærm (px80). Der er flere gange hvor jeg har sagt, "Damn, det står godt" :) Her er jeg helt enig med anmeldelsen her på sitet.

Der er dog også enkelte irritationsmomenter ved netop billedet, såsom clouding og tab af farveintensitet ved betragtningsvinkler. Vinklen skal i øvrigt ikke være særlig stor. Det overrasker mig lidt, men sidder for det meste lige foran og smider kæresten ud i siden. :)

Mht. reflektioner i skærmen, som mange har nævnt og hvilket ekspedienten i expert nævnte flere gange, er faktisk ikke så slemt. Selvom vi har et stort vinduesparti lige bag sofaen og tv i modsatte side, så har vi ikke oplevet samme problemer med at se tv i solskin som på plasmaen.

Det er også en del bedre at game på end mit plasma. I spiltilstand oplever jeg et meget klart billede som fremhæver detaljer mere tydeligt end mit tidligere tv. Det er rigtig godt da jeg gamer en del på ps3.

Sådan. Lidt positivt også :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12