Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rene
jeg har yousee og mener at man skal have dvb-c tuner. hvorfor jeg skriver det er, at nogle her på siden skriver, at der ikke er nogle der bruger det system. og mpeg4 skal man have hvis man vil modtage hd kanaler. eller er der noget jeg har misforstået ? ;)
Af dkscan
Rene skrev:jeg har yousee og mener at man skal have dvb-c tuner. hvorfor jeg skriver det er, at nogle her på siden skriver, at der ikke er nogle der bruger det system. og mpeg4 skal man have hvis man vil modtage hd kanaler. eller er der noget jeg har misforstået ? ;)
Du blander tingene lidt sammen. DVB-C er den transmissions-teknik YouSee sender deres digitale signaler med. For overhovedet at modtage digitalt skal man derfor have en DVB-C-tuner enten indbygget i fjernsynet eller som en ekstern boks.
Billede og lyd for den enkelte kanal er så pakket med enten MPEG2 eller MPEG4. MPEG2 benyttes til de almindelige kanaler og MPEG4 til HD-kanalerne. For at modtage HD-kanalerne skal DVB-C-modtageren derfor understøtte MPEG4.
Af Enrique
hvad hedder det jeg så skal have? mpeg4 tuner til dvb-t/c ?? til ca. 500kr. skal man købe den hos yousee? eller kan jeg købe den i fona fx. ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den gamle Sagem boks til 500 kr. kan ikke vise HD. Den bør du ikke hoppe på. se om du ikke kan finde modellen uden harddisk brugt et sted. Den hedder Samsung 3106.
Af Enrique
okay, i skal alle have tak for hjælpen..

have et godt nytår :)