Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

JornH skrev: 16 mar 2026, 12:02 Samme med mig, jeg ser ikke Live kanaler med kun ser tennis på Play, sender de på Sport X ser jeg det i TVet, da Play streaming er noget forsinket. Det er ca. 12-14 år siden jeg sidst har set noget på TV 2’s hoved kanal, da jeg efter en strid har boykottet dem. :)
:D Regner du med at ramme dem med en 1 seertal mindre af hovedkanalen. Så kan de lære det :)
Er meningen med boykot af ting man normalt betaler for ikke at man stopper betaling og rammer økonomisk.
Andet giver da ingen mening, der betales jo ikke kun for det man ser, der betales for det hele, så altså derfor også den/de kanaler man ikke ser grundet hvad det så end er. Så det der gøres er der ingen logik i.
G80 skrev: 16 mar 2026, 10:49 Jeg kunne i princippet være lige glad. Jeg bruger slet ikke TV2. :)
Men efter alt det her, hvad tænker du om den kommende nye HDMI lydfunktion. Er det i princippet målrettet at løse sådanne problemer som TV2 har kørende for sig, eller har de slet ikke noget med hinanden at gøre.
Min opfattelse baseret på Apples beskrivelse er, at de forsøger at løse to ting:
- De høje pop/skrat-lyde og lydudfald på soundbarer og AV-receivere, når lydformatet skifter eller når lydforbindelsen midlertidigt er i tomgang
- Store sving i lydstyrke mellem skift af lydformat (ikke i selve streamet, men når man skifter fra f.eks. en film til et tv-program)

TV 2 har så fejlkonfigureret deres streams, så de skifter lydformat midt i streamet. Derfor kan det måske også hjælpe på den situation, men det er ikke intentionen fra Apple. De fraråder jo denne praksis med at skifte midt i streamet.
JornH skrev: 16 mar 2026, 12:02 Samme med mig, jeg ser ikke Live kanaler med kun ser tennis på Play, sender de på Sport X ser jeg det i TVet, da Play streaming er noget forsinket. Det er ca. 12-14 år siden jeg sidst har set noget på TV 2’s hoved kanal, da jeg efter en strid har boykottet dem. :)
Hahahahahahahahahaha… Åha, herligt grin lige at få ind her på starten af dagen :D
Rasmus Larsen skrev: 19 mar 2026, 06:24
G80 skrev: 16 mar 2026, 10:49 Jeg kunne i princippet være lige glad. Jeg bruger slet ikke TV2. :)
Men efter alt det her, hvad tænker du om den kommende nye HDMI lydfunktion. Er det i princippet målrettet at løse sådanne problemer som TV2 har kørende for sig, eller har de slet ikke noget med hinanden at gøre.
Min opfattelse baseret på Apples beskrivelse er, at de forsøger at løse to ting:
- De høje pop/skrat-lyde og lydudfald på soundbarer og AV-receivere, når lydformatet skifter eller når lydforbindelsen midlertidigt er i tomgang
- Store sving i lydstyrke mellem skift af lydformat (ikke i selve streamet, men når man skifter fra f.eks. en film til et tv-program)

TV 2 har så fejlkonfigureret deres streams, så de skifter lydformat midt i streamet. Derfor kan det måske også hjælpe på den situation, men det er ikke intentionen fra Apple. De fraråder jo denne praksis med at skifte midt i streamet.
Jeg vil tilføje da det er rimelig relevant for dem der håbede på at få løst TV2 problemer og andre der måske har lidt lydproblemer der kan minde om de problemer du skriver, at den omtalte kommende lydfunktion er en underindstilling af Dolby Atmos funktionen.
Har hørt at hvis man har en reciever med Atmos og benytter den nye indstilling i Apple TV vil ens reciever hele tiden vise lydformat som Atmos, hvilket bla vil,betyde at den ikke længere vil/kan ‘opskalere’ stereo til Dolby Surround , altså hvis du ser et Dolby Surround (2 kanal stereo) program. Ved ikke hvad der sker med 7.1 og 5.1 kildemateriale vist gennem Infuse ? Men hvis ovenstående er korrekt er continuos Audio indstilling ikke særlig hensigtsmæssigt hvis al lyd vil opfattes som værende Atmos ☺️