23 feb 2022, 10:32
Log ind med sociale netværk
23 feb 2022, 12:17
OK. Løsningen er så at indkluderer et tredjepartsprodukt. - B&O/ LG's
'partnerskab' er så bare at B&O, køber LG's TV-paneler. ?
Ellers havde de vel i fællesskab fundet en ren B&O/ LG løsning på, i dette
tilfælde en enkelt BeoLab 28 stereo tilslutning til LG's TV.
Har fuld forståelse for, hvis LG ikke vil engagere sig i Bang & Olufsen- App,
som grundliggende nok er problemet.
Når jeg benytter en del tredjepartsprodukt, skyldes det mit BV-7 Mk III ikke
har netværk tilsluttning via LAN-kabel.
Tryk her. - Mvh. Peter Pan.
23 feb 2022, 13:56
Hej Torben. Alle kan skrive om de B&O produkter de har komentar til, også du.
Det er mit valg at holde tråden igang, hvad der ikke var nogen der gad på den tråd hvor
du i sin tid postede mange indlæg. Sjovt nok sluttede tråden da en del af deltagerne havde
præsenteret deres nyindkøbte BeoVision/ LG tv. Så var der jo ikke mere nyt at prale med.
Ingen tvivl om jeg er til de ældre Bang & Olufsen produkter. Men løber du tråden igennem
har jeg lagt alle Bang & Olufsens nyheds breve ind, som derefter har kunne debatteres.
Hvis du ikke mener dette 'skabt rum til at diskutere' som du skriver, tror jeg mere det er
fordi der er blevet længere mellem folk der har interesse for hvad B&O kan levere idag.

SØGES: Glade forum medlemmer, der kan lide at debattere lyd og andre emner relateret
til vores HiFi / TV interesse, og med ønsket at læse og dele viden. Kom også her for at
have det lidt sjovt, være klar til at blive drillet lidt, evt. via en lille tegning. Tage bare ikke
onlinelivet alt for seriøst.
Torben Rasmussen skrev:Jeg tror de fleste er stemplet ud, da der ikke rigtig er skabt rum til at diskutere
de nye produkter i anden kontekst end hvor forfærdelige nogen synes de er.
Hej Torben. Alle kan skrive om de B&O produkter de har komentar til, også du.
Det er mit valg at holde tråden igang, hvad der ikke var nogen der gad på den tråd hvor
du i sin tid postede mange indlæg. Sjovt nok sluttede tråden da en del af deltagerne havde
præsenteret deres nyindkøbte BeoVision/ LG tv. Så var der jo ikke mere nyt at prale med.
Ingen tvivl om jeg er til de ældre Bang & Olufsen produkter. Men løber du tråden igennem
har jeg lagt alle Bang & Olufsens nyheds breve ind, som derefter har kunne debatteres.
Hvis du ikke mener dette 'skabt rum til at diskutere' som du skriver, tror jeg mere det er
fordi der er blevet længere mellem folk der har interesse for hvad B&O kan levere idag.

SØGES: Glade forum medlemmer, der kan lide at debattere lyd og andre emner relateret
til vores HiFi / TV interesse, og med ønsket at læse og dele viden. Kom også her for at
have det lidt sjovt, være klar til at blive drillet lidt, evt. via en lille tegning. Tage bare ikke
23 feb 2022, 14:58
Her kan BL28 tilsluttes og tildeles den rolle, du måtte ønske….Front L/R eller Surround L/R…….
Som du ved det, bruges en ganske almindelig Powerlink-forbindelse til lyden (hhv WPL/WiSA) til hver enkelt højtaler.
Et LG-tv har ingen mulighed for at tilslutte Beolab-højtalere på samme måde…..det har ikke de samme multikanals-muligheder inklusive løsning på delay osv.
At et LG-tv og et Sound Center og Beolab-højtalerne kan ‘arbejde sammen’ skyldes det samarbejde, B&O og LG har = app’en, der hentes og installeres på LG-tv’et……...det er vel en slags ‘engagement’ fra LG’s side.
Højtalere med de egenskaber, som BL28 (BL50/90) har, kan ikke umiddelbart arbejde sammen med et tv uden indbygget lydprocesseringsenhed - og er vel heller ikke beregnet til det.
Problematiken ligger nok i at folk ønsker en moderne (billig) fladskærm og ikke er villige til at betale det, en ordentlig lydløsning koster (modsat i gamle dage, hvor de bare købte et BV7 eller tilsvarende og ikke brokkede sig over prisen).
Problemet er dog heller ikke så stort……..folk finder løsninger (f.eks vha de nyere ATV) og du ville jo heller aldrig skifte dine Penta’er ud med et sæt BL28, hvis du en dag skulle få brug for et LG-tv.
————
Hvad så iøvrigt den manglende netværkstilslutning i dit BV7 har med den problematik at gøre, ved jeg ikke
MM
Peter Pan skrev: ↑23 feb 2022, 12:17 OK. Løsningen er så at indkluderer et tredjepartsprodukt. - B&O/ LG'sDen løsning hedder har B&O for længst lavet = B&O’s Sound Center (og det er ikke nogen tredjeparts-løsning).
Her kan BL28 tilsluttes og tildeles den rolle, du måtte ønske….Front L/R eller Surround L/R…….
Som du ved det, bruges en ganske almindelig Powerlink-forbindelse til lyden (hhv WPL/WiSA) til hver enkelt højtaler.
Et LG-tv har ingen mulighed for at tilslutte Beolab-højtalere på samme måde…..det har ikke de samme multikanals-muligheder inklusive løsning på delay osv.
At et LG-tv og et Sound Center og Beolab-højtalerne kan ‘arbejde sammen’ skyldes det samarbejde, B&O og LG har = app’en, der hentes og installeres på LG-tv’et……...det er vel en slags ‘engagement’ fra LG’s side.
Højtalere med de egenskaber, som BL28 (BL50/90) har, kan ikke umiddelbart arbejde sammen med et tv uden indbygget lydprocesseringsenhed - og er vel heller ikke beregnet til det.
Problematiken ligger nok i at folk ønsker en moderne (billig) fladskærm og ikke er villige til at betale det, en ordentlig lydløsning koster (modsat i gamle dage, hvor de bare købte et BV7 eller tilsvarende og ikke brokkede sig over prisen).
Problemet er dog heller ikke så stort……..folk finder løsninger (f.eks vha de nyere ATV) og du ville jo heller aldrig skifte dine Penta’er ud med et sæt BL28, hvis du en dag skulle få brug for et LG-tv.
————
Hvad så iøvrigt den manglende netværkstilslutning i dit BV7 har med den problematik at gøre, ved jeg ikke
MM
23 feb 2022, 18:19

AV Connection 12V to 4.7V Step Down B&O kabler Click here.
Millemis skrev:Du ville jo heller aldrig skifte dine Penta’er udNej da - - - Jeg har andre planer.
med et sæt BL28, hvis du en dag skulle få brug for et LG-tv.

AV Connection 12V to 4.7V Step Down B&O kabler Click here.
23 feb 2022, 20:39
Ja, men så god fornøjelse med de planer - din Beo4 er vel også ved at være slidt op
MM
MM
24 feb 2022, 08:44
Intet vare evigt. Jeg måtte skiftet display på min Beo4 Mk. III fra 2006, da det kun
viste streger. Et udskiftning kit kostede 150 kr. Man kan udskifte det selv, det er
ikke særligt vanskeligt.

Udskiftning af display på Beo4 fjernbetjening.
Batteridækslet og batterier fjernes - Skru de 4 små skruer ud. Under fanen er også
en skrue. Seks møtrikker fjernes med 5.5 nøgle. Fjern de gamle gummi puder af PCB,
de nye er inkluderet i udskiftning kit. Fjern det gamle display fra fordybningen. Glem
ikke at montere de små nye gummidutter mod aluminium chasseet. Hvis alt er pæn
og ren, tryk det nye displayet i fordybningen og skru det hele sammen igen.
Beo4 Mk I- II- III.
For at afgøre, hvilken version af Beo4 du evt. har. Trykke GO og MENU på samme tid.
Derefter LIST for at 'rulle' gennem information. På en ældre SAT-version kan stå - EE: 3.2 /
SW3. På en nyere DTV-version kan stå, EE: 6.1 / SW 5.00. Beo4 Mk.I lanceret i 1994,
med knappen AV. - Beo4 Mk.II lanceret i 1999, med knappen DVD. Beo4 Mk.III lanceret i
2006, med knappen DTV.

viste streger. Et udskiftning kit kostede 150 kr. Man kan udskifte det selv, det er
ikke særligt vanskeligt.

Udskiftning af display på Beo4 fjernbetjening.
Batteridækslet og batterier fjernes - Skru de 4 små skruer ud. Under fanen er også
en skrue. Seks møtrikker fjernes med 5.5 nøgle. Fjern de gamle gummi puder af PCB,
de nye er inkluderet i udskiftning kit. Fjern det gamle display fra fordybningen. Glem
ikke at montere de små nye gummidutter mod aluminium chasseet. Hvis alt er pæn
og ren, tryk det nye displayet i fordybningen og skru det hele sammen igen.
Beo4 Mk I- II- III.
For at afgøre, hvilken version af Beo4 du evt. har. Trykke GO og MENU på samme tid.
Derefter LIST for at 'rulle' gennem information. På en ældre SAT-version kan stå - EE: 3.2 /
SW3. På en nyere DTV-version kan stå, EE: 6.1 / SW 5.00. Beo4 Mk.I lanceret i 1994,
med knappen AV. - Beo4 Mk.II lanceret i 1999, med knappen DVD. Beo4 Mk.III lanceret i
2006, med knappen DTV.

24 feb 2022, 11:59
Alle mine Beo4 er navi-versionen.
Det eneste jeg har lavet om, er at opgradere de gamle, jeg havde til netop navi-versioner.
Ville have været fint, hvis de havde taget den overflødige ‘TEXT’-knap væk og erstattet den med en fysisk ‘JOIN’-knap……
…..samt havde kaldt ‘DTV’-knappen for ‘ATV’, det er nemlig den, jeg bruger til at aktivere mine AppleTV.
Men, OK - en Beo4/navi er stadigvæk den bedste remote til de sidste ir-baserede produkter f.eks BV Avant/V1.
MM
Det eneste jeg har lavet om, er at opgradere de gamle, jeg havde til netop navi-versioner.
Ville have været fint, hvis de havde taget den overflødige ‘TEXT’-knap væk og erstattet den med en fysisk ‘JOIN’-knap……
…..samt havde kaldt ‘DTV’-knappen for ‘ATV’, det er nemlig den, jeg bruger til at aktivere mine AppleTV.
Men, OK - en Beo4/navi er stadigvæk den bedste remote til de sidste ir-baserede produkter f.eks BV Avant/V1.
MM
24 feb 2022, 18:07
OBS!
Jeg sendte egentlig bare det screenshot til Peter Pan til orientering om, at den er gal på Beoworld/forum.
Det skal man altså ikke gøre!
Jeg undervurderede lige Peter Pans behov for klickbait-agtige indlæg
P.S. For de oprigtigt interesserede….der arbejdes på sagen, på at få renset ud og få siden online igen.
Skulle der være nogle, der har set, at forummet lukker (sådan stod der nemlig på et tidspunkt), så kan jeg berolige dem.
Det er ikke rigtigt!
MM
Jeg sendte egentlig bare det screenshot til Peter Pan til orientering om, at den er gal på Beoworld/forum.
Det skal man altså ikke gøre!
Jeg undervurderede lige Peter Pans behov for klickbait-agtige indlæg
P.S. For de oprigtigt interesserede….der arbejdes på sagen, på at få renset ud og få siden online igen.
Skulle der være nogle, der har set, at forummet lukker (sådan stod der nemlig på et tidspunkt), så kan jeg berolige dem.
Det er ikke rigtigt!
MM
24 feb 2022, 20:52
Peter Pan skrev:SØGES:
Glade forum medlemmer, der kan lide at debattere lyd og andre emner relateret
24 feb 2022, 21:51
171D0901-0A93-4F63-B153-01B0DE131F42.jpeg (1.46 MiB) Vist 1946 gange
889679D2-F8B1-465C-BB55-B16FDDC5B696.jpeg (1.14 MiB) Vist 1946 gange
Beolab 7-4 som stereopar, fod i slebet Rustfri.
Masser af lyd til ikke ret mange penge
Mangler bare et Almando surround modul eller lignende.
Er den første generation Almando mk1 ok?
Masser af lyd til ikke ret mange penge
Mangler bare et Almando surround modul eller lignende.
Er den første generation Almando mk1 ok?
Vedhæftede filer
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto