Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af revorge
Rasmus Larsen skrev:Jeg har nævnt siden før, men til alle jer som lige har modtaget OLED'en, så er der en del 4K og HDR-videoklip på denne siden, som giver en idé om potentialet i skærmen: http://demo-uhd3d.com/categorie.php?cat=demouhd

De skal bare downloades og smides over på en USB-nøgle.
Tak for info Rasmus, - jeg har personligt allerede været i fuld gang med diverse testklip, fra blandt andet ovenstående side ;) Det er virkeligt lækkert og imponerende at se skærmens potentielle udfolde sig :)
Af KBW
"Prøv at skifte til "Varm3" under hvidbalancen, - så bliver billedet en smule køligere / mere blåligt :)"

Er Varm3 ikke varmere end Varm2 der er varmere end Varm1?

Mon ikke så man skal skifte til Varm1 for at få den lidt mere blå?
Af bleze
Mit på 65B6 er Warm1-3 alle gule. Jeg kører med medium for at få rigtig hvid farve. Glæder mig til at få det kalibreret på et tidspunkt.
Af revorge
KBW skrev:"Prøv at skifte til "Varm3" under hvidbalancen, - så bliver billedet en smule køligere / mere blåligt :)"

Ikke ifølge anmeldelsen af E6 her på siden, - indstillingerne skulle jo gerne være de samme på tværs af alle 2016 modeller...
Mit på 65B6 er Warm1-3 alle gule. Jeg kører med medium for at få rigtig hvid farve. Glæder mig til at få det kalibreret på et tidspunkt.
Fra hvilke kilder / input? På mit tv vil jeg godt medgive, at almindeligt SD / 720P kanaler fx. har en smule guligt skær i alle 3 indstillinger... Sætter jeg 4k test klip på, så fremstår hvidt dog umiddelbart noget nær perfekt...

Men ja - skal også havde mit kalibreret om en måneds tid eller to :)
Ayla skrev:Jeg har netop modtaget mit 65" B6. Har ikke pakket det ud endnu, men serienummeret starter med 607 :)
God fornøjelse med udpakning, montering og opsætning ;)
Af JesperAndersen
azAAzin skrev:Jeg har lige modtaget mit B6V 55". Jeg har indstillet det efter bedste evne med udgangspunkt i:
http://uk.rtings.com/tv/reviews/lg/b6/settings

Det er helt vildt, hvor smukt billedet står i mørke scener. Jeg synes dog, at billedet har en lidt for rød undertone. Eksempelvis står hud mere rødligt end jeg er vant til på mit Panasonic plasma. Er der en hurtig løsning på dette? Skal man sænke R under instillingerne for hvidbalance eller lignende?
'Har også et B6V ( dog i 65", men tænker at det er samme panel, blot større end dit), og syntes også at hud var alt for rødlig at se på om man valgte "varm 2".
Jeg har valgt "varm1", hvor hvid bliver mere "ren hvid" og hvor alle ansigter ikke bliver rødmossede ;)

Dernæst har jeg skruet eet trin op på den røde farve (" +1"), og skruet farvemætning op på 51, således at billedet ikke bliver alt for "køligt" at se på.

- Og så er jeg i øvrigt ovenud begejstret for TV'et og dets billed!!!!
Af JesperAndersen
KBW skrev:"Prøv at skifte til "Varm3" under hvidbalancen, - så bliver billedet en smule køligere / mere blåligt :)"

- billedet bliver mere blåligt/"køligt" om man sætter det til varm1 (- ikke varm 3)

varm 2 oplever jeg giver et rødligt/"varmt" skær i forhold til varm 1, og hvor varm 3 gør billedet endnu mere gulligt i forhold til varm 2 ( - og især i forhold til varm 1)
Senest rettet af JesperAndersen 09 aug 2016, 13:03, rettet i alt 1 gang.
Af bleze
revorge skrev:
Fra hvilke kilder / input? På mit tv vil jeg godt medgive, at almindeligt SD / 720P kanaler fx. har en smule guligt skær i alle 3 indstillinger... Sætter jeg 4k test klip på, så fremstår hvidt dog umiddelbart noget nær perfekt...
Det var på HDMI2, men jeg har ændret det på alle billede profilerne så de står ens.
Af azAAzin
Hvordan skal man egentlig indstille game mode, så den står mest nøjagtigt, men samtidig har lavt input lag? Jeg synes nemlig, at den ser meget unaturlig ud som standard.
Af revorge
azAAzin skrev:Hvordan skal man egentlig indstille game mode, så den står mest nøjagtigt, men samtidig har lavt input lag? Jeg synes nemlig, at den ser meget unaturlig ud som standard.
Lytter lige med her :) Skal nemlig selv til at indstille tv'et til PS4'eren her lidt senere på dagen :)
Af KBW
JesperAndersen skrev:

- billedet bliver mere blåligt/"køligt" om man sætter det til varm1 (- ikke varm 3)

varm 2 oplever jeg giver et rødligt/"varmt" skær i forhold til varm 1, og hvor varm 3 gør billedet endnu mere gulligt i forhold til varm 2 ( - og især i forhold til varm 1)
:) men så er vi jo enige :)
Af Martin Sjøstrand
Ikke for at være en flueknepper, men er vi ikke ved at bevæge os en smule væk fra trådens emne "LG OLED prisudvikling"?

Jeg følger spændt med i denne tråd, netop for at læse om priser... ikke kalibreringer ;) Kan man ikke lave en tråd til dette i stedet, så kan andre der måske også kan bruge den info, nemmere finde den :)

Mvh Martin
Af revorge
Martin Sjøstrand skrev:Ikke for at være en flueknepper, men er vi ikke ved at bevæge os en smule væk fra trådens emne "LG OLED prisudvikling"?

Jeg følger spændt med i denne tråd, netop for at læse om priser... ikke kalibreringer ;) Kan man ikke lave en tråd til dette i stedet, så kan andre der måske også kan bruge den info, nemmere finde den :)

Mvh Martin
Det kan du havde ret i, - foreslår vi flytter den del af diskussionen over i denen tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 07#p236707 :)
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 203