Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af pinkfloydhomer
A 666 skrev:Gir menning. nederen man ikke kan det.
Du kan købe en Neo-Flex skærmholder på edbpriser som er langt bedre end den der følger med.

/David
Af Knuspar
Købte en Samsung 226BW over nettet fra shg.dk som jeg fik leveret den 5 marts.

Billede

Det er også med S-Panel :D Sweet !
Af NemliJa
Gælder det med A & S paneler også for 206BW eller kun for 226BW?
Af hanZen
Kan det ses på kasse, om det er S eller A?

Eller skal man se bag på selve skærmen?

Jeg tænker nemlig på, at spørge et par af de steder som sælger den, om de har A eller S versionen!?

Har set de har den til salg/på lager ved DataWorld, men ved ikke om det er A eller S versionen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du sal have skærmen ud af kassen.
Af NemliJa
yakken skrev:Du sal have skærmen ud af kassen.
Jeg ved det er off-topic, men hvorfor siger panelsøgningen, at 226BW & 206BW har et TN panel, når det er et A-Si (så vidt jeg kan lure)?
Af Knuspar
NemliJa skrev:
yakken skrev:Du sal have skærmen ud af kassen.
Jeg ved det er off-topic, men hvorfor siger panelsøgningen, at 226BW & 206BW har et TN panel, når det er et A-Si (så vidt jeg kan lure)?
Jeg kan ikke blive klog på det når jeg ser samsungs egen spec sheet ..

http://www.samsung.com/Products/Monitor ... /226bw.pdf

Den skriver: a-si TFT/TN :S
Af Junkfood
Fik min SAMSUNG226BW i går fra DATAWORLD med A-panel 0 pixel fejl :) . Og den er jeg glad 4. S-panel må værer FANTASTIK da min Aer står SÅ GODT.......... :D :) :p 8) ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
NemliJa skrev:Jeg ved det er off-topic, men hvorfor siger panelsøgningen, at 226BW & 206BW har et TN panel, når det er et A-Si (så vidt jeg kan lure)?
A-Si er ikke en paneltype - det er en fabrikationsproces. Det står blot for Amorphous Silicon og betegner substratet som TFT'erne er lavet på. Det har altså intet med de flydende krystaller at gøre. Dette er også beskrevet hvis I læser forklaringen af producenterns specifikationer på forsiden af flatpanels.dk ...
Af NemliJa
yakken skrev:A-Si er ikke en paneltype - det er en fabrikationsproces. Det står blot for Amorphous Silicon og betegner substratet som TFT'erne er lavet på. Det har altså intet med de flydende krystaller at gøre. Dette er også beskrevet hvis I læser forklaringen af producenterns specifikationer på forsiden af flatpanels.dk ...
Den havde jeg luret - men jeg troede bare ikke, at TN paneler kunne vise mere end op til 16,2mio farver, men 2x6BW kan vise 16,7mio (24bit) farver.

Jeg fik forresten aldrig svar på om det med "A" og "S" paneler også gælder for 206BW skærmen, eller om det kun gælder for 226BW?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En TN baseret skærm kan også kun vise 16.2 mio. farver. Hvis du læser andet i specifikationerne så er det forkert. Eftersom A og S problematikken går på 22" paneler fra hhv. AUO og Samsung, så kan jeg ikke se at det har nogen relevans for 206BW modellerne.
Af NemliJa
yakken skrev:En TN baseret skærm kan også kun vise 16.2 mio. farver. Hvis du læser andet i specifikationerne så er det forkert. Eftersom A og S problematikken går på 22" paneler fra hhv. AUO og Samsung, så kan jeg ikke se at det har nogen relevans for 206BW modellerne.
Fair nok med A og S... Hvad angår farverne, så kig lige i det specsheet, som blev postet tidligere, hvor der står op til 16,7mio farver for 2x6BW - samsung tager vel næppe fejl af deres egne produkter??

http://www.samsung.com/Products/Monitor ... /226bw.pdf

Min 206BW kommer (forhåbentligt) med posten i morgen, så må jeg jo se hvad den duer til ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Faktum er at du ikke kan adressere krystallerne i et TN panel med mere end 6 bits præcision. Nu er det jo ikke ingeniørerne der skriver produktspecifikationerne og der er ret ofte fejl i dem uanset hvilken producent du kigger på.

Om det er 16.7 eller 16.2 kan du nu alligevel ikke se forskel på, men det ER altså 16.2 millioner på et TN panel. Du kan se udregningen af dette tal her:
http://www.flatpanels.dk/hvad.php#7
Brugeravatar
Af Erroneus
Kæft hvor jeg hader Samsung for sådan noget her ::l

Jeg var meget tændt på at købe den skærm, men jeg ved, at hvis jeg modtager a versionen, så vil jeg føle mig snydt, så det har jeg droppet nu.

Men så må man jo finde en fysisk butik og høre om de evt. vil gå med til at tjekke versionen, inden de sælger den til en. !:(
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17