Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Supergris skrev: 27 jul 2025, 19:52 Jeg kan ikke svare på, hvorfor du ser logoet dobbelt, men det har i hvert fald ikke noget at gøre med, at Formel 1 har hurtige bevægelser.
Fordi de kører hurtigt på banen, er ikke ensbetydende med at optagelsen har specielt hurtige bevægelser!
Billedprocessoren er mere end rigelig hurtig til de low frame billeder, der vises.

Hvad var løsningen så på dit oprindelige problem, er jeg ret sikker på, at også andre, udover jeg, er interesserede i?
Det er lykkedes mig at reducere sløret men rulleteksterne er stadigvæk ikke helt gode. Men skidt med det der er filmen jo alligelevel færdig :-)

Men nu var der så lige det med logoet idag som jeg aldrig har set før. Tjekkede samtidig mit andet tv og der gjorde den det ikke.
Men jeg må lige tjekke indstillinger igennem igen.
Så har jeg fået rodet en del med diverse indstillinger og tror jeg bliver glad for tv'et :-)

Men hvordan er det mht. pixelrens på OLED skærme.
Skal man selv gøre noget eller gør skærmen det automatisk.
Har læst på Philips hjemmeside at skærmen efter at have være tændt i 4 timer af gangen begynder at lave en rens.
Jeg har endnu ikke haft tv'et tændt i 4 timer uafbrudt men det kommer jeg helt sikkert til senere på året.
Kan man så ikke se tv imens?
Billedvedligeholdelse sørger TVet selv for når det ikke er tændt. Og derfor bør man ikke slukke for strømmen dertil. Det fremgår iøvrigt også i manualen, "Pleje af OLED skærm". Nej, man kan ikke se TV imens.
Nej, ikke nødvendigvis efter 4 timers brug. TVet beder selv om det i tændt tilstand. Ellers foregår det automatisk når det er slukket. Du kan også læse om det ved at fatte fjernbetjeningen og finde menupunktet "Hjælp og feedback, efterfulgt af "Pleje af OLED skærm.
Det er slet ikke noget, du skal tænke over, da det kører helt automatisk, hvis man ikke tager strømmen helt, men i stedet lader det gå i standby, som al elektronik faktisk har bedst af.
Standbystrømmen er efterhånden så lille, at det ikke belaster elregningen synderligt.

Du vil ikke opleve, at du pludselig ikke kan se TV på grund af dette.

Du skal kun benytte dig af den manuelle skærmrens, der er til rådighed, hvis du opdager synlige defekter, da det slider unødvendigt på panelet...
Supergris skrev: 03 aug 2025, 00:47 Det er slet ikke noget, du skal tænke over, da det kører helt automatisk, hvis man ikke tager strømmen helt, men i stedet lader det gå i standby, som al elektronik faktisk har bedst af.
Standbystrømmen er efterhånden så lille, at det ikke belaster elregningen synderligt.

Du vil ikke opleve, at du pludselig ikke kan se TV på grund af dette.

Du skal kun benytte dig af den manuelle skærmrens, der er til rådighed, hvis du opdager synlige defekter, da det slider unødvendigt på panelet...
Takker, så er jeg mere rolig :-)