Log ind med sociale netværk

26 jun 2011, 14:43

I vores stress-test bruger vi nogle helt ensfarvede baggrunde, som gør det meget meget nemt at spotte overdrive-slør hvis det eksisterer. Under normale omstændigheder vil det være noget mere subtilt. 
NemliJa: Hvis du selv vil teste det, så er vores eget testprogram frit tilgængeligt, men det kræver dog at du har en PC koblet til TV'et for at teste det.

NemliJa: Hvis du selv vil teste det, så er vores eget testprogram frit tilgængeligt, men det kræver dog at du har en PC koblet til TV'et for at teste det.
									  28 jun 2011, 00:13

Sharp HE LC60LE830U LCD TV - Review http://youtu.be/71fpQA1VClg
En lille Sharp salgsvideo, hvor 46LE830/831 bliver filmet fra alle vinkler http://youtu.be/xpiOku5VSrc

En lille Sharp salgsvideo, hvor 46LE830/831 bliver filmet fra alle vinkler http://youtu.be/xpiOku5VSrc
									  28 jun 2011, 00:44

Jeg skal have købt et væg beslag til denne skærm.
Jeg vil gerne have et der sidder meget tæt på væggen (medmindre i har en grund til hvorfor det skulle være en dum idé).
Menh ar aldrig købt et vægbeslag før, noget jeg skal være opmærksom på? nogle slags der er bedre end andre?
Der er tidligere blevet henvist til denne tråd:
http://www.whatisvesa.com/index.php?opt ... 2&Itemid=5
så der har jeg kigget og der er en del at vælge imellem.

Jeg vil gerne have et der sidder meget tæt på væggen (medmindre i har en grund til hvorfor det skulle være en dum idé).
Menh ar aldrig købt et vægbeslag før, noget jeg skal være opmærksom på? nogle slags der er bedre end andre?
Der er tidligere blevet henvist til denne tråd:
http://www.whatisvesa.com/index.php?opt ... 2&Itemid=5
så der har jeg kigget og der er en del at vælge imellem.
									  28 jun 2011, 08:15

TV'et bliver ikke specielt varmt under drift. Til mit ældre LE820 har jeg netop bestilt et ultra-thin beslag fra AV-cables, som gerne skulle ankomme i dag. Det efterlader 0.8 cm til væggen, men om kvaliteten er i orden er så noget andet. Jeg kan ikke lige se hvordan beslaget fysisk sidder sammen på billederne.
Hvis du vil være helt sikker på at få et beslag i en ordenlig kvalitet, så gå efter Vogels. Deres slim-beslag hedder 8305 og er på tilbud her:
http://www.av-connection.dk/?PNo=V-EFW8305S

Hvis du vil være helt sikker på at få et beslag i en ordenlig kvalitet, så gå efter Vogels. Deres slim-beslag hedder 8305 og er på tilbud her:
http://www.av-connection.dk/?PNo=V-EFW8305S
									  28 jun 2011, 09:02

Er der nogen af jer, der bruger jeres nye TV i forbindelse med en HTPC?
Jeg synes ikke at det ser for overbevisende ud hos mig. Det ser ud som om, at alle lige linjer (lodrette som vandrette) ikke er helt lige.
Hos mig ser det ud som om 2 pixels sidder fint ved siden af hinanden, hvorefter de 2 næste pixels sidder forskudt 1 pixel i forhold til de forrige 2, og sådan bliver det ved med at sik-sakke hele linjens længde/højde.
Giver det mening, ellers må jeg uploade et par screen-shots...?
I det helt taget er skærmbilledet ikke spor skarpt. Det ligner ikke 1:1 pixelmapping, selv om jeg kører 1920x1080. Jeg købte også et 22" og er 32" TV sammen med dette, og her står skærmbilledet kniv skarpt.
Jeg er bange for at der er en fejl på mit apparat, og jeg hører meget gerne fra nogle af jer, hvis I har erfaringer i samme retning - eller hvis I ingen problemer har.

Jeg synes ikke at det ser for overbevisende ud hos mig. Det ser ud som om, at alle lige linjer (lodrette som vandrette) ikke er helt lige.
Hos mig ser det ud som om 2 pixels sidder fint ved siden af hinanden, hvorefter de 2 næste pixels sidder forskudt 1 pixel i forhold til de forrige 2, og sådan bliver det ved med at sik-sakke hele linjens længde/højde.
Giver det mening, ellers må jeg uploade et par screen-shots...?
I det helt taget er skærmbilledet ikke spor skarpt. Det ligner ikke 1:1 pixelmapping, selv om jeg kører 1920x1080. Jeg købte også et 22" og er 32" TV sammen med dette, og her står skærmbilledet kniv skarpt.
Jeg er bange for at der er en fejl på mit apparat, og jeg hører meget gerne fra nogle af jer, hvis I har erfaringer i samme retning - eller hvis I ingen problemer har.

28 jun 2011, 09:05

Hej. Jeg har som mange andre benyttet mig af Elgigantens tilbud på 7999 kr. for Sharps LE831 46" tv. 
Jeg modtog tv'et i går, og under setup opdagede jeg straks at lys slap igennem fra baggrunden, så lysplamager opstår på tv'et. Det kan kun ses når der vises mørke farver på tv'et, men nu når jeg først har opdaget det, er det svært ikke at lægge mærke til hele tiden!
Jeg synes da at når man giver godt 8 kilo for et tv, så bør sådanne problemer ikke findes, vel?
Det jeg vil spørge om er, om folk synes jeg skal kontakte Elgiganten eller Sharp med henblik på at kunne få det byttet, eller hvad skal jeg gøre?
Jeg tager et billede af problemet senere i dag, og lægger link ud til det.

Jeg modtog tv'et i går, og under setup opdagede jeg straks at lys slap igennem fra baggrunden, så lysplamager opstår på tv'et. Det kan kun ses når der vises mørke farver på tv'et, men nu når jeg først har opdaget det, er det svært ikke at lægge mærke til hele tiden!
Jeg synes da at når man giver godt 8 kilo for et tv, så bør sådanne problemer ikke findes, vel?
Det jeg vil spørge om er, om folk synes jeg skal kontakte Elgiganten eller Sharp med henblik på at kunne få det byttet, eller hvad skal jeg gøre?
									  28 jun 2011, 10:43

Jeg har sendt mit til service/rep. idag med samme symptomer. Så må de jo vende tilbage med om det er "by design" eller en fejl - og så må jeg tage den derfra.
Betyder dog at jeg skal savne TV'et i mindst 14 dage, og iøvrigt er jeg meget tilfreds med det. Gode muligheder for at rode med indstillingerne m.v.

Betyder dog at jeg skal savne TV'et i mindst 14 dage, og iøvrigt er jeg meget tilfreds med det. Gode muligheder for at rode med indstillingerne m.v.
									  28 jun 2011, 10:45

Her er et SS, der illustrerer mit problem.
Læg mærke til den "hvide" linje, der kører umiddelbart over proceslinjen, samt skyggerne efter ikon-navnet.
Tryk på billedet for fuld størrelse

Her er et andet SS fra min 22". Linjen er helt hvid og lige. Ikon-navnet står meget mere skarpt.

Begge SS'er er fra samme PC, 1920x1080 og med samme grafikkort.
Ligner det ikke en ommer?

Læg mærke til den "hvide" linje, der kører umiddelbart over proceslinjen, samt skyggerne efter ikon-navnet.

Her er et andet SS fra min 22". Linjen er helt hvid og lige. Ikon-navnet står meget mere skarpt.

28 jun 2011, 11:22

Umiddelbart ser det ud til at billedet bearbejdes før det vises på skærmen. Har du nogen features slået til når du benytter HDMI-porten? Husk at indstillingerne i TV'et er individuelle fra port til port.

28 jun 2011, 11:24

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=21935
For at undgå fragmentering af svarene, så bør du holde dig til enten din egen tråd eller denne tråd.

ctR skrev:Hej. Jeg har som mange andre benyttet mig af Elgigantens tilbud på 7999 kr. for Sharps LE831 46" tv.Du har allerede en tråd kørende med dette præcise emne og samme ordlyd:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=21935
For at undgå fragmentering af svarene, så bør du holde dig til enten din egen tråd eller denne tråd.
									  28 jun 2011, 11:33

Jeg tog blot HDMI-kablet ud af TV'er og satte det til 22"erne, og her var inden problemer.
Hvilke features kunne det evt. være?

yakken skrev:Umiddelbart ser det ud til at billedet bearbejdes før det vises på skærmen. Har du nogen features slået til når du benytter HDMI-porten? Husk at indstillingerne i TV'et er individuelle fra port til port.Ikke hvad jeg ved af. Jeg har også prøvet med VGA-porten, og her er problemet helt det samme.
Jeg tog blot HDMI-kablet ud af TV'er og satte det til 22"erne, og her var inden problemer.
Hvilke features kunne det evt. være?
									  28 jun 2011, 11:40

DNR (støjreduktion) var en oplagt kilde. Derudover, så bør du slå de ting fra som vi anbefaler i anmeldelsen, hvoraf DNR er én af dem.

28 jun 2011, 11:44

erazmuz skrev:Her er et SS, der illustrerer mit problem.Har du prøvet at slå "sub pixel control" fra under avancerede billedindstillinger?
					Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto