05 nov 2009, 00:40
Jeg bilder mig ind at plasma teknologien visner pga fordomme ( strømforbrug,"gammel" teknologi,indbrænding, osv), - samt en gamer-generation som er vant til - og derfor foretrækker LCD´s lidt sterile skarphed og let pumpede farver.
siccio skrev:MadDuke: Ja, så faktisk en tysk test i bladet Video, hvor 9704 slår et Panasonic plasma, Sony Z5500, et Samsung LED samt et netop LG produkt.Før internettet var Tyske "Video" min absolutte bibel mht test. Med tiden er det dog gået op for mig at Philips,Grundig,Metz osv næsten altid får mistænksomt gode test.Uafhængige testsites som feks HDTVtest.uk og Flatpanels er i mine øjne langt mere prof/troværdige, netop fordi de vægter rå billedkvalitet så højt .
(Har bladet liggende et sted, og vil meget gerne uddybe de korrekte modeller fra de forskellige producenter, hvis det har interresse)
Dette var bare ment som et andet synspunkt, selvom jeg da finder flatpanels tests for fine.
så smag og behag er nok forskellig, alt efter hvad test personalet oplever, og hvilke forventninger og krav de netop har til diverse produkter.
Det eneste jeg endnu ikke har forstået af fladskærms strategien er hvorfor så mange af de gamle tv producenter er hoppet af plasma teknologien, hvis den plasma vitterligt laver de bedste billeder?
Der må klart være langt større marked for LCD siden dette er tilfældet ihvertfald?
Jeg bilder mig ind at plasma teknologien visner pga fordomme ( strømforbrug,"gammel" teknologi,indbrænding, osv), - samt en gamer-generation som er vant til - og derfor foretrækker LCD´s lidt sterile skarphed og let pumpede farver.