Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet er, at disse sammenligninger altid er interessante for spørgeren, men sjældent for ret mange andre, så i sidste ende skal der sammenlignes med alle andre TV vi tidligere har testet for at gøre alle tilfredse. Og så kunne vi ligeså godt benytte stjerner eller karakterer, hvilket vi ikke er tilhængere af.

Tests i BT og Ekstrabladet er desuden udført i samarbejde med flatpanelsDK, hvor de dog udbeder en enkel karaktérgivning til artiklerne, hvilket vi så har måttet føje os for. Det er fint nok med en avis, hvor man oftest smider artiklen ud efter gennemlæsning, men her på siden står en test i adskillige år, og en karaktér givet for 2 år siden vil ikke være noget værd i dag, da den blev givet i kontekst med det daværende marked. Et TV der scorer eks. 4 stjerner i dag, vil med ret stor sandsynlighed være markant bedre end et TV, der scorede samme antal stjerner for 1 år siden.

I dit spørgsmål beder du ydermere ikke om en vurdering af de tre TV ift. hinanden, men spørger hvad Rasmus selv villle vælge, hvilket måske er lidt upassende for tråd til en objektiv anmeldelse. Havde du spurgt hvilket TV, der var det bedste, var sagen en anden. Derfor var det måske mere nærliggende, at du starter en separat tråd, hvor du beder om hjælp til dit specifikke behov, i stedet for, at gøre det her.
Af niaarre
Takk for god test. Har selv kjøpt dette tv nå, og er veldig fornøyd!
Utrolig stilig skjerm og flott bilde
Når jeg kobler til PC lurer jeg på hvilken instilling jeg skal bruke. Får opp disse valgene:
- 720p
- 1080i
- 1080p
- 1024 x 576
- 1024 x 768
- 1280 x 960
- 1344 x 1008
- 1360 x 768
- 1600 x 900
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
niaarre skrev:Takk for god test. Har selv kjøpt dette tv nå, og er veldig fornøyd!
Utrolig stilig skjerm og flott bilde
Når jeg kobler til PC lurer jeg på hvilken instilling jeg skal bruke. Får opp disse valgene:
- 720p
- 1080i
- 1080p
- 1024 x 576
- 1024 x 768
- 1280 x 960
- 1344 x 1008
- 1360 x 768
- 1600 x 900
Brug 1080p og husk at sætte skærmen i "Just scan" formatet. På den måde opnår du korrekt 1:1 pixelmapping.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Czuba skrev:Hej Rasmus

Har du nogen dato på, hvornår testen af SL9000 er online??
Nej ikke endnu - desværre. Der kommer lige en test eller to ind i billedet før SL9000 anmeldelsen publiceres.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sten skrev:Nu var det ikke for at være uforskammet overfor Rasmus, at jeg tillod mig at stille dette - i mine øjne - ret så interessante spørgsmål.

Nu betragter jeg Rasmus (undskyld du bliver omtalt i 3. person) som ekspert på sit felt. Dette kan sidestilles med, når et antal eksperter vurderer en gruppe af biler i FDM bladet "Motor". Her vil der af forskellige årsager være uenige om, hvilken der er bedst, billigst etc. til det ene og det andet. Dog udvælger hver af bedømmerne deres favoritbil med en efterfølgende årsag til valget.

Skal vi vende tilbage til fladskærmene, ja, så ser vi også at TÆNK, Ekstra Bladet, 3T og mange andre tidsskrifter udtaler sig med antal stjerner, fordele og ulemper etc. Jeg har dog mere tiltro til vurderingerne fra Rasmus, netop fordi jeg oplever, at der bliver foretaget en kvalitativ undersøgelse.

P.S.: Det er helt fint, hvis Rasmus ikke udtaler sig. Også respekt for det! ;)
Jeg vil gerne prøve at besvare det, men lad os prøve at holde det til en separat tråd. :)

Mht. BT og EB, så er det nu også FlatpanelsDK der leverer til disse medier ;) TÆNK giver vi derimod ikke meget for herinde. Det er simpelthen for usagligt og upræcist.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Magnar skrev:Er der nogen der ved om der er forskellige varianter af modellen i de forskellige lande? Det ser ud som f.ek.s Dustinhome sælger en engelsk/svensk model uden dvb-c mpeg4 tuner.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010333661.aspx
Jeg tror der findes masser af modeller derude, som ikke er danske. Jeg har dog personligt ikke fundet fidusen til at skelne de danske modeller fra de udenlandske. Handler du hos Komplett.dk som der henvises til, er du sikker på at få samme model som vi testede.
Af niaarre
Tusen takk for raskt svar på spørsmål av PC tilkobling. Det fungerte supert med 1080p og just scan.

Jeg har også et spørsmål som kanskje er vanskeligere å svare på. Har sett av spesifikasjonene at SL8000 har DVB-C og MPEG2 og 4. Derfor tok jeg sjansen på å kjøpe programkort og CAM fra Canal Digital. TVen er ikke offesielt støttet av canal digital:
http://www.canaldigital.no/TV/kabel-tv/ ... -modeller/

Jeg tok likevel sjansen på å kjøpe dette. Men får ikke inn flere kanaler enn tidligere. Jeg har digital grunnpakke - og har fått beskjed om at antall kanaler skal øke fra 17 til 40. Men jeg har fortsatt bare 17 kanaler..

Til info bor jeg i Norge.

Tusen takk for en super side. Har ikke funnet noe på samme nivå i Norge
Af niaarre
Fikk det til selv :-)

Måtte legge inn kanalene manuelt, ved å velge finsk språk, symbol rate 6950, QAM 64 eller 256. Søkte manuelt på frekvenser fra 290000 og så la jeg til 8000 hver gang. Har nå masse kanaler (også HD)!!

Nikko
Af Magnar
Rasmus Larsen skrev:
Magnar skrev:Er der nogen der ved om der er forskellige varianter af modellen i de forskellige lande? Det ser ud som f.ek.s Dustinhome sælger en engelsk/svensk model uden dvb-c mpeg4 tuner.

http://www.dustinhome.dk/pd_5010333661.aspx
Jeg tror der findes masser af modeller derude, som ikke er danske. Jeg har dog personligt ikke fundet fidusen til at skelne de danske modeller fra de udenlandske. Handler du hos Komplett.dk som der henvises til, er du sikker på at få samme model som vi testede.
Efter anbefalingen af Komplett valgte jeg at købe et derfra for at være sikker på at få en model med dvb-c tuner. Jeg kan se i anmeldelsen at der medfølger dansk manual, hvilket der ikke var med til mit og der medfulgte også et engelsk strømkabel udover det danske...

For at søge kanaler fra Yousee skal man dog vælge enten sverige eller intet land, hvilket dog ikke er det store problem.

Jeg tror dog at højtalerne er i stykker på det jeg har fået, da jeg ikke får nogen lyd overhovedet, hverken fra analoge, digitale eller radioprogrammer og det eneste lyd det har givet fra sig er 3 forkølede biplyde når man tænder Tv'et.

Udover ovennævnte deal breaker, prøvede jeg for sjov at kalibrere det efter dine indstillinger i expertprofilen, men punktet "Black level" kan man ikke ændre da den er låst. Er der noget man skal slå til eller fra for at få adgang til den indstilling?
Af tillebeck
er som så mange andre blevet lidt hooked på denne skærm, med forbehold for hvad testen siger om sl9000.

Vil lige spørge til genskin en ekstra gang, og spejling af billede i plexiglaspladen. Læste i denne test (http://www.digitalversus.com/article-364-6754-35.html) at billedet fik en skygge fra en lidt skæv betragtningsvinkel. De har endda taget et billede af det.

Noget at være nervøs for?

MVh. Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har samme "problem" på mange plasma-TV, og det er ikke noget man lægger mærke til ved normalt brug. LCD TV er i forvejen lidt triste at se på fra siden, og det er dér man ser skyggevirkningen.
Af Visti
Nogen der kender en butik i kbh området hvor man kan se denne skærm?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
niaarre skrev:Tusen takk for raskt svar på spørsmål av PC tilkobling. Det fungerte supert med 1080p og just scan.

Jeg har også et spørsmål som kanskje er vanskeligere å svare på. Har sett av spesifikasjonene at SL8000 har DVB-C og MPEG2 og 4. Derfor tok jeg sjansen på å kjøpe programkort og CAM fra Canal Digital. TVen er ikke offesielt støttet av canal digital:
http://www.canaldigital.no/TV/kabel-tv/ ... -modeller/

Jeg tok likevel sjansen på å kjøpe dette. Men får ikke inn flere kanaler enn tidligere. Jeg har digital grunnpakke - og har fått beskjed om at antall kanaler skal øke fra 17 til 40. Men jeg har fortsatt bare 17 kanaler..

Til info bor jeg i Norge.

Tusen takk for en super side. Har ikke funnet noe på samme nivå i Norge
Jeg kender ikke så meget til Canal Digital i Norge, men i Danmark skal Tv'et helst være understøttet af operatøren (f.eks. YouSee, Stofa elelr Canal Digital) for at fungere optimalt.

Men hvorfor havde du kun adgang til 17 kanaler før? Modtog den dem gennem en ekstern DVB-C boks?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15