Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vnG
Forresten, en kollega af mine foreslog at det måske var kilden som ikke kunne formidle DTS lyden - så at det simpelthen ikke er muligt for den at afspille film der er i DTS format?

Har det noget på sig?
Af Kratz
Jeg tror lige vi skal have afklaret lidt forvirring omkring lydbegreberne.
Der er forskel på digital lyd, surround lyd og HD-lyd.
Digital lyd har eksisteret i lang tid også i surround udgave. De klassiske formater er Dolby Digital og DTS. Dette er ikke HD-lyd.
HD-lydformaterne er hovedsageligt Dolby TrueHD og DTS Master Audio.

Dolby Digital og DTS kan du overføre til en receiver via toslink. HD-lydformaterne kan, som beskrevet tidligere, kun overføres over HDMI.
Af Kim
vnG skrev:Måske skulle jeg bare købe en Popcorn hour A-110 - den kan vist decode DTS lyden og så burde mit TV kunne opfange det... Er det helt forkert forstået?

** Update - det kan den slet ikke **
Hvor fandt du det henne ?

PCH A-110 har disse HD-lyd codecs: DTS-HD MA (Master Audio), DTS-HD HR, Dolby True HD og Dolby Digital Plus.
Men en forstærker eller modtager, der understøtter disse lydformater kræves for afspilning.
Af vnG
Ja okay - nu er jeg ved at være med...

Kunne dog virkelig godt tænke mig at høre, hvad er mest sandsynligt...

at mit TV simpelthen ikke kan afspille DTS lyd?

eller at min WD HD player ikke kan afspille DTS lyd?

som jeg har forstået det, så burde den via HDMI kunne afspille nærmest alle lydformater, dog selvfølgelig kun i alm. stereo (TV'et altså)

Det er bare inden at jeg fixer ud og bruger penge på en reciever, for at finde ud af at min kilde simpelthen ikke kan håndtere den lydformat. Ville jeg være lidt ked af...
Af Kratz
Jeg er efterhånden ved at være rundtosset, så du må undskylde hvis jeg spørger til noget som er diskuteret før.
Har vi egentlig fået at vide hvilket TV du har?
Men jo, vi kan godt blive enige om, at dit TV burde kunne finde et brugbart lydsignal ved overførsel over HDMI.
Tror det er mest sandsynligt problemet skyldes nogle indstillinger på din WD HD player, men jeg kan nok desværre ikke komme det nærmere.
Af vnG
Kratz skrev:Jeg er efterhånden ved at være rundtosset, så du må undskylde hvis jeg spørger til noget som er diskuteret før.
Har vi egentlig fået at vide hvilket TV du har?
Men jo, vi kan godt blive enige om, at dit TV burde kunne finde et brugbart lydsignal ved overførsel over HDMI.
Tror det er mest sandsynligt problemet skyldes nogle indstillinger på din WD HD player, men jeg kan nok desværre ikke komme det nærmere.
Det kan jeg dårligt selv huske nu om i har...

Mit TV er et Toshiba Regza A500 (26")...

Jeg vil "sjovt nok" bare gerne have det til at virke og vide hvad jeg skal købe... En anden slags box eller en reciever.