Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev:Samsung har svaret. Reklamerne er kommet for at blive.

Artikel her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1479812760

Tak til Pedersen.86 og Ausfart for informationen. Det er brugt i artiklen. Kan I tjekke hvilken firmware jeres skærme kører på pt? Måske det er tvinge skærmen tilbage på tidligere version eller forhindre opdateringen hos ejere, som endnu ikke har fået den.

Umiddelbart kun på 2016 Smart TV med Tizen. Eller er der nogen med 2015 (JSxxx) Smart TV, som også ser dem i brugerfladen?
Har lige tjekket mit JS8005 og nej ingen reklamer pt.

Men som det ser ud lige nu så går jeg heller ikke i selvsving - hvis der kommer en lille firkant inde i bundmenuen med en reklame - jeg hiver jo kun bundmenuen frem når jeg skal brug en app.

Og så længe det ikke er mere end det og den ikke forhindre mig i at finde mine app´s så tager jeg den med ro.

Det er jo ikke sådan at jeg skal se på en reklame når jeg tænder for mit tv eller skifter kanal.

Jeg hader reklamer - men hvis den er gemt væk i en bundmenu og den ikke stopper alt og tvinger mig til at se på den - så overlever jeg.
Jeg tvivler på, at Samsung bruger kræfter på at opdatere 2015-platformen for at få reklamer i, da det sikkert ikke vil være de samme apps, som bliver tilgængelige fremadrettet på de to versioner.
Torben Rasmussen skrev:Jeg tvivler på, at Samsung bruger kræfter på at opdatere 2015-platformen for at få reklamer i, da det sikkert ikke vil være de samme apps, som bliver tilgængelige fremadrettet på de to versioner.
Det er da helt ok hvis os med en 2015 slipper ;)

Du spurgte jo selv om der var nogen der havde fået rekvalme på vores 2015
Torben Rasmussen skrev:Jeg synes nu ellers, at 2016-versionen er lidt mere afpudset end 2015, så systemet virker mere færdigt. Om det så virker specielt godt med pege-pinden fra 2015-remoten er jo mere usikker på.
Bestemt - men det er ikke noget der for mig til at lægge søvnløs - Til gengæld så nupper jeg en 49KS7005 til soveværelset hvis prisen kommer under 6.000,- - så kan jeg jo nyde den nye menu der ;)
For lige at følge op på artiklen og denne tråd:

Der vises ingen reklame, når man kigger normalt tv.

Først - og kun når man går ind menuens app funktion dukker der en lille boks op sammen med apps,, som man ovenikøbet først skal trykke på for at se reklamen.

Iøvrigt har en række andre af de største producenter fået samme ide (LG, Panasonic, Philips) ligesom Google kommer med reklame på Chromecast.
bentpetersson skrev:For lige at følge op på artiklen og denne tråd:

Der vises ingen reklame, når man kigger normalt tv.

Først - og kun når man går ind menuens app funktion dukker der en lille boks op sammen med apps,, som man ovenikøbet først skal trykke på for at se reklamen.

Iøvrigt har en række andre af de største producenter fået samme ide (LG, Panasonic, Philips) ligesom Google kommer med reklame på Chromecast.
Det kan vel slås af på de fleste af skærmene.Nu da jeg har erfaret det er mange producenter der kører med disse reklamer i større eller mindre grad:

Cnet.com nævner dette for at fjerne reklamerne på Pana:

"Menu > Setup > Display customization > Viera Connect Banner > Off"

https://youtu.be/n8KM9rUf6UE
På Samsung behøver man ikke, som jeg læser der, slå noget fra. Tværtimod skal man hver gang aktivere den lille boks for at se, hvad reklamen handler om.
Boksen viser kun overskriften for produktet. Man skal da trykke på dette ikon for at nå ind til reklamen.

Er det rigtigt forstået?
bentpetersson skrev:På Samsung behøver man ikke, som jeg læser der, slå noget fra. Tværtimod skal man hver gang aktivere den lille boks for at se, hvad reklamen handler om.
Boksen viser kun overskriften for produktet. Man skal da trykke på dette ikon for at nå ind til reklamen.

Er det rigtigt forstået?
Jeps
Tak. Så er det at få reklame nok ikke noget, der bør og vil skræmme ret mange :)

Rasmus: Du skriver i din artikel følgende:

Reklamerne er kun synlige, når bundmenuen er fremme og springer ikke automatisk op fra bunden. Citat slut.

Det er vel ikke helt korrekt?
Ved jeg nu ikke helt om jeg er enig i, synes den fylder en del på apps-menuen, og den har skubbet alle programmer så man nærmest er nød til at scrolle forbi reklamen for at komme til de apps man vil bruge.