Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvordan skifter du til EU_GER i service menuen? På mit D7005 kan man ikke uden videre ændre i dette felt (det er gråtonet).
Hej,

Ja det er ikke gråtonet i 2013 F modellerne. Men også tvivlsom at dette vil virke på et 2011 D model. Mere sandsynligt at metoden med den tjekkiske app fungerer her som på 2012 ES modellerne.

Den officielle app fra DR skulle releases i morgen, 2. juni. Måske kan den sideloades til en D model, selv hvis den ikke understøttes officielt.
elmo skrev:
Hvordan skifter du til EU_GER i service menuen? På mit D7005 kan man ikke uden videre ændre i dette felt (det er gråtonet).
Hej,

Ja det er ikke gråtonet i 2013 F modellerne. Men også tvivlsom at dette vil virke på et 2011 D model. Mere sandsynligt at metoden med den tjekkiske app fungerer her som på 2012 ES modellerne.
Nej, hbbtv appen er ikke i den tjekkiske version af Samsung Apps på 2011-modeller. Prøvede i stedet guiden på https://www.youtube.com/watch?v=GlC0j80tGwc, hvor man også roder i service menuen. Blev dog tabt efter 2:05, hvor der kommer en ruSamsungTVCommunicator ind i billedet, som tilsyneladende bruges til at skifte til EU_GER. Så gav op. Men hører gerne fra nogen, der er lykkedes med at aktivere hbbtv på 2011-modeller.
elmo skrev:Den officielle app fra DR skulle releases i morgen, 2. juni. Måske kan den sideloades til en D model, selv hvis den ikke understøttes officielt.
Hmm, det ved jeg ikke, hvordan man i givet fald sku gøre.
allando skrev:
johnny57 skrev:Suk jeg kan ikke engang få min Samsung 2014 model til at virke på HBB,
ifølge manual skal man aktivere datatransmisiion i system, men det findes ikke.
Det er model UE55HU7505.
Jeg har et 65HU8505 og skal ifølge e-manual aktiverer hbbtv under datatjeneste under system. Men datatjeneste findes ikke. Jeg ringede til Samsung. Via fjernadministation nulstillede de smart hub. Det hjalp dog ikke. Samsung oplyste, at de havde lidt server-problemer. Hvis HbbTV ikke virkede i næste uge skulle jeg kontakte dem igen. Så det gør jeg.

Har Samsung ikke aktiveret for Hbbtv for 2014 modellerne?

Er der nogen med 2014 modeller der har fået hbbtv til at virke?
Jeg har netop talt med Samsung. De oplyste at hbbtv endnu ikke virker til Samsung 2014 modeller. En opdatering skulle være på vej. De kunne ikke oplyse hvornår.
Af MortenBN
Ved nogen, om det er meningen der skal komme en HbbTv-fri app til Samsung tv fra DR? Eller om vi skal vente på at Samsung åbner for HbbTV på 2013-modellerne?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
DR siger at de undersøger andre muligheder for at komme ind på Smart TV platformene - altså udenom HbbTV som jo kræver antennekabel tilsluttet.

Men helt præcis hvordan og hvornår er de ikke klar til at tale om endnu.
T27667 skrev:
elmo skrev:
Hej,

Nej, hbbtv appen er ikke i den tjekkiske version af Samsung Apps på 2011-modeller. Prøvede i stedet guiden på https://www.youtube.com/watch?v=GlC0j80tGwc, hvor man også roder i service menuen. Blev dog tabt efter 2:05, hvor der kommer en ruSamsungTVCommunicator ind i billedet, som tilsyneladende bruges til at skifte til EU_GER. Så gav op. Men hører gerne fra nogen, der er lykkedes med at aktivere hbbtv på 2011-modeller.
Kan få Hbb-tv frem på min model fra 2011 (PS51D8000). Benyttede guiden fra youtube, som også er udspecificeret her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 000-virker

Det har dog ikke været muligt at få hbb-tv til at vise noget indhold. Kan dog starte selve funktionen op på samtlige DR-kanaler, som jeg modtager via Yousee. Der vises kun sort skærm med menuerne (se billede på side 2 i ovenstående forumtråd).
Hej

Jeg har lige opdateret softwaren på mit samsung f6500. Herefter har jeg lavet en ny installation af tv, nu virker hbb uden at installere app.

Har som sagt kørt med EU_GER på mit F6515 et stykke tid. Beta HBB er nu fra i dag erstattet af DR TV. For test prøvede jeg at :
1. Nulstil TV.
2. Tilbage til NORDIC via service menu (Der bladres i disse med højre/venstre knapperne)
3. Nulstil TV
4. Indstil kanaler.
Resultat : Ingen HBBTV på DR kanaler. Jeg er på firmware 1119, og har været det siden jeg prøvede med HBBTV først. Ingen ny version til rådighed.
Tilbage til NORDIC, skanning med Østrigske indstillinger. Ny skanning med manuelt angivelse af Netværks-ID = 111 - Frekvens = 143000 kHz - Symbolrate = 6875 (For yousee med vælg selv). Jeg bemærkede nu at dette kun er muligt når Search mode = Quick.
HBBTV tilbage tilsammen med alle Yousee kanaler på korrekt plads. Ingen Smart hub.
(Siden apps til United Kingdom, manuel opsætning af Plex & Netflix + sideloade extra apps via SammyWidgets)

Soenderup - Jeg tror du stadigvæk er på EU_GER. Den tjekkiske app burde jo alligevil ikke gøre forskel på et F (2013) TV
elmo skrev:

Kan få Hbb-tv frem på min model fra 2011 (PS51D8000). Benyttede guiden fra youtube, som også er udspecificeret her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 000-virker

Det har dog ikke været muligt at få hbb-tv til at vise noget indhold. Kan dog starte selve funktionen op på samtlige DR-kanaler, som jeg modtager via Yousee. Der vises kun sort skærm med menuerne (se billede på side 2 i ovenstående forumtråd).
Jeg kan ligeledes berette, at jeg på mit Samsung 2011 D-model kan tilgå HBBV-TV, men uden indhold. Jeg kører med EU_GER. På den tidligere betaversion af HBBVTV virkede det fint. Håber vi finder en løsning til 2011-modellerne :)
Hej,

Jeg har samlet denne beskrivelse sammen, som beskriver hvordan man kan få HBB-TV og dermed DR TV på et 2013 F Samsung TV, indtil dette fixes fra Samsung/DR (lovet til August 2014).
Dele af den er stjålet fra andre steder - for at gøre det mere konsistent, har jeg nu skrevet den helt på Engelsk.

Der er 3 afsnit (A, B & C) :

HBB-TV for Samsung F 2013 TV
Warning : Do not mess around unnecessary in the service menu, or you risk to ‘brick’ the TV
Warning : EVERYTHING WILL BE RESET !! This includes all color calibrations and adjustment, all apps and their settings, favorite channels and I think even the recordings will be unavailable.

[Rettet 13/10-2014 : Any request for 4 digit pin-code : use 0000]

A Change the Local set via service menu
1. Tv-off
2. Then (On the remote control) : quick push following order :
Info-Menu-Mute-Power.
wait a little when you see Menu, quick push ok.(after this you are in the options Menu and can change settings)
3. Use up/down buttons to highlight OPTION -> Local set
4. Use Right/left arrows to scroll through list of countries
5. Change from NORDIC to EU_GER
6. Return (Chosen country will be displayed)
7. Turn TV off and back on
8. EVERYTHING WILL BE RESET !!
9. Language will be German. Change in menu ….SYSTEM -> Menusprache
10. Scanning for channels. You will not be able to select your provider (e.g. Yousee) will not find all channels

B. Change the country of Smart TV for Apps
1. Set the TV to the TV source, press the source button and use the navigation pad, select TV and then click to select.
2. Open the Main Menu.
3. Use the navigational pad to select the System portion of the Main Menu, and then click to enter the sub menu.
4. Setup will be selected by default, click to begin the setup.
5. You will begin the on-screen setup that you completed when you first bought the television. Your previously entered information will be retained.
6. Continue through the on-screen setup until you arrive at the Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page in the on-screen setup.
7. With the Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page up on the TV press the following buttons in sequential order.
Mute Return Vol + CH ∧ Mute
9. The country list will appear. Select your country from the list and then click to continue.
10. The standard apps for the selected country will be installed automatically.

C. Scanning for channels with manual settings

1. Go to settings for searching for channels
Search mode = Quick
Apply the manual search details according to your providers. For Yousee with ‘vælg selv’, I use these settings
Manual search settings :
Netværks-ID = 111
Frekvens 143000 kHz
[Rettet 13/10-2014 : Anbefaler i stedet frekvens 442000 for Yousee - virker bedre med SmartHub]
Symbolrate 6875

Now all the correct channels appear and in the “normal” sequence.

On any DR channel, press the red A button, and the HBB-TV menu will appear.

If all goes wrong, start from the beginning by setting region back to NORDIC.
Senest rettet af elmo 13 okt 2014, 23:34, rettet i alt 2 gange.
Af MortenBN
Jeg har et UE46F8005, og jeg kan ikke få lov at vælge local set i servicemenuen. Den er i gråt og kan ikke vælges.
Af kjelds
MortenBN skrev:Jeg har et UE46F8005, og jeg kan ikke få lov at vælge local set i servicemenuen. Den er i gråt og kan ikke vælges.
Måske er guiden her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... 000-virker et forsøg værd. Local_set var også grå på mit PS51D8000, da jeg var inde i service menuen, men når jeg så prøvede med det tyske software fra en PC, så kunne jeg ændre local_set til EU_GER.
Hjælp mig lige drenge! Jeg har samsung 2012 (E8005) og har den mulighed at trykke på rød knap på DR programmer og få adgang til deres hbb tv, har forøvrigt uden at gøre noget fået adgang til hele deres program flade og ikke bare de sidste 7 dg. Men kan ikke huske hvilken tråd (hvad jeg gjorde for at få det) har lovet at lave det på en kollega tv. Kan en hjælpe mig tilbage til guiden??
PFT Michael
Vindfeld skrev:Hjælp mig lige drenge! Jeg har samsung 2012 (E8005) og har den mulighed at trykke på rød knap på DR programmer og få adgang til deres hbb tv, har forøvrigt uden at gøre noget fået adgang til hele deres program flade og ikke bare de sidste 7 dg. Men kan ikke huske hvilken tråd (hvad jeg gjorde for at få det) har lovet at lave det på en kollega tv. Kan en hjælpe mig tilbage til guiden??
PFT Michael
Det er side 1 i dette emne
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 24&t=28442
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11