Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Turbo
Martin Sjøstrand skrev:Jeg ved godt ingen kan se ud i fremtiden, men hvad ville et kvalificeret gæt være på, hvornår man kunne se en E6 i 65" omkring de 30K?

Ville det være realistisk om et års tid?
Sidste års top model (65EF950V) står i dag til 56k.
http://www.pricerunner.dk/pl/2-3063822/ ... ign-Priser

Jeg tror aldrig en 65" E6 kommer ned i den pris (30k).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var jo fordi det var det første OLED-TV og dertil havde LG problemer med yield i starten. Da de først fik bedre styr på fejlraten og den største hype havde lagt sig, så faldt prisen en del.
Af Martin Sjøstrand
Men kan man så regne med, at nu OLED er kommet, så vil priserne for topmodeller af skærme blledmæssigt ligge ret højt en del år frem?

Jeg tænker bare, da jeg købte min Samsung PS63C7705 for omkring 5 år siden, da kostede den lige omkring 25.000 , og var toppen af poppen på billedkvalitet. Der var kun en skærm der var lidt bedre, en Panasonic, som så stod til 40.000.

Der er godt nok noget af et spring prismæssigt op til markedets bedste skærme i dag :o
Af bleze
Jeg har også en PS63C7705 som ender med at have kostet 4.000 kr per år at eje (hvis udskiftes inden for næste år).
Jeg synes ikke rigtigt at jeg vil give mere end dette, så derfor venter jeg pænt på at B6 i 65" kommer ned i midten af 20'erne. Imens håber jeg at den gode gamle plasma ikke stiller træskoene ;)
Udbud og efterspørgsel vil nok holde prisen oppe på OLED en rum tid endnu, men i takt med at produktion stiger og marked mættes, vil prisen komme ned. Desværre nok ikke om 9 måneder som jeg havde håbet lidt på.
Af Grandahl
Ja stærk pris på den EG920, du har dog under tilbudsjagten skrevet at den har HDR, så havde det været en virkelig stærk pris
Af Oliver400
Jeg har et Samsung F7005 som jeg har været super glad for, men jeg har længe overvejet udskiftning til en 4k OLED men pga priserne har jeg siddet passiv på sidelinjen. Dette tilbud på EG920 er lidt som salt i såret ;), da jeg ikke ved om det er nu jeg skal slå til eller vente endnu længere på bedre tilbud.

Er der nogen der kan give et bud på forskellen mellem mit F7005 og denne EG920 i forhold til oplevelsen af billedet? Er der en verden til forskel?

Og hvordan er det med bevægelsesslør på EG920? Jeg er ret sensitiv på dette område :(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Nu har jeg kun set EG920 ved præsentationer, men umiddelbart så har den samme karakteristika, som EG960V. Sidstnævnte har vi en anmeldt her på siden. Der er ikke bevægelsesslør på nogen af dem. Det man taler om er blot, at bevægelsesopløsningen - ikke decideret slør - sænkes en smule ved bevægelse. Det sker på alle skærme, ikke kun OLED.

Jeg tror, at du vil opleve en pæn forbedring ift. din F7005, men det kræver også, at du smider noget 4K/HDR indhold efter skærmen. Hvis det bare er for at sidde og se tv-kanaler, så er det nok overkill.

Her er også flere brugeranmeldelser af OLED-skærmene:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=10
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 203