Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hbb-tv, DR Nu virker også fint på mit Samsung UE40ES8005. Da jeg havde lavet proceduren med lande skift, app download, enable data.. og tilbage til DK igen, så troede jeg ikke det virkede. Hbb-tv app'en fjernes nemlig når man skifter til DK igen, og jeg troede at det var app'en som man skulle bruge.

Men pludselig fandt jeg ud af, at der poppede en lille dialog fra på skærmen på alle DR's kanaler, hvor jeg kunne trykke A :) Og så virkede det, og DR køre super smooth og hurtigt.

Men når nu Samsung ved man kan gøre det, lukker de så bare ikke det hul?

SLL
Hej

På mit E8005 tv har jeg i SmartHub fundet app'en og fulgt vejledningen, men kan desværre ikke få det til at virke.

Jeg har ligeledes forgæves forsøgt at få HBBTV på min E8500N BluRay afspiller - er det naivt at tro, at vejledningen til E8xxx tv fungerer til BluRay afspilleren (med indbyggede DTV-C kort)? ;;)

Går fint med at komme i den Tjekkiske SmartHub, men kan ikke finde HBBTV appen. :-(

Jeg har før noteret mig, at det er lidt forskellige apps der er tilgængelige i hhv. SmartHub på mit E8500 tv og så BluRay afspillerende/optageren.

Jeg har DVB-C tv via Waoo...kan det være årsagen til den manglende hbbTV mulighed?

Vh
Jan

TV: PS51E8005, BluRay/HDD optager: BD-E8500N
SLL skrev:Hbb-tv, DR Nu virker også fint på mit Samsung UE40ES8005. Da jeg havde lavet proceduren med lande skift, app download, enable data.. og tilbage til DK igen, så troede jeg ikke det virkede. Hbb-tv app'en fjernes nemlig når man skifter til DK igen, og jeg troede at det var app'en som man skulle bruge.

Men pludselig fandt jeg ud af, at der poppede en lille dialog fra på skærmen på alle DR's kanaler, hvor jeg kunne trykke A :) Og så virkede det, og DR køre super smooth og hurtigt.

Men når nu Samsung ved man kan gøre det, lukker de så bare ikke det hul?

SLL
Hej, hvilken TV udbyder har du ?? :)
For........ Hvor er det fedt man! :) Så kan jeg bruge min raspberry PI til alt mulig andet sjov i stedet for XMBC.

Nørj det er næsten alle licens pengene værd, kan slet ikke få armene ned! Glæder mig til når det bliver permanent :)

Der skal måske stå i guiden at der skal slukkes for TV'et efter man har slået over til dansk igen :) Har et UE46ES6805 med boxer TV.
lyngedrengen skrev:Hej

På mit E8005 tv har jeg i SmartHub fundet app'en og fulgt vejledningen, men kan desværre ikke få det til at virke.

Jeg har ligeledes forgæves forsøgt at få HBBTV på min E8500N BluRay afspiller - er det naivt at tro, at vejledningen til E8xxx tv fungerer til BluRay afspilleren (med indbyggede DTV-C kort)? ;;)

Går fint med at komme i den Tjekkiske SmartHub, men kan ikke finde HBBTV appen. :-(

Jeg har før noteret mig, at det er lidt forskellige apps der er tilgængelige i hhv. SmartHub på mit E8500 tv og så BluRay afspillerende/optageren.

Jeg har DVB-C tv via Waoo...kan det være årsagen til den manglende hbbTV mulighed?

Vh
Jan

TV: PS51E8005, BluRay/HDD optager: BD-E8500N
Hej igen

Synes jeg vil opdatere med, at nu virker det også på tv'et for mig - herligt! :) Men nogen der har en idé til hvorfor appen ikke kan fremsøges i den tjekkiske store via BD-E8500N?

VH
Jan
Af MortenBN
Prøvede at aktivere HbbTv på mit Samsung UE46F8005. Måden at skifte smart hub landekode er anderledes end på de ældre, så jeg fulgte http://help.unotelly.com/support/articl ... or-the-new. Jeg fik skiftet til tjekkisk og kunne så hente HbbTV-appen på app-siden. Jeg kørte appen og sagde ja tak, og blev så bedt om også at enable "data services" i menu > system. Her kom jeg ikke længere, for den dukkede ikke op (ej heller efter genstart af fjernsynet).
Check mit link på side 5 i denne tråd. For 2013 (F) TV behøves ikke den tjekkiske app, hvis du via service menuen skifter til EU_GER. Men lad os her første juni om ikke dem officielle app fra DR fungerede uden sådanne tricks.
johnny57 skrev:Suk jeg kan ikke engang få min Samsung 2014 model til at virke på HBB,
ifølge manual skal man aktivere datatransmisiion i system, men det findes ikke.
Det er model UE55HU7505.
Jeg har et 65HU8505 og skal ifølge e-manual aktiverer hbbtv under datatjeneste under system. Men datatjeneste findes ikke. Jeg ringede til Samsung. Via fjernadministation nulstillede de smart hub. Det hjalp dog ikke. Samsung oplyste, at de havde lidt server-problemer. Hvis HbbTV ikke virkede i næste uge skulle jeg kontakte dem igen. Så det gør jeg.

Har Samsung ikke aktiveret for Hbbtv for 2014 modellerne?

Er der nogen med 2014 modeller der har fået hbbtv til at virke?
elmo skrev:Check mit link på side 5 i denne tråd. For 2013 (F) TV behøves ikke den tjekkiske app, hvis du via service menuen skifter til EU_GER. Men lad os her første juni om ikke dem officielle app fra DR fungerede uden sådanne tricks.
Hvordan skifter du til EU_GER i service menuen? På mit D7005 kan man ikke uden videre ændre i dette felt (det er gråtonet).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11