Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HIFI61
Hej alle sammen,
skal til at skifte Tv'et ud med lidt moderne ;) og skal høre jer om hvilket behov gør sig gælende nå I vælger 55'frem for 46'.
I mit tilfælde sidder jeg 4 m væk fra skærmen,ser en del film og vedr.3D oplevelsen så hørte jeg at 55-eren er generalt bedre køb hvad det angår pga.størrelsen men om jeg gider sidde med briller ved jeg nu ikke rigtigt ;))
Til sidst vil jeg høre om I synes at pris forskællen er på ca 6 kg berettigt ?

hilse
Af Hammer-Time
Jamsen skrev:
Hammer-Time skrev:Så nærmer tiden sig jo til at vi får vores fantastiske tv leveret :D

Og med tanke på at vi nu får verdens bedste tv 8) så skal det øvrige jo også være i orden.

Jeg er gået i gang med at forberede diverse installationer, kabler, opsætning m.m.

I den forbindelse har jeg er par spørgsmål og kunne forestille mig at mange af jer ligeledes går med tanker i den retning:

1. Er der nogle som ved hvor man kan få HDMI kabler godkendt til version 1.4 ? (hvilket vel er nødvendigt for os, til at kunne bruge 3D funktionen)
2. Er der nogle som har gode fif til kun at skulle bruge én fjernbetjeníng, da man jo hurtigt kan få skrabet adskillige sammen ?
3. Eksempler på gode eksterne lydkilder ? Har overvejet en Soundbar fra Samsung, men findes den i bredden, som 55" har ?

Glæder mig til at høre fra jer og bestemt også til levering forhåbentlig i slutningen af ugen :D
1. Ang dit spørgsmål har jeg hørt at det var nødvendigt med et hdmi kabel 1.4 men som en af brugerne skriver i dette link er det ikke tilfældet http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... 5d24575490

2. der findes et par stykker som har lavet en multifjernbetjening hvis du ikke har samsung hele vejen igennem ;) Logitech har lavet en meen prisen er lidt dyr :(
http://www.logitech.com/da-dk/remotes/

3. Hvad jeg ved så er der ikke lavet en der er bred nok til 55" og så er designet stadig piano sort og ikke børstet alu som "vores" tv ;) jeg ville nok vente lidt eller evt købe et sorround sæt, samsung har lavet et par stykker med wireless sub og baghøjtalere, men det er jo penge pungen igen der har magten ;)

Ja jeg glæder mig sindsygt meget ;) du har ikke fået mere afvide fra fladskærmsshoppen!? ;)
Tusind tak for svarene.

Nej jeg får først en ny status imorgen - og håber unægtelig at den fortæller os at de er afsendt fra producenten, så fladskærmsshoppen har dem onsdag. Tilbagemelding følger....
Af Jamsen
Hammer-Time skrev:
Jamsen skrev:
Hammer-Time skrev:Så nærmer tiden sig jo til at vi får vores fantastiske tv leveret :D

Og med tanke på at vi nu får verdens bedste tv 8) så skal det øvrige jo også være i orden.

Jeg er gået i gang med at forberede diverse installationer, kabler, opsætning m.m.

I den forbindelse har jeg er par spørgsmål og kunne forestille mig at mange af jer ligeledes går med tanker i den retning:

1. Er der nogle som ved hvor man kan få HDMI kabler godkendt til version 1.4 ? (hvilket vel er nødvendigt for os, til at kunne bruge 3D funktionen)
2. Er der nogle som har gode fif til kun at skulle bruge én fjernbetjeníng, da man jo hurtigt kan få skrabet adskillige sammen ?
3. Eksempler på gode eksterne lydkilder ? Har overvejet en Soundbar fra Samsung, men findes den i bredden, som 55" har ?

Glæder mig til at høre fra jer og bestemt også til levering forhåbentlig i slutningen af ugen :D
1. Ang dit spørgsmål har jeg hørt at det var nødvendigt med et hdmi kabel 1.4 men som en af brugerne skriver i dette link er det ikke tilfældet http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... 5d24575490

2. der findes et par stykker som har lavet en multifjernbetjening hvis du ikke har samsung hele vejen igennem ;) Logitech har lavet en meen prisen er lidt dyr :(
http://www.logitech.com/da-dk/remotes/

3. Hvad jeg ved så er der ikke lavet en der er bred nok til 55" og så er designet stadig piano sort og ikke børstet alu som "vores" tv ;) jeg ville nok vente lidt eller evt købe et sorround sæt, samsung har lavet et par stykker med wireless sub og baghøjtalere, men det er jo penge pungen igen der har magten ;)

Ja jeg glæder mig sindsygt meget ;) du har ikke fået mere afvide fra fladskærmsshoppen!? ;)
Tusind tak for svarene.

Nej jeg får først en ny status imorgen - og håber unægtelig at den fortæller os at de er afsendt fra producenten, så fladskærmsshoppen har dem onsdag. Tilbagemelding følger....
Vi glæder os til at høre mere ;)
Af Hammer-Time
KRISE KRISE KRISE

Hidtil har vi fået af vide fra Fladsskærmsshoppen, at levering sker fra producenten 25. maj.

Men da jeg spørger idag til levering kommer denne chokerende besked fra Fladskærmsshoppen:

Hej Jens

Ja vi burde have nogle flere helligdage herhjemme :-)

Du skal sætte dig ned og holde godt fast i begge sider på stolen, for lige om lidt ødelægger jeg dit gode humør :-(

Leverandøren har netop rykket leveringstiden på UE55C8705 til den 24/6.

Jeg ved ikke helt hvorfor, men har en bange anelse om at Samsung ikke bryder sig om vores pris på fælleskøbet.

Vi prøver at løse problemet og samtidig ser vi på muligheden for at skaffe Tv hjem andre steder fra.

Alle mand er sat på opgaven og der bliver arbejdet på en løsning.
Unquote

Det står selvfølgelig frit for hvad folk vælger at gøre nu. Men personligt er min tillid til Fladskærmsshoppen brudt, idet jeg ikke tror det har noget med vores fælleskøb at gøre. Det er jo en rabat Fladskærmsshoppen vælger at give os.

Jeg er meget skuffet og irriteret over dette, men kan personligt ikke rigtig gøre andet end at give beskeden videre. Jeg er selv lige så hårdt ramt som alle jer andre som har benyttet sig af den gode aftale vi alle troede vi fik.
Af mundt
Det er godt nok flot!

Jeg springer fra..
Af Dressah
Så har jeg lagt min bestilling hos komplett istedet, de har 6 på lager, og så har jeg den i overmorgen, nægter og vente en måned .. skal have lortet til VM! ellers tak for samarbejdet gutter.

Dress
Af Tazzyted
Hej gutter,

ærgeligt med denne meddelelse og så lige op til VM!! jeg har også annulleret min ordre hos Fladskærmsshoppen.

PS har også lige lagt en ordre hos Komplett, skal jo være klar til VM :)

Tazz
Af Jamsen
Hej alle.. ang annulleret køb af ue55c8705.

jeg har lavet en forespørgelse ved fona i århus og de er villige til at give samme rabat!! hvis der er noget som er frisk på det istedet..
eller hvad med at aftale en pris med komplett??

Mvh Jan
Af lennon
Tror desværre i måske skal regne med generelle levreingsproblemer. I så fald hjælper det ikke at flytte handelen til en anden netbutik . Fona er i denne sammenhæng en lidt anden størrelse, - som måske har andre kanaler at trække på .
Af Poppe
Jeg står fast ved mit valg, indtil man kan få det billigere et andet sted... Men det er da sur røv at de ikke kan holde ord...
Af MrTV
lennon skrev:Tror desværre i måske skal regne med generelle levreingsproblemer. I så fald hjælper det ikke at flytte handelen til en anden netbutik . Fona er i denne sammenhæng en lidt anden størrelse, - som måske har andre kanaler at trække på .
Vil da lige fortælle at der umiddelbart ikke skulle være de store problemer med leveringen af UE46C7705 modellen. De har meddelt at de får de første 2 skærme i morgen, hvorefter de sidste 8 vil komme i løbet af næste uge. Hvilke vil betyde at de vil kunne levere som lovet i uge 21/22. Så jeg tror det kun drejer sig om UE55C8705 modellen.

Surt for dem der har bestilt denne skærm, og håber I finder er tilfredsstillende løsning
Af lennon
Mit indlæg skulle ses i lyset af, at der var forslag om at flytte samkøbet over til event Komlpett.dk., som havde 4-6 stykker på lager . Mit bud er nemlig at Komplett vil få en næste leveringsdato lig med Fladskærmsshoppens . 46" udgaven kan sagtens komme "dryppende" i nogle helt andre kvanti .
Det er dog udelukkende gætteri baseret på tidligere oplevelser med Fælleskøb ovre på Recordere.dk
Af Dressah
Min UE55C8705'er er lige blevet afsendt fra komplett.dk, så jeg har den nok imorgen eller overmorgen! :) super nice!
Af Hammer-Time
Så er min UE55C8705 netop ankommet (igår aftes 26/5). Man troede jo næsten ikke at øjeblikket skulle komme :).

Jeg valgte at købe hos Licotronic og har fået superservice og en god pris. De er tilmed Samsung Elite Partner og tilbyder en meget fin service og garanti med i prisen.

Nå - nu skal jeg i gang med Unboxing. Det er jo immervæk noget af en papkasse 8)

Håber alle får deres skærm inden VM.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9