Log ind med sociale netværk
				
                   
									  21 nov 2024, 07:21
					 #363737
						        
										
										
					
					
							Jeg kan se, at der også er en del kritik af dårlig billedkvalitet i Star Wars Jedi: Survivor.
Der peges på PSSR (Spectral Super Resolution) som synderen, hvilket giver mening ift. Silent Hill 2, der er gråt, tåget og dystert i sit udtryk. Til spil med pang-farvepaletter og skarpe kontraster er det nemt at "gætte" sig til ekstra pixels, men når man begynder at hælde "AI"-sovs ud over mere komplekse billedkompositioner, så får man uforudsete resultater. Det ville være nyttigt hvis brugeren kunne deaktivere denne form for billedbehandling – som intet har med opskalering at gøre – og få et opskaleret billede i stedet.
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
					    
                        					                        
                Der peges på PSSR (Spectral Super Resolution) som synderen, hvilket giver mening ift. Silent Hill 2, der er gråt, tåget og dystert i sit udtryk. Til spil med pang-farvepaletter og skarpe kontraster er det nemt at "gætte" sig til ekstra pixels, men når man begynder at hælde "AI"-sovs ud over mere komplekse billedkompositioner, så får man uforudsete resultater. Det ville være nyttigt hvis brugeren kunne deaktivere denne form for billedbehandling – som intet har med opskalering at gøre – og få et opskaleret billede i stedet.
									  21 nov 2024, 13:04
					 #363764
						        
										
										
					
					
							Sony siger, at Black Friday-tilbud på spil i PlayStation Store starter den 22. november: https://blog.playstation.com/2024/11/20 ... eals-2024/
De snakker også om tilbud på konsoller, men vi har ikke set noget til det endnu i DK.
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
					    
                        					                        
                De snakker også om tilbud på konsoller, men vi har ikke set noget til det endnu i DK.
									  21 nov 2024, 16:12
					 #363774
						        
										
										
					
					
Dertil må man vel give PSSR en chance til at modnes, før man henviser det til møddingen. Der er samme problemer med tågen i f.eks. Alan Wake 2 på PS5 Pro (Hvor DLSS algoritmerne på PC-versionen fungerer aldeles glimrende), På PS5 pro gives Alan Wake 2 også Raytracing og derfor skal der oven i købet opskaleres fra så lidt som blot 848p native rendering - Resultatet er på mere end bare de tågede områder i den grad mindre end optimalt, for nu at sige det pænt. Digital Foundry har underkastet PSSR indgående analyse i flere spil og fundet at det på nogle områder er bedre end tidligere opskaleringsalgoritmer på PS5, men aktuelt i praksis endnu falder igennem på mange forskellige områder ifht. DLSS og i nogle sammenhænge ligefrem skal slås med og til tider ligefrem slås af selv et FSR2 i kampen om at have den bedste opskalering. Imidlertid har DLSS i den grad bevist nytten og velsignelserne ved AI algoritmer i computerspil, hvad enten det er til opskalering eller antialiasing. Digital Foundry ser da derfor stadig et stort potentiale i PSSR teknologien, efterhånden som den modnes og formentlig også kan blive klogere på mere komplekse billeder. Husk at de første versioner af DLSS bestemt heller ikke var nogen succes, mens det i dag udgør en bevist og signifikant billedkvalitetsforbedring i spil, i forhold til både andre opskalerings og deinterlacing metoder.
Mange tech-analytikere ser da også fortsat PSSR som det største potentiale i PS5 Pro, med forventningen om at det lykkedes at forbedre og modne teknologien, som Nvidia har haft held til at modne sin og selv om PSSR bestemt har fået en rocky start. Hardwareopgraderingerne i PS5 Pro er jo i sig selv trods alt relativt begrænsede.
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
							Rasmus Larsen skrev: ↑21 nov 2024, 07:21Der peges på PSSR (Spectral Super Resolution) som synderen, hvilket giver mening ift. Silent Hill 2, der er gråt, tåget og dystert i sit udtryk. Til spil med pang-farvepaletter og skarpe kontraster er det nemt at "gætte" sig til ekstra pixels, men når man begynder at hælde "AI"-sovs ud over mere komplekse billedkompositioner, så får man uforudsete resultater. Det ville være nyttigt hvis brugeren kunne deaktivere denne form for billedbehandling – som intet har med opskalering at gøre – og få et opskaleret billede i stedet.Det ville ville bestemt være optimalt hvis brugeren gives et valg, men det går så omvendt lidt imod sigtet med konsollernes fravær af brugerkomplesistet.
Dertil må man vel give PSSR en chance til at modnes, før man henviser det til møddingen. Der er samme problemer med tågen i f.eks. Alan Wake 2 på PS5 Pro (Hvor DLSS algoritmerne på PC-versionen fungerer aldeles glimrende), På PS5 pro gives Alan Wake 2 også Raytracing og derfor skal der oven i købet opskaleres fra så lidt som blot 848p native rendering - Resultatet er på mere end bare de tågede områder i den grad mindre end optimalt, for nu at sige det pænt. Digital Foundry har underkastet PSSR indgående analyse i flere spil og fundet at det på nogle områder er bedre end tidligere opskaleringsalgoritmer på PS5, men aktuelt i praksis endnu falder igennem på mange forskellige områder ifht. DLSS og i nogle sammenhænge ligefrem skal slås med og til tider ligefrem slås af selv et FSR2 i kampen om at have den bedste opskalering. Imidlertid har DLSS i den grad bevist nytten og velsignelserne ved AI algoritmer i computerspil, hvad enten det er til opskalering eller antialiasing. Digital Foundry ser da derfor stadig et stort potentiale i PSSR teknologien, efterhånden som den modnes og formentlig også kan blive klogere på mere komplekse billeder. Husk at de første versioner af DLSS bestemt heller ikke var nogen succes, mens det i dag udgør en bevist og signifikant billedkvalitetsforbedring i spil, i forhold til både andre opskalerings og deinterlacing metoder.
Mange tech-analytikere ser da også fortsat PSSR som det største potentiale i PS5 Pro, med forventningen om at det lykkedes at forbedre og modne teknologien, som Nvidia har haft held til at modne sin og selv om PSSR bestemt har fået en rocky start. Hardwareopgraderingerne i PS5 Pro er jo i sig selv trods alt relativt begrænsede.
PC: 9800X3D, MSI-Suprim RTX 5090, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
					    
                        					                        
                Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
									  22 nov 2024, 07:19
					 #363818
						        
										
										
					
					
							Jeg har mest erfaring med "AI-opskalering" af video på diverse TV-skærme og Nvidia Shield. Her synes jeg ikke, at det er en positiv historie. Det er klart, at der er mange nuanceforskelle mellem video, der er lineært, og spil, der er interaktive og derfra kræver kraftig GPU, men fundamentalt synes jeg, at det er forkert, at billedbehandling sker på afspillerenhed uden indholdsskabernes accept.
Giv i stedet spiludviklerne værktøjerne, så de kan bruge dem i udviklingsfasen, eller lav nogle skarpe rammer for, hvornår billedbehandling foregår i afspilleren, f.eks. kun på teksturer i spillet eller lignende. I stedet for at hælde en AI-sovs ud over hele billedet, hvilket giver uforudsigelige resultater.
Det er stadig min grundholdning, at billedbehandling (som branchen prøver at sælge som "opskalering") fører til et dårligere billede – ikke et bedre billede.
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
					    
                        					                        
                Giv i stedet spiludviklerne værktøjerne, så de kan bruge dem i udviklingsfasen, eller lav nogle skarpe rammer for, hvornår billedbehandling foregår i afspilleren, f.eks. kun på teksturer i spillet eller lignende. I stedet for at hælde en AI-sovs ud over hele billedet, hvilket giver uforudsigelige resultater.
Det er stadig min grundholdning, at billedbehandling (som branchen prøver at sælge som "opskalering") fører til et dårligere billede – ikke et bedre billede.

									  22 nov 2024, 07:20
					 #363819
						        
										
										
					
					
							Så kom der tilbud på PS5 Slim, både med og uden disc-drev. Der er også kommet tilbud på DualSense og PlayStation Portal.
Se Black Friday-oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2024.php
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
					    
                        					                        
                Se Black Friday-oversigten: https://www.flatpanels.dk/blackfriday2024.php
									  22 nov 2024, 12:52
					 #363841
						        
										
										
					
					
Men måske handler det i virkeligheden om at vi forbinder det med noget forskelligt? Det kunne dit udsagn om "billedbehandling som branchen prøver at sælge som fører til et dårligere billede" tyde på. I mine øjne lyder det (meget ala f.eks. en shapness funktion eller en rædsom out-of-the-box/butiksindstilling) til at hentyde til indstillingsgrader eller funktioner, hvor selv en blind (så at sige) kan se forskellen, lige som f.eks. default og yderligere ekstremiseret i high setting på Shielden, hvor billedet i forhold til referencen kun bliver mindre optimal, men ikke om algoritmer, hvor sigtet er det bedste resultat uden at komme synligt og direkte farve- eller billedændrende i vejen, men bare handler om at løfte opskaleringskvaliteten og dens detaljegrader.
Som du antyder, så er der også forskel på video og computergrafik, men der er også overlap (jævnfør de benævnte temporale aspekter og mønstergenkaldelser), hvor jeg tænker at video er langt mere følsom og kompleks, selv om Sony så har løst det langt bedre i deres TV, end [aktuelt!] i PS5 Pro. Fra DLSS finder man dog den ekstremt opløftende erfaring at AI baserede opskalringsalgoritmer ofte resulterer i spil med direkte bedre, mere nuanceret og ikke mindst mere stabil og mindre flickrende og aliasied billedkvalitet end native rendering i den opløsning der opskaleres til, så længe der ikke skal opskaleres fra meget under 2/3 (altså meget under 1440p i forhold til 4K) af den opløsning der skal opskaleres til vil resultatet ofte være direkte bedre end native rendering uden opskalering. I renderopløsninger derunder begynder det at udligne og på en tidspunkt vil en native 4K rendering slå opskaleringsresultatet fra lavere render-resolutions. Alternativt kan AI-algorimen bruges til deinterlacing (kaldt DLAA hos Nvidia), hvis der ikke skal opskaleres fra en lavere render-resolution, til endnu bedre resultat end native rendering og brugen af andre deinterlacing algoritmer i sig selv.
Men selv den bedste opskaleringsalgoritme vil naturligvis stadig komme til kort i forhold til native rendering, hvis det misbruges til at nedsætte renderresolution helt urimeligt og overmåde hårdt, f.eks. for at tilføje grafiske funktioner konsollen er for svag til at kunne generere i mere meningsfulde render-resolutions, som f.eks. når der skal opskaleres fra så lidt som f.eks. 848p, som jo kun er sølle 15% af 4K opløsningen der skal opskaleres til. Silent Hill remake skal opskaleres fra 900p (17% af 4K). PSSR har stadig en mere detaljeret og spatialt bedre opløst billede med PSSR end med TSR, selv i rædselseksemplet Silent Hill 2 remake på konsollen. Problemet er at Sony med PSSR endnu ikke har løst hverken mønstergenkendelsen og slet ikke den temporale stabilitet (jævnfør shimmeringen og de pulserende artifacts der opstår) eller den temporale mønster og pixelidentifikation (f.eks. detaljeringen af net, hegn og lign mønstre på tværs af tidligere fremtrådte pixels i en shimmering native render resolution) med PSSR endnu - Det bliver så heller ikke bedre af at software-lumen reflections, (der i sig selv er en ustabil gang junk, sammenlignet med hardwarebaseret raytracing) ofte, særligt i konsolindstillinger genereres med lavere opløsning end den generelle renderresolution (oftest det halve eller mindre opløsning, så vi hurtigt kommer helt ned i retning af Video CD (VCD) opløsning). Reflections er netop også et af de aspekter der er ekstremt ustabile i PS5 Pro-versionen. FSR i Silent hill remake ser i sig selv allerede voldsomt ustabilt og flickerende ud med FSR, men PSSR forstærker aktuelt kun renderets artifacts yderligere og gør kun billedet endnu mere ustabilt, så det faktisk var at fortrække at have det mere leverpostejs-smattede endnu dårligere opløste billede med TSR fra non-pro verisonen. Men det betyder jo ikke at man ikke kan opnå ganske stabilt billede med AI-opskaleringsalgoritmer der er bedre udbyggede og bedre modnede end PSSR aktuelt er. På PC ser DLSS glimrende ud i de benævnte spil.
Hvis Sony kan komme efter det Nvidia har opnået over tid med DLSS og PSSR ikke samtidig misbruges til at liste grafiske funktioner konsollen generelt er for svag til at kunne generere i mere meningsfulde render-resolutions, så er der grund til at bevare håbet for PSSR og den store betydning det potentielt kan få for billedkvaliteten på PS5 Pro. DLSS har vist vejen og beretigelsen af AI opskalerings teknologien i spil. De spil hvor PSSR allerede udgør den største positiv forskel (f.eks. Ratched & Clank, The last of us p1+2) er i øvrigt spil hvor der opskaleres fra 1440p, altså 2/3 del af opløsningen der opskaleres til og hvor PSSR ikke i samme grad løber ind i komplekse diffuse grå-tågede billeder, helt ekstremt lav VCD-lignende lumen-reflection opløsninger eller kompleks fog/tåge og det selv om det fortsat i disse gode eksempler er tydeligt at PSSR også fortsat mangler temporal detaljeringsgrad af mønstre (hegn, net) og mere diffus grafik (overlappende foilage, tåge mv) og der fortsat er meget PSSR kan vise sig forbedret på i fremtiden på disse områder. Jeg er stadig overbevist om at det samlet set er et stort plus for konsollen, selv på trods af eksemplerne hvor det kommer under 0 og går i minus, endog med forventning og at plusset kun vil vokse over tid.
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
							Rasmus Larsen skrev: ↑22 nov 2024, 07:19Det er stadig min grundholdning, at billedbehandling (som branchen prøver at sælge som "opskalering") fører til et dårligere billede – ikke et bedre billede.Jeg kan forstå at du mener at billedbehandlinger som motion-interpolation, overeksponerede kontraster, farver, mv, "sharpness" funktion (high-frequency peaking), støjreduktion og lign. billedbehandling fører til et dårligere billede - Det er vi enige om! Det er samtidig også helt unødvendige billedbehandlingsalgorimer. Det er opskaleringalgoritmerne ikke, de er, afhængigt af signalet helt nødvendige - og når det kommer til at sammenligne AI baserede opskaleringsalgoritmer med de traditionelle/håndkodede heuristiske algoritmer, så er de AI baserede algoritmer generelt og oftest i dag disse langt overlegne. Alle de store TV brands, der er kendt for at have de bedste opskaleringsalgoritmer baserer deres algoritmer på AI-generede algoritmer. Det inkluderer Sony, der generelt er anerkendt for at have TV-markedets bedste opskalering, at de baserer deres opskalering på AI-algoritmer, der lige som f.eks. DLSS ikke kun ser på den enkelte pixel i isolation, men også de omkringliggende pixels og på hver diagonal, såvel som analyserer pixels på tværs af flere frames for at sikre størst mulig billedkvalitet og billedstabilitet. Så hvordan du kan få AI algoritmer til at være = et dårligere billede, overstiger min forstand, da AI algoritmerne jo resulterer i langt klarere og bedre detaljeret og mere stabil opskalering end de menneskeskabte algoritmer der følger en mindre kompleks, mere fastlagt og mindre fleksibel sekvens af instruktioner, der ikke i samme grad kan ændre og adaptere tilgangen forskellige steder i billedmaterialet baseret på analyse af billedet. Det er klart at jo større kompleksitet (og deraf jo mere gætteri), jo mere kan der også gå galt med en umoden og ufuldstændig algoritme, men jo mere kan der også samtidig vindes hvis man vinder balance og foothold, som både Nvidia's DLSS og Sony's 4K X-Reality PRO er lykkedes ganske glimrende med (LG, Samsung og andre også i god grad, selv om Sony stadig er bedst til AI-opskalering i deres TV)
Men måske handler det i virkeligheden om at vi forbinder det med noget forskelligt? Det kunne dit udsagn om "billedbehandling som branchen prøver at sælge som fører til et dårligere billede" tyde på. I mine øjne lyder det (meget ala f.eks. en shapness funktion eller en rædsom out-of-the-box/butiksindstilling) til at hentyde til indstillingsgrader eller funktioner, hvor selv en blind (så at sige) kan se forskellen, lige som f.eks. default og yderligere ekstremiseret i high setting på Shielden, hvor billedet i forhold til referencen kun bliver mindre optimal, men ikke om algoritmer, hvor sigtet er det bedste resultat uden at komme synligt og direkte farve- eller billedændrende i vejen, men bare handler om at løfte opskaleringskvaliteten og dens detaljegrader.
Som du antyder, så er der også forskel på video og computergrafik, men der er også overlap (jævnfør de benævnte temporale aspekter og mønstergenkaldelser), hvor jeg tænker at video er langt mere følsom og kompleks, selv om Sony så har løst det langt bedre i deres TV, end [aktuelt!] i PS5 Pro. Fra DLSS finder man dog den ekstremt opløftende erfaring at AI baserede opskalringsalgoritmer ofte resulterer i spil med direkte bedre, mere nuanceret og ikke mindst mere stabil og mindre flickrende og aliasied billedkvalitet end native rendering i den opløsning der opskaleres til, så længe der ikke skal opskaleres fra meget under 2/3 (altså meget under 1440p i forhold til 4K) af den opløsning der skal opskaleres til vil resultatet ofte være direkte bedre end native rendering uden opskalering. I renderopløsninger derunder begynder det at udligne og på en tidspunkt vil en native 4K rendering slå opskaleringsresultatet fra lavere render-resolutions. Alternativt kan AI-algorimen bruges til deinterlacing (kaldt DLAA hos Nvidia), hvis der ikke skal opskaleres fra en lavere render-resolution, til endnu bedre resultat end native rendering og brugen af andre deinterlacing algoritmer i sig selv.
Men selv den bedste opskaleringsalgoritme vil naturligvis stadig komme til kort i forhold til native rendering, hvis det misbruges til at nedsætte renderresolution helt urimeligt og overmåde hårdt, f.eks. for at tilføje grafiske funktioner konsollen er for svag til at kunne generere i mere meningsfulde render-resolutions, som f.eks. når der skal opskaleres fra så lidt som f.eks. 848p, som jo kun er sølle 15% af 4K opløsningen der skal opskaleres til. Silent Hill remake skal opskaleres fra 900p (17% af 4K). PSSR har stadig en mere detaljeret og spatialt bedre opløst billede med PSSR end med TSR, selv i rædselseksemplet Silent Hill 2 remake på konsollen. Problemet er at Sony med PSSR endnu ikke har løst hverken mønstergenkendelsen og slet ikke den temporale stabilitet (jævnfør shimmeringen og de pulserende artifacts der opstår) eller den temporale mønster og pixelidentifikation (f.eks. detaljeringen af net, hegn og lign mønstre på tværs af tidligere fremtrådte pixels i en shimmering native render resolution) med PSSR endnu - Det bliver så heller ikke bedre af at software-lumen reflections, (der i sig selv er en ustabil gang junk, sammenlignet med hardwarebaseret raytracing) ofte, særligt i konsolindstillinger genereres med lavere opløsning end den generelle renderresolution (oftest det halve eller mindre opløsning, så vi hurtigt kommer helt ned i retning af Video CD (VCD) opløsning). Reflections er netop også et af de aspekter der er ekstremt ustabile i PS5 Pro-versionen. FSR i Silent hill remake ser i sig selv allerede voldsomt ustabilt og flickerende ud med FSR, men PSSR forstærker aktuelt kun renderets artifacts yderligere og gør kun billedet endnu mere ustabilt, så det faktisk var at fortrække at have det mere leverpostejs-smattede endnu dårligere opløste billede med TSR fra non-pro verisonen. Men det betyder jo ikke at man ikke kan opnå ganske stabilt billede med AI-opskaleringsalgoritmer der er bedre udbyggede og bedre modnede end PSSR aktuelt er. På PC ser DLSS glimrende ud i de benævnte spil.
Hvis Sony kan komme efter det Nvidia har opnået over tid med DLSS og PSSR ikke samtidig misbruges til at liste grafiske funktioner konsollen generelt er for svag til at kunne generere i mere meningsfulde render-resolutions, så er der grund til at bevare håbet for PSSR og den store betydning det potentielt kan få for billedkvaliteten på PS5 Pro. DLSS har vist vejen og beretigelsen af AI opskalerings teknologien i spil. De spil hvor PSSR allerede udgør den største positiv forskel (f.eks. Ratched & Clank, The last of us p1+2) er i øvrigt spil hvor der opskaleres fra 1440p, altså 2/3 del af opløsningen der opskaleres til og hvor PSSR ikke i samme grad løber ind i komplekse diffuse grå-tågede billeder, helt ekstremt lav VCD-lignende lumen-reflection opløsninger eller kompleks fog/tåge og det selv om det fortsat i disse gode eksempler er tydeligt at PSSR også fortsat mangler temporal detaljeringsgrad af mønstre (hegn, net) og mere diffus grafik (overlappende foilage, tåge mv) og der fortsat er meget PSSR kan vise sig forbedret på i fremtiden på disse områder. Jeg er stadig overbevist om at det samlet set er et stort plus for konsollen, selv på trods af eksemplerne hvor det kommer under 0 og går i minus, endog med forventning og at plusset kun vil vokse over tid.
PC: 9800X3D, MSI-Suprim RTX 5090, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
					    
                        					                        
                Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
									  22 nov 2024, 13:30
					 #363842
						        
										
										
					
					
							Der er kommet Black Friday-tilbud i PlayStation Store. De skriver op til 70% på spil, op til 30% på PS Plus.
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
					    
                        					                        
                
									  22 nov 2024, 21:50
					 #363865
						        
										
										
					
					
							Ja så gider Sony åbenbart ikke kører tilbud på den billige Playstation Plus abonnement.
Synes det er dårlig stil når det er den abonnement de fleste kunder har men det er nok fordi de vil have flere til at købe de dyrere abonnementer
					
										
					  															  
                                        
					                        
                Synes det er dårlig stil når det er den abonnement de fleste kunder har men det er nok fordi de vil have flere til at købe de dyrere abonnementer
									  22 nov 2024, 21:55
					 #363866
						        
										
										
					
					
							Ud fra et forretnings synspunkt, så giver det da god mening.
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 Panasonic 55Z80A, Klipsch  Flexus CORE 200, Panasonic DMP-BD84EG-K,  JBL Authentics 500, Tangent Ampster BT II,  Technics SL 1210 MK2 med Ortofon Concorde, Technics SL PG 390, Google TV Streamer.
					    
                        					                        
                
									  22 nov 2024, 23:37
					 #363868
						        
										
										
					
					
Beklager, kunne ikke dy mig da jeg generelt bare trigger på og hader den slags business-first argumenter - hvad hjælper det os som verdensborgere eller forbrugere?
....håber på forladelse 
   
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 
							Radiomanden skrev: ↑22 nov 2024, 21:55Ud fra et forretnings synspunkt, så giver det da god mening.Ud fra et forretningssynspunkt giver det også menig at der føres krige, at bruge komplekse skatteplanlægningsstrategier for at minimere skattebetalinger, at stræbe efter at opnå monopolstatus, at opkøbe og tilbage holde cancerkure, at flytte produktionen til lande med lavere lønninger eller udlede affaldsprodukter i naturen, hvis det er billigere end at investere i miljøvenlige teknologier osv osv.
Beklager, kunne ikke dy mig da jeg generelt bare trigger på og hader den slags business-first argumenter - hvad hjælper det os som verdensborgere eller forbrugere?
....håber på forladelse
 
  
PC: 9800X3D, MSI-Suprim RTX 5090, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
					    
                        					                        
                Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
									  23 nov 2024, 04:01
					 #363869
						        
										
										
					
					
							De ting du nævner tror jeg så ikke lige såen umiddelbart kan sammenlignes med IKKE at føre Black Friday-tilbud på et abonnement...
					
										
					  															  
                                        
										 
					 
					 Image: Sony VPL-XW5000ES | Lissau TrueColor 108" | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic DP-UB9000 | Apple TV 4K
Sound: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
					    
                        					                        
                Sound: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
					Opret konto
				
                    For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto
				
								 
				  							    





