Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JornH
Har du prøvet om det virker ved andre, feks. Disney+?

Men jeg læste lige teknisk info om Google TV Streameren, de skriver 4K men ikke noget om HDR…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Google TV (Androd) understøtter HDR 10, HDR 10+, og HLG, hvilket der ikke er problemer med på andre tjenester. Så det er meget underligt at SKY Showtime skriver at de ikke understøtter det på deres tjeneste (HDR 10).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Bare lige en opdatering herfra.

Flatpanels er på sagen, men pt. er der radiotavshed fra SkyShowtime i Norden.

At Apple TV 4K (1st Gen) ikke er supporteret af SkyShowtime tager jeg som et udtryk for, at SkyShowtime ikke har en løsning på match af SDR/HDR. For hvis man vil have HDR igennem, så skal man jo manuelt sætte Apple TV 4K til 4K HDR video-output, og det vil man gøre i 50Hz eller 60Hz. Apple TV 4K (1st Gen) understøtter kun HDR10 og Dolby Vision i op til 4K 30Hz. 4K 50Hz og 4K 60Hz kan højest blive med SDR (ved videodekodning, ikke i hovedmenuen mv). Så SkyShowtime erkender nok egentlig bare nederlag. Hvis de havde både match af billedfrekvens og match af SDR/HDR på plads, så kom man ikke ud i nogle af disse ydereksempler.

Apple TV 4K (2nd og 3rd Gen) understøtter HDR10 og Dolby Vision i op til 4K 60Hz.

Mit tidligere indlæg med test, hvor jeg konkluderede, at 4K (HDR holdt udenfor) ikke længere kommer igennem, blev testet på Apple TV 4K (2nd Gen).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Og det er selvfølgelig også derfor, at Apple TV 4K (1st Gen) kan understøttes uden videre på alle andre streamingtjenester med indhold i 4K HDR. Fordi de matcher både billedfrekvens og SDR/HDR – som det bør gøres.

Nogle af de samme udfordringer opstår på diverse Android TV-enheder fordi Android-økosystemet nærmest i ingen tilfælde matcher billedfrekvens (kun Netflix).
Brugeravatar
Af Radiomanden
Håber det bliver løst, så Android brugere også får glæde af HDR.
Af CSP
Forstår ikke at SkyShowtime prøver at opfinde den dybe tallerken selv med deres videoafspiller, når de tydeligvis ikke magter opgaven!
Kunne de for pokker da ikke bare implementere Apples ligesom f.eks. Netflix, så havde de været ude over alle de her problemer.

Jeg skifter ikke et Apple Tv, bare fordi de ikke kan finde ud af det - tværtimod vil jeg nu opsige mit abonnement da jeg ikke får den kvalitet jeg forventer anno 2024.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Jeg skifter heller ikke væk fra Android, det eneste positive ved Abonnementet direkte hos Showtime er at det er billigere end da det var via TV2.
Når det nu er sagt så er det meget for dårligt at HDR for det første ikke virker som det skal på ATV og endnu dårligere at det slet ikke kan bruges på Android.
Håber at Rasmus få mere held med det ved at gå højere op med et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
CSP skrev: 28 nov 2024, 12:04 Forstår ikke at SkyShowtime prøver at opfinde den dybe tallerken selv med deres videoafspiller, når de tydeligvis ikke magter opgaven!
Kunne de for pokker da ikke bare implementere Apples ligesom f.eks. Netflix, så havde de været ude over alle de her problemer.

Jeg skifter ikke et Apple Tv, bare fordi de ikke kan finde ud af det - tværtimod vil jeg nu opsige mit abonnement da jeg ikke får den kvalitet jeg forventer anno 2024.
Som forbrugere skal vi have dræbt branchens idé om universal-apps. Altså idéen om, at de kan lave én app, der kan køre på tværs af alle TV-platforme. Det er igen og igen kilde til problemer ude hos forbrugerne, bare for at udbyderne kan spare lidt udviklingstimer. Det er udvikling efter laveste fællesnævner (læs: typisk en hjemmeside pakket pænt ind), så ingen overraskelse, at det også fejler stort hos SkyShowtime på tværs af platforme. Heller ingen overraskelse, at DRs login-funktion fejler i deres universal-app.

Universal-apps har været prøvet igen og igen. I opstarten af sociale medier prøvede Facebook m.fl. det samme, men heldigvis begyndte de at lave 'native' apps til hver platform.

Universal-apps er fine indenfor faste definerede grænser (f.eks. til Android og Android TV, eller til iOS og tvOS), men ikke til forskellige TV-platforme, hvor der er store forskelle.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Håber som skrevet et de kommer med en løsning så vi får det vi betaler for, der er jo ikke meget ved et premium abonnement som ikke egentligt er premium.
Er der i det hele taget andre end dem med ATV som kan fremtvinge HDR.?

Forstår ikke dette:

Android TV: Shield Android TV, BRAVIA 4K VH2, Bravia 4K UR3, Bravia 4K UR2, HAT4KDTV, BRAVIA 8K UR2, MiBOX4, TPM191E, Bravia VH1, Bravia 4K GB ATV3, Bravia 4K GB.

Google Streameren er jo Android TV.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er på et falsk grundlag at det er gjort.
Af aalb1970
Det er lidt svært at blive klog på 4K og HDR. Det er fjernet i Apple TV appen, men virker fint i appen på mit LG C1. Måske et Apple Tv problem?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er dem på Showtime der ikke gør det godt nok, LG er ikke en gang på deres liste over kompatible enheder, og dem der er på listen, der virke det ikke.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 47