Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

😇
@ MM. Med Intel fik Bang & Olufsen adgang til ny 'processorteknologi' for BeoSystem 4,
August 2013. Med dit 'Intel' BeoSystem 4 TV, ved du jo DU bliver den første det må kapitulerer.
Det bliver jo aldrig et rigtigt Bang & Olufsen udviklet TV, som BeoVision 7 Mk III. Vent bare og se !. :p
Beosound Theatre kan forbindes til B&O højttalere, der går helt tilbage til 1986. "Mange af vores kunder har ældre produkter, som de stadig er glade for. Derfor kan Beosound Theatre forbindes med B&O-design helt tilbage fra 1986. Har du fx søjlehøjttalerne Beolab 6000 eller Beolab 8000, kan du også tilslutte soundbaren til disse," sagde Miklu Silvanto, Chief Design Officer, B&O.

Billede
Peter Pan skrev: 01 sep 2022, 07:53 😇
@ MM. Med Intel fik Bang & Olufsen adgang til ny 'processorteknologi' for BeoSystem 4,
August 2013. Med dit 'Intel' BeoSystem 4 TV, ved du jo DU bliver den første det må kapitulerer.
Det bliver jo aldrig et rigtigt Bang & Olufsen udviklet TV, som BeoVision 7 Mk III. Vent bare og se !. :p
Ærligt talt…
…..mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.
Magen til reaktionært vrøvl skal man lede længe efter :(

(Beklager - men så er det sagt)
MM
Senest rettet af Millemis 01 sep 2022, 09:58, rettet i alt 1 gang.
Spændende nyt B&O produkt. Udviklet til Atmos lyd system.
Med mulighed for tilslutning af ældre aktive PowerLink højttalere.
Samt tilslutning af LG paneler i tre størelser. Et produkt, mange
har ønsket sig. De har gjort et godt stykke arbejde.

Efter at have holdt fast i 5.1- Digital Surround, gør TrueImage og
Atmos mig betænkelig - Det er jo fake Surround, som med tiden
er blevet 'vasket rent' / blevet accepterer som alternativ. Men jeg
formoder, det hele vil lyde godt.

Billede
Millemis skrev: 01 sep 2022, 09:54
Peter Pan skrev: 01 sep 2022, 07:53 😇
Ærligt talt…
…..mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.
Magen til reaktionært vrøvl skal man lede længe efter :(

(Beklager - men så er det sagt)
MM
Er P.P. så alligevel ved at komme til fornuft?

Citat fra ovenstående:

Et produkt, mange har ønsket sig. De har gjort et godt stykke arbejde.

Men jeg formoder, det hele vil lyde godt.

M :) M
Peter Pan skrev: 01 sep 2022, 11:25 Spændende nyt B&O produkt. Udviklet til Atmos lyd system.
Med mulighed for tilslutning af ældre aktive PowerLink højttalere.
Samt tilslutning af LG paneler i tre størelser. Et produkt, mange
har ønsket sig. De har gjort et godt stykke arbejde.

Efter at have holdt fast i 5.1- Digital Surround, gør TrueImage og
Atmos mig betænkelig - Det er jo fake Surround, som med tiden
er blevet 'vasket rent' / blevet accepterer som alternativ. Men jeg
formoder, det hele vil lyde godt.
Hvorfor er det fake?
Hvorfor har Torben Rasmussen tidligere på tråden skrevet. Lyd fra en soundbar bliver ikke
så god, som fra et 5.1 / 7.1 Surround sound setup. Nu står vi så med et produkt, med nye
muligheder som jeg vel får overblik over, hen af vejen.
Af sd2100
Peter Pan skrev: 01 sep 2022, 15:04 Hvorfor har Torben Rasmussen tidligere på tråden skrevet. Lyd fra en soundbar bliver ikke
så god, som fra et 5.1 / 7.1 Surround sound setup. Nu står vi så med et produkt, med nye
muligheder som jeg vel får overblik over, hen af vejen.
Hvem påstår, at lyden fra en soundbar bliver lige så god som enkelte venstre, center og højre højtalere?
En soundbar er ALTID et kompromis. Og af disse kompromiser findes gode og mindre gode. Men, derfor er det naturligvis ikke fake?! :(
sd2100 skrev: 26 jan 2020, 08:30
Rasmus Larsen skrev: 24 jan 2020, 11:01
I disse digitale tider kunne en fuld 'surroundprocessor' være noget så simpelt som en lillebitte chip, nogle antenner og en trådløs lydprotokol. Det kunne nemt indbygges i en soundbar. Jeg synes, at B&O har fået alt for lidt ud af WiSA. Hvis de ikke investerer mere på området, så vil de blive overhalet af andre trådløse lydprotokoller, som inden længe vil tillade TV-folket over en bred kam at bygge trådløse surroundløsninger.

Jeg købte i starten af sidste år en Sonos Beam og til jul, fulgte et par IKEA symfonisk boghylde højtaler som surround.
Det er en HELT anden pris- og lækkerhedsklasse, men pænt og 100% diskrete, da surround blev indsat i bestående IKEA Eket reol.
Forhåbentlig kommer B&O med noget tilsvarende. Hjernen integreret i soundbaren og så frit tilvalg af Beolab surroundhøjtalere.
@ sd2100. Fungerer ovenstående stadig godt for dig, eller skal du videre nu. ?
  • 1
  • 273
  • 274
  • 275
  • 276
  • 277
  • 333