Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af looploop
summer skrev:
looploop skrev:@summer & andre interesserede..

Super interessant at høre fra andre der har erfaring med det samme UMC tv..

Mht. dine programmer, ja, så var jeg også meget frustreret over de flere hundrede kanaler og mange af dem virkede ikke. Men så fandt jeg ud af at der var noget der hed "FAV"-knap! Her kunne man nøjes med at gemme de kanaler man havde som favoritter og i den rækkefølge man ønskede! :)

Jeg var så også ude for at den kunne glemme nogle kanaler, indtil jeg fandt ud af at det var fordi kæresten havde kommet til at klikke på den toggle-button som åbentbart både gemmer, men også kan FJERNE igen fra fav-listen!
Så måske det er det du er ude for!?

Jeg har i dag få mail fra UMC support og link til software opdatering. Jeg har kun konstateret en forbedring til videre.

Før skulle lyden skrues op på 50 eller mere - nu kun 20!!! Jeg bilder mig ind at selve lyden dermed også er bedre. Det har større effekt når jeg stiller på de forskellige lydeffekter.
Supporten mente iøvrigt, at mit signal på 60-65% evt. var for svagt og jeg behøvede en forstærker. Dette ville hjælpe på problemet med kanaler der "opløses" - forsvinder.
Nu vil jeg afprøve det du nævner med FAV knappen. I så fald skal TV kun køre på FAV listen, ellers virker det ikke. Jeg fandt iøvrigt ud af, at jeg ikke skulle søge på alle kanaler, men kun "Gratis tjenester". Det kalder fjernsynet åbenbart de kanaler Stofa sender ukrypterede digitalt vi vores antenneforening. Vi får se.
[/quote]

Interessant det du siger med at man kan nøjes med at søge på "gratis"-kanaler! For ja, det var mega irriterende at scrolle igennem hundrede af vis af kanaler der ikke virkede. Men som sagt, for mig var FAV helt klart løsningen! Så den KUN viser de programmer man selv gider se og i den rækkefølge man selv ønsker!
PS: Du kan bruge begge lister uafhængigt! ;)

Jeg fik også "opdateret" mit tv i Slovakiet med som sagt nyt mainboard, nye højttalere & ny firmware, men det blev intet bedre af.
TV'et var stadig mege langsomt.
Der var stadig granuleringer
Og lyden var ikkke blevet bedre, men blot "harmoniseret", således at jeg nu ikke engang kunne få god bas via separat forstærker (ved at bytte + & - om).
Af looploop
@Letten & andre..

Mht hardware & software.. ja, altså min konklusion efter at have snakket direkte med UMC teknikerne i Slovakiet var at de fleste af de 15 fejl skyldtes deres mainboard og specielt dets manglende evne til at håndtere tingene hurtigt nok.

Det var også derfor jeg valgte at få pengene tilbage, idet det dermed var umuligt at få løst de forskellige problemer.