Log ind med sociale netværk
27 jun 2006, 17:05
Det er højest usandsynligt - de er baseret på samme teknologi og responsangivelsen er den samme. Lad det dog være understreget at ingen af disse skærme er rene spilleskærme og I bør vælge en af dem for at få en fornuftig allround skærm med et godt panel og ikke fordi I søger en skærm udelukkende til spil.
27 jun 2006, 20:02
Min fornuft siger mig at jeg skal vente. Der er noget uldent ved det her. Ja jeg hader at være lyseslukker men... Dell skærmene skal nok komme på regulær udsalg, og de er såmænd prissat for højt til deres listepris.
Dell skærmene er business skærme, ikke til gaming brug. Ihvertfald ikke seriøs gaming.
Jeg satser mine penge på SED som kommer til næste år. Det skal nok give efterdyninger på LCD markedet som vil rasle ned i pris. Jeg ved godt SED er en teknologi til TV, men jeg lugter at the missing link i gaming vs. farvegengivelse vil blive løst der.
Dell skærmene er business skærme, ikke til gaming brug. Ihvertfald ikke seriøs gaming.
Jeg satser mine penge på SED som kommer til næste år. Det skal nok give efterdyninger på LCD markedet som vil rasle ned i pris. Jeg ved godt SED er en teknologi til TV, men jeg lugter at the missing link i gaming vs. farvegengivelse vil blive løst der.
27 jun 2006, 21:54
Desuden er SED som du selv siger henvendt til TV, ikke computer monitors. Det er muligt SED kommer på markedet til næste år, men husk på at nyeste teknologi som regel er prissat ret voldsomt, det har alle skærmteknologier været. Jeg tvivler stærkt på at de SED-tv der kommer på markedet næste år vil have nok teknologiske landvindinger til at retfærdiggøre prisen ift. LCD. Så længe prisen på SED er høj, er det ikke et konkurrencedygtigt alternativ til LCD, hvorfor du ikke skal regne det som årsag til prisen på LCD skulle falde lige med det samme. Sagt med andre ord, hvis det er det du venter på, kan du komme til at vente længe.
jokum skrev:Min fornuft siger mig at jeg skal vente. Der er noget uldent ved det her. Ja jeg hader at være lyseslukker men... Dell skærmene skal nok komme på regulær udsalg, og de er såmænd prissat for højt til deres listepris.Hvis du vil vente på ny teknologi, kan du vente fra nu af og til evig tid, der vil altid være en ny og bedre teknologi i sigte.
Desuden er SED som du selv siger henvendt til TV, ikke computer monitors. Det er muligt SED kommer på markedet til næste år, men husk på at nyeste teknologi som regel er prissat ret voldsomt, det har alle skærmteknologier været. Jeg tvivler stærkt på at de SED-tv der kommer på markedet næste år vil have nok teknologiske landvindinger til at retfærdiggøre prisen ift. LCD. Så længe prisen på SED er høj, er det ikke et konkurrencedygtigt alternativ til LCD, hvorfor du ikke skal regne det som årsag til prisen på LCD skulle falde lige med det samme. Sagt med andre ord, hvis det er det du venter på, kan du komme til at vente længe.
27 jun 2006, 22:03
jokum skrev:Min fornuft siger mig at jeg skal vente. Der er noget uldent ved det her. Ja jeg hader at være lyseslukker men...Der er ikke noget uldent ved tilbuddet - mængderabat kan vel ikke chokere nogen. Du har vel selv læst indlægget fra Hr. Fanth fra Dell. Det er ganske givet muligt at skærmen vil kunne erhverves til samme penge på et senere tidspunkt, men priserne er ganske fornuftige uanset hvad.
jokum skrev:Jeg satser mine penge på SED som kommer til næste år. Det skal nok give efterdyninger på LCD markedet som vil rasle ned i pris. Jeg ved godt SED er en teknologi til TV, men jeg lugter at the missing link i gaming vs. farvegengivelse vil blive løst der.Som det er nævnt, så er dette ikke en monitor teknologi og du vil sandsynligvis aldrig se en PC-skærm baseret på SED, så mit bud er at der intet vil ske med priserne på PC LCD-monitors når SED rammer markedet.
27 jun 2006, 22:15
Som Hr. Fanth skriver, så vil ordrene blive lagt ind så snart der er 30 tilmeldte. Sidste ordre vil blive lagt ind d. 17. juli og herefter er tilbuddet udløbet. Så hvis du er nr. 30 skulle du have skærmen ca. 8 dage efter betalingen er modtaget.
28 jun 2006, 12:44
yakken skrev:Naturligvis kan det afhjælpes. Der findes jo skærme på markedet der på ingen måde lider af banding - se bare på Dells egen 2405 skærm. Det er en fejl i den elektroniske styring som Dell selv har lavet og ikke en fejl i S-IPS panelet som leverer farverne.Iflg. denne tråd fra i går på Dell's forum skulle banding problemet være løst med en firmware update. Jeg kan bare ikke helt gennemskue om han hentyder til A02, altså den fix som "hele tiden" har været tilgængelig, men som nogle personer mener stadig lider af banding - eller om det er en ny fix.
Hvis revision 2 også lider af banding (hvilket rapporterne ikke er helt entydige omkring), så må Dell jo tilbage til tegnebrættet. Det skal dog lige nævnes at flere andre skærme også udviser tendens til banding i f.eks. den mørke ende af gradienterne - eksempelvis min egen 193P+ og Viewsonic VP930 så fænomenet er bestemt ikke fremmed og i praksis kan det være så godt som usynligt i daglig brug.
28 jun 2006, 14:33
"2407WFP monitor, you can watch DVDs in natural format, run multiple applications simultaneously and improve productivity with less scrolling and toggling."
Vil det sige at man kan dele sit skrivebord op på samme måde som hvis man havde 2 skærme. altså f.eks køre sit skrivebord i den eneside og photoshop i den ande?
Vil det sige at man kan dele sit skrivebord op på samme måde som hvis man havde 2 skærme. altså f.eks køre sit skrivebord i den eneside og photoshop i den ande?
28 jun 2006, 14:37
Jeg går ud fra at de mener almindelig "tiling" i windows, hvor du selv skal justere størrelsen på dit programvindue hvis du vil ha adgang til desktoppen ved siden af. Du får f.eke.s ikke nView funktionalitet med Nvidia grafikkort idet du kun har 1 skærm installeret.
28 jun 2006, 21:58
Hej
Jeg er i en anden tråd blevet frarådet at købe en skærm med TN-panels (En Lenovo) fordi deres betragtningsvinkel er dårlig.
Er 2007FP'eren her baseret på samme TN-panels så betragtningsvinklerne er dårlige? Eller? Hvis ikke kunne jeg godt finde på at signe op til to styk...
Jeg er i en anden tråd blevet frarådet at købe en skærm med TN-panels (En Lenovo) fordi deres betragtningsvinkel er dårlig.
Er 2007FP'eren her baseret på samme TN-panels så betragtningsvinklerne er dårlige? Eller? Hvis ikke kunne jeg godt finde på at signe op til to styk...
28 jun 2006, 22:05
Hvis du brugte vores panelsøgningsværktøj, så ville du få følgende resultat:
Dell 2007FP har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) eller et 8 ms (g2g) S-PVA (Samsung LTM201U1) panel.
Dell 2007WFP (widescreen) har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201W01 eller LM201WE2) panel
Dell 2007FP har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201U04) eller et 8 ms (g2g) S-PVA (Samsung LTM201U1) panel.
Dell 2007WFP (widescreen) har et 20 tommer 16 ms S-IPS (LG.Philips LM201W01 eller LM201WE2) panel
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto