Log ind med sociale netværk
01 aug 2010, 14:48
lennon skrev:Netop hele problematikken omkring Philips . At de tar udgangspunkt i personlige præferencer/smag, i stedet for industistandarderne - og derfor producerer TV som ikke kan indstilles til at gengive kildematerialet korrekt.'Partytricks' som ka' slås fra er én ting, men personligt finder jeg det langt mere problematisk at B&O i f.eks. deres hundedyre BeoVision 7-55 har låst farvetemperaturen fast på 9500 Kelvin (den kan ikke ændres!). Årsagen kan vel kun være at de i Struer synes at et koldt, blåligt billede står bedst til deres vidt berømmede high-tech design!
Og det jeg får ud af at læse links om ambilight er, at det anvendt rigtigt efter d65 bidrager positivt til billedoplevelsen, - men i alle andre varianter er et . . partytrick.
01 aug 2010, 15:06
Til alle der læser Lennons, xcardmans og andres bemærkninger som denne:
( om Phlips )og derfor producerer TV som ikke kan indstilles til at gengive kildematerialet korrekt
Dette er fejlinformering og direkte forkert, ignorer blot disse spammere - alle fabrikanter producerer TV der ikke kan indstilles til at gengive kildematerialet korrekt - det afhænger af model, ikke af mærke eller teknologi !
( om Phlips )og derfor producerer TV som ikke kan indstilles til at gengive kildematerialet korrekt
Dette er fejlinformering og direkte forkert, ignorer blot disse spammere - alle fabrikanter producerer TV der ikke kan indstilles til at gengive kildematerialet korrekt - det afhænger af model, ikke af mærke eller teknologi !
Senest rettet af JA 01 aug 2010, 16:48, rettet i alt 1 gang.
01 aug 2010, 16:25
netop grunden til phillips ikke klare sig særlig godt hos dem med ISF uddannelse.
det er en bevist politik fra phillips side og de indrømmer det selv
alene dynamisk kontrast er ødelæggende for et korrekt billede
en grund til foreksempel kuro stadig er reference
Man kan så spøger sig selv alle med uddannelse omkring korrekt billedekvalitet. foreksempel alle dem som tester tv på avforum
Samt her i Danmark Otto vist du har læst hvad han skriver
ikke er positiv omkring deres billedekvalitet
mens phillips får gode bedømmelse af tænk og trust review
samt deres EISA-pris hvert år
phillips laver nogle fine design og betjening muligheder
mens billedekvaliteten halter efter og har altid gjort det i forhold til deres konkurrenter. Alså mens de har lavet fladskærme.
Men phillips mål er heller ikke at lave et tv med korrekt billedekvalitet.
ellers havde de nok gjort det for længe siden.
den sandhed er der åbenbart nogle få der ikke kan tåle og hører
nogen er så helt ligeglad og de kan bare købe et phillips
men korret billedekvalitet er bestemt ikke smag og behag
problemet på det kunne hurtig få en løsning
alle producenter skulle give muligheden så man kunne levere et tv som kom så tæt på D65 som muligt.
dem der så gerne vil have et mere koldt, blåligt billede
de kunne så bare indstille det til 9500K
Steen Bay skrev:Men phillips har en politk der er endnu værre på område omkring korrekt billedekvalitet. Uanset hvad nogen skriverlennon skrev:Netop hele problematikken omkring Philips . At de tar udgangspunkt i personlige præferencer/smag, i stedet for industistandarderne - og derfor producerer TV som ikke kan indstilles til at gengive kildematerialet korrekt.'Partytricks' som ka' slås fra er én ting, men personligt finder jeg det langt mere problematisk at B&O i f.eks. deres hundedyre BeoVision 7-55 har låst farvetemperaturen fast på 9500 Kelvin (den kan ikke ændres!). Årsagen kan vel kun være at de i Struer synes at et koldt, blåligt billede står bedst til deres vidt berømmede high-tech design!
Og det jeg får ud af at læse links om ambilight er, at det anvendt rigtigt efter d65 bidrager positivt til billedoplevelsen, - men i alle andre varianter er et . . partytrick.
netop grunden til phillips ikke klare sig særlig godt hos dem med ISF uddannelse.
det er en bevist politik fra phillips side og de indrømmer det selv
alene dynamisk kontrast er ødelæggende for et korrekt billede
en grund til foreksempel kuro stadig er reference
Man kan så spøger sig selv alle med uddannelse omkring korrekt billedekvalitet. foreksempel alle dem som tester tv på avforum
Samt her i Danmark Otto vist du har læst hvad han skriver
ikke er positiv omkring deres billedekvalitet
mens phillips får gode bedømmelse af tænk og trust review
samt deres EISA-pris hvert år
phillips laver nogle fine design og betjening muligheder
mens billedekvaliteten halter efter og har altid gjort det i forhold til deres konkurrenter. Alså mens de har lavet fladskærme.
Men phillips mål er heller ikke at lave et tv med korrekt billedekvalitet.
ellers havde de nok gjort det for længe siden.
den sandhed er der åbenbart nogle få der ikke kan tåle og hører
nogen er så helt ligeglad og de kan bare købe et phillips
men korret billedekvalitet er bestemt ikke smag og behag
problemet på det kunne hurtig få en løsning
alle producenter skulle give muligheden så man kunne levere et tv som kom så tæt på D65 som muligt.
dem der så gerne vil have et mere koldt, blåligt billede
de kunne så bare indstille det til 9500K
01 aug 2010, 19:09
Steen Bay skrev:'Partytricks' som ka' slås fra er én ting, men personligt finder jeg det langt mere problematisk at B&O i f.eks. deres hundedyre BeoVision 7-55 har låst farvetemperaturen fast på 9500 Kelvin (den kan ikke ændres!). Årsagen kan vel kun være at de i Struer synes at et koldt, blåligt billede står bedst til deres vidt berømmede high-tech design!Jo, den kan godt ændres, men det kræver adgang til servicemenuen, hvilket en af deres teknikere kan fikse for dig.
01 aug 2010, 19:32
, de fortsætter bare hvor de slap fra sidste tråd, - så held og lykke med dit køb. Du vil ikke blive skuffet
...
Regner i øvrigt med at bestille min Philips med Ambilight i morgen på trods af de mange advarsler ;-)Lad dig endelig ikke skræmme af de tosser
Hilsen Anders
01 aug 2010, 20:31
Se på dette eksempel - det fremgår at tætliggende farver kan påvirke ens opfattelse af den farve man ser. Ideelt ville være såfremt man kunne "påføre" bias lys på hvert farvepunkt der svarer til farvepunktetes farve - dette vil gi en neutral effekt.
http://www.youtube.com/watch?v=jj3c00AUmrM
Det vil sige - rent teoretisk set - at et bias lys der tilpasses de farver der er på skærmen er mere optialt end ensfarvet konstant bias lys - især for de farver der ligger tæt på rammen af skærmen. Anvendelse af et ensfarvet statisk bias lys er derfor ikke optimalt.
Rent teoretisk naturligvis - men min egen konklusion indtil andre kan argumentere bedre end jeg for noget andet.
JA skrev:Hvis du på et tidspunkt når du får tid, må du da gerne linke til professionelle faglige analyser af bias lys tilpasset billedets farver ( ikke amatørforummet AVForums etc ).Har selv set lidt nærmere på dette. Hvis man antager man kun har én statisk farve for bias lys, lyder 6500 Kelvins som en mulig værdi. Har man derimod et bias lys der dynamisk kan tilpasses skærmens farver åbner der sig nye muligheder.
Se på dette eksempel - det fremgår at tætliggende farver kan påvirke ens opfattelse af den farve man ser. Ideelt ville være såfremt man kunne "påføre" bias lys på hvert farvepunkt der svarer til farvepunktetes farve - dette vil gi en neutral effekt.
http://www.youtube.com/watch?v=jj3c00AUmrM
Det vil sige - rent teoretisk set - at et bias lys der tilpasses de farver der er på skærmen er mere optialt end ensfarvet konstant bias lys - især for de farver der ligger tæt på rammen af skærmen. Anvendelse af et ensfarvet statisk bias lys er derfor ikke optimalt.
Rent teoretisk naturligvis - men min egen konklusion indtil andre kan argumentere bedre end jeg for noget andet.
01 aug 2010, 20:42
Som Bantam allerede har skrevet én gang, så har firmat AV-Precision (som lever af at opsætte biografudstyr) tidligere skrevet noget om emnet:
http://www.av-precision.dk/nyheder/blog ... t-163.html
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad det er du vil frem til med dit sidste indlæg? Grunden til at man sigter efter at have én ensfarvet lyskilde i rummet er jo, at hvidpunktet på ens skærm skal være D65 - altid. Der er ikke andet der skal "kompenseres" for. Dit hvidpunkt er et universelt referencepunkt, så hvis din væg har denne farve (altså den farve der reflekteres fra væggen), så vil du ikke få forvrængning af farverne på skærmen pga. optisk illusion som den du ser i Youtube-videoen. Det lys der kommer ud af selve skærmen skal der ikke kompenseres for - det rammer jo ikke bagvæggen.
Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad det er du vil frem til med dit sidste indlæg? Grunden til at man sigter efter at have én ensfarvet lyskilde i rummet er jo, at hvidpunktet på ens skærm skal være D65 - altid. Der er ikke andet der skal "kompenseres" for. Dit hvidpunkt er et universelt referencepunkt, så hvis din væg har denne farve (altså den farve der reflekteres fra væggen), så vil du ikke få forvrængning af farverne på skærmen pga. optisk illusion som den du ser i Youtube-videoen. Det lys der kommer ud af selve skærmen skal der ikke kompenseres for - det rammer jo ikke bagvæggen.
01 aug 2010, 20:42
Og det er jo det fede ved et forum hvor det ikke bare er fanboys der klapper i takt . .
Kickstart skrev:Kendsgerninger og fagligt dokumenterede oplysninger behøves ikke nødvendigvis at betragtes som advarsler . Trådstarter meldte jo klart ud at ambilight var et must, og respekt for det . Men man kunne tydeligt se at visse andre i tråden havde en helt forkert forestilling om både Philips "skæve" billedfilosofi i almindelighed , og ambilight i særdeleshed .Regner i øvrigt med at bestille min Philips med Ambilight i morgen på trods af de mange advarsler ;-)Lad dig endelig ikke skræmme af de tosser
Hilsen Anders, de fortsætter bare hvor de slap fra sidste tråd, - så held og lykke med dit køb. Du vil ikke blive skuffet
...
Og det er jo det fede ved et forum hvor det ikke bare er fanboys der klapper i takt . .
01 aug 2010, 20:48
yakken skrev:Som Bantam allerede har skrevet én gang, så har firmat AV-Precision (som lever af at opsætte biografudstyr) tidligere skrevet noget om emnet:Det omhandler jo ikke dette emne, dynamisk bias lys, der er som jeg ser det intet af faglig substans der hæver sig over almen viden - "firmaet" du omtaler er jo en tidligere ekpedient i en Hif-Fi butik.
01 aug 2010, 20:59
JA skrev:Det omhandler jo ikke dette emne, dynamisk bias lys, der er som jeg ser det intet af faglig substans der hæver sig over almen viden - "firmaet" du omtaler er jo en tidligere ekpedient i en Hif-Fi butik.Jeg tror du misforstår hele meningen med oplysning af rummet og hvad det reelt er man forsøger at gøre med en kalibrering. At miskreditere en af mest kompentente ISF-certificerede debattører så åbenlyst her i vores forum er desuden ret ilde set.
01 aug 2010, 21:22
Jeg kender udmærket godt Otto, gennem lang tid - hver må ha lov til at have sin mening om andres faglige niveau og kompetence. Iøvrigt kritisere jeg jo ikke det han skriver i dit link - blot at det er almen viden. Og nej - jeg har ikke misforstået formålet med Ambilight - men det har andre.
01 aug 2010, 21:28
åbenbart ikke nogen af dem som vi andre hører efter.
JA skrev:Jeg kender udmærket godt Otto, gennem lang tid - hver må ha lov til at have sin mening om andres faglige niveau og kompetence. Iøvrigt kritisere jeg jo ikke det han skriver i dit link - blot at det er almen viden.kan du så svare på hvem der har faglige niveau og kompetence?
åbenbart ikke nogen af dem som vi andre hører efter.
01 aug 2010, 22:15
Helt almén viden kan det jo åbenbart ikke have været, eftersom du selv skulle ud og lede på nettet efter disse optiske illusioner, som du så ydermere kun fandt på Youtube?
Jeg kunne give dig links til adskillige videnskabelige afhandlinger om disse optiske fænomener, øjets opfattelse af farve, lyskilder mv. som jeg i forvejen har haft brugt tidligere da jeg i sin tid læste optik, men helt ærligt, så orker jeg næsten ikke at se flere af dine personlige fortolkninger af andres arbejde her i vores forum.
JA skrev:hver må ha lov til at have sin mening om andres faglige niveau og kompetence.Ja, den må du have hjemme i din egen stue. Du skal stadig ikke bruge vores forum til at smide dine sarkastiske bemærkninger om de personer, der ikke lige skriver indlæg der underbygger dine teorier. At en person har været ansat i en elektronikbutik gør ham næppe mindre kvalificeret til at udtale sig, og så godt kan du nok heller ikke kende Otto, hvis du ikke ved i hvilken butik han tidligere har været ansat...
Helt almén viden kan det jo åbenbart ikke have været, eftersom du selv skulle ud og lede på nettet efter disse optiske illusioner, som du så ydermere kun fandt på Youtube?
Jeg kunne give dig links til adskillige videnskabelige afhandlinger om disse optiske fænomener, øjets opfattelse af farve, lyskilder mv. som jeg i forvejen har haft brugt tidligere da jeg i sin tid læste optik, men helt ærligt, så orker jeg næsten ikke at se flere af dine personlige fortolkninger af andres arbejde her i vores forum.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto