Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af G80
det er helt ok padawan.
men du har jo bidraget med vigtig information om at filmen kan streames på Skyshowtime appen med anden abonnement. Det var jo det lundal ville vide.

Jeg ved ikke selv noget som helst om skyshowtime da jeg ikke er bruger.
Apples egen TV kanal er det eneste jeg selv gider at smide penge efter.
Af lunddal
Tabula Rasa skrev: 28 jan 2026, 09:38 Man kan ikke få Skyshowtime som “kanal” i eller på Apple TV app’en.
Selvfølgelig kan man det, som G80 også skriver.

Og det blev valgt, da SkyShowtimes egen app i starten var noget værre juks.

Derudover har billedkvaliteten også været fin gennem Apple, men der er heller ikke kommet 4K der efter at det blev muligt i SkyShowtimes egen app.

De har tilsyneladende glemt den kanal, selv om de manglende titler umiddelbart er hos f.eks. TV 2 Play, hvis man abonnerer derigennem.
Af Tabula Rasa
lunddal skrev: 28 jan 2026, 11:58
Tabula Rasa skrev: 28 jan 2026, 09:38 Man kan ikke få Skyshowtime som “kanal” i eller på Apple TV app’en.
Selvfølgelig kan man det, som G80 også skriver.

Og det blev valgt, da SkyShowtimes egen app i starten var noget værre juks.

Derudover har billedkvaliteten også været fin gennem Apple, men der er heller ikke kommet 4K der efter at det blev muligt i SkyShowtimes egen app.

De har tilsyneladende glemt den kanal, selv om de manglende titler umiddelbart er hos f.eks. TV 2 Play, hvis man abonnerer derigennem.
Yea, jeg tog fejl - derfor det efterfølgende indlæg med “my bad to the both of you” :)

Og tjek med update på mangel af 4k igennem Apple’s app. Så fortsætter jeg med Sky’s egen indtil videre :p Deres app er blevet bedre med tiden, synes jeg (i hvert fald forbedret, sammenlignet med da jeg sidst prøvede den for et par år tilbage). Men noget vidunder er den ikke..hehe.
Af lunddal
Prisen hos Apple er dog også den samme som Standard-abonnementet hos SkyShowtime, hvilket er uden 4K.

Jeg prøvede lige at tegne et abonnement, og det to mig 1 minut før jeg sagde nej tak.

Underteksterne følger ikke indstillingen på mit AppleTV, og den skrifttype, de har valgt har en sort skråstreg i Ø og en sort "bolle" over Å.

Det betyder, at man oftes læser ting som rover i stedet for røver, og bad i stedet for båd.
Af Tabula Rasa
Underteksterne er klodsede, helt enig! Jeg har heldigvis ikke de samme problemer med formateringen af f.eks. ø og å, som du beskriver. Det var jeg også blevet sygt irriteret over, hvis det skete!
Af G80
Klag til Apple Tabula Rasa. At der ikke står nogen steder at det kun er i HD og du føler dig snydt, det er for dårligt og du vil have SkyShowTime 4K igennem den bedste TV App til samme gode kvalitet og pris som Apple TV.
Så ringer Apple Eddy til Show Monty og siger hva er det for noget VHS kvalitet i tilbyder vores drenge, vi skal lige have det hævet til ægte 4K HDR til 79 kr.

Ellers rykker det jo ingen steder.
Af lunddal
At det er HD, gør ikke så meget, så længe prisen er den samme som HD-abonnementet hos SkyShowtime direkte.

Det er mere det manglende indhold, der er problemet.
Af lunddal
Jeg har leget lidt, og det er når man har valgt et undertekstformat, hvor der er kontur eller skygge omkring teksten (så det er nemt at læse den hvide tekst på lyse baggrunde).

Der ser det ud til, at SkyShowtime lægger konturen "inde" i teksten, så det hvide bliver mindre, i stedet for at have en sort kart udenpå-
Senest rettet af lunddal 29 jan 2026, 08:03, rettet i alt 1 gang.
Af Tabula Rasa
G80 skrev: 28 jan 2026, 18:39 Klag til Apple Tabula Rasa. At der ikke står nogen steder at det kun er i HD og du føler dig snydt, det er for dårligt og du vil have SkyShowTime 4K igennem den bedste TV App til samme gode kvalitet og pris som Apple TV.
Så ringer Apple Eddy til Show Monty og siger hva er det for noget VHS kvalitet i tilbyder vores drenge, vi skal lige have det hævet til ægte 4K HDR til 79 kr.

Ellers rykker det jo ingen steder.
:D Hvis jeg kørte igennem Apple TV, betalte for 4K og stadig kun fik HD, så ville jeg 100p klage eller opsige (faktisk nok bare opsige:p). Men nu kører jeg bare deres egen app med 4k :) Svært at klage over noget ikke-eksisterende…hehe..

Skulle man forsøge noget, der potentielt kunne rykke, ville det nok nærmere være at lave en approach der fremhæver, at man vil benytte deres funktion såfremt den tilbydes i/med 4k! Det er altid nemmere at komme igennem eller lykkes med noget i en sådan situation, hvis man kan vise eller argumenterer for, at de foruden rent faktisk mister eller går glip af noget.

@lunddal: tjek med formateringen. Underbygger at det er klodset app :p

Har også selv tidligere forsøgt at lege med netop formatering af undertekster i deres app, fordi jeg synes de visuelt er lidt…well, ligesom app’en, unødvendigt klodsede. Den sorte kant er fjollet stor ved én størrelse, og kan huske en mindre størrelse ligeledes havde et eller andet, der var træls at kigge på. Så gik på kompromis med undertekster der (for mig) er helt unødvendigt store, for at tekst og kontur så nogenlunde ud - selvom jeg ville foretrække mindre tekst-størrelse og fylde af skærm.
Af JornH
Jeg har fået en mail fra Skyshowtime, om det stiger med ca. 20 kr. i pris i næste måned…
Af lunddal
lunddal skrev: 28 jan 2026, 19:51 Jeg har leget lidt, og det er når man har valgt et undertekstformat, hvor der er kontur eller skygge omkring teksten (så det er nemt at læse den hvide tekst på lyse baggrunde).

Der ser det ud til, at SkyShowtime lægger konturen "inde" i teksten, så det hvide bliver mindre, i stedet for at have en sort kart udenpå-
På iOS virker samme settings i øvrigt fint ::l
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48