Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Talryn
MoviePlus er netop skabt for at minimere sådanne problemer så det ville undre mig hvis det forværrede dem?....
MoviePlus skaber lige presist det problem som det skulle fjerne, jeg har slået min fra og kører Just Scan i stedet og der er ingen hakker i billedet :)
Af Karpet74
Hej Talryn

Kan du skrive lidt mere om dit problem med det du fik byttet ? Jeg har købt LE40M87BD i Tyskland og er mildt sagt ikke imponeret. DVD gennem HDMI står knivskarp, men alm. antenne TV er meget grumset, uskarp og med skygger. Mit signal fra antenneforening er godt, så det er ikke det. Jeg overvejer meget at fortryde købet, men forstår ikke billedet er så dårligt. Det er virkelig frustrerende.
Brugeravatar
Af yksa
Karpet74 skrev:Hej Talryn

Kan du skrive lidt mere om dit problem med det du fik byttet ? Jeg har købt LE40M87BD i Tyskland og er mildt sagt ikke imponeret. DVD gennem HDMI står knivskarp, men alm. antenne TV er meget grumset, uskarp og med skygger. Mit signal fra antenneforening er godt, så det er ikke det. Jeg overvejer meget at fortryde købet, men forstår ikke billedet er så dårligt. Det er virkelig frustrerende.
jeg må skyde på at du køre analog antennesignal.
jeg kører også igennem antenneforening og jeg køre analog.
jeg skal have en DVB-T topboks for at kunne bruge digitale signaler

tror der er ligeledes det samme med dig
Af Karpet74
Ja, jeg anvender analog antennesignal, men billedkvaliteten bør alligevel bare være nogenlund efter min mening. Der er ikke behov for ekstra boks, da der er digital tuner i TV'et. De digitale kanaler er ok i kvalitet, men heller ikke imponerende.
Af Talryn
Analog TV signaler på et LCD fjernsyn er og vil altid være noget bras lige meget hvilket LCD du køber...

Der vil gå mange år hvis i det hele taget overhovedet at det blir muligt at få et Digitalt signal fra en antenneforening uden at skulle have en digital box ved siden af, men har man sådan en box ja så har du også et signal der ser godt ud på et LCD fjernsyn, der er dog stadig kanaler der sender deres signal til antenneforeningerne i så dårlig kvalitet at det ligevel ikke ser godt ud.....
Af ctnex
At "føde" et LCD tv med et analogt antennesignal........svarer i store træk til at hælde diesel på en benzin motor :-) Det holder bare ikke!!

LCD skal måles på deres digitale dyder IKKE de anologe......

Casper
Af NeXuSDK
Spørgsmålet er nu om du overhovedet har indstillet fjernsynet? For så vidt jeg har hørt, så er fabriksindstillinger til at lukke op og skide i...

Så du bør justere lidt på farverne, kontrasten osv... det kan gøre underværker...
Af NeXuSDK
Så fik jeg endelig min Samsung M87 ind af døren!

Jeg har købt det hos www.jaman.dk, som hele vejen igennem har været fuldstændig fortrinlige med deres kommunikation og service niveau...

Og WOW, sikke da en skærm! Jeg er ikke det mindste skuffet! Desværre kan min ikke, som så mange andre, vise 1080p med Xbox 360 over VGA (kan godt over Component naturligvis), men dette rettes nok i en firmware update.
Af Tony
NeXuSDK skrev:Så fik jeg endelig min Samsung M87 ind af døren!

Jeg har købt det hos www.jaman.dk, som hele vejen igennem har været fuldstændig fortrinlige med deres kommunikation og service niveau...

Og WOW, sikke da en skærm! Jeg er ikke det mindste skuffet! Desværre kan min ikke, som så mange andre, vise 1080p med Xbox 360 over VGA (kan godt over Component naturligvis), men dette rettes nok i en firmware update.
Kan slet ik vente til min kommer... Har fået at vide det skulle være engang i starten af næste uge, men også kun rimeligt da du jo bestilte før mig ;)
Af NeXuSDK
Ja, det er klart :)

Ankom lige som Marila fik deres sending ind (var også 37" og 46" udgaverne) og mange, det var der ikke, så de er sikkert allerede forsvundet :D

Efterspørgslen er jo helt enorm på det her fjernsyn...
Af fredizy
Jeg overvejer også kraftigt at investere i en skærm af denne type. Jeg har dog lige et spørgsmå jeg skal have afklaret.

Er der en indbygget digital tuner i dette tv? Hvis ja, så behøver jeg vel ikke bruge min digitale boks mere til modtagelse af DR1, tv2 mv. - er dette rigtig forstået?
Brugeravatar
Af azrael
Der er digital DVB-T dekoder i tv'et. Det er det man bruger ved jordbaseret modtagelse (antenne). Ved kabeltv har man ingen nytte af dekoderen. Her skulle man have en DVB-C dekoder, men tv med en af disse indbygget er meget svære at finde.
Af fredizy
Endnu et spørgsmål.

Er det rigtig forstået, at der er to typer i denne serie.

Samsung LE-32M87BDX
og
Samsung LE-32M87BD

Hvad er forskellen?
Af mill
jeg har fået oplyst at der er to forskellige "standarder"

har selv kig på LE46M86BD men sitet havde pludselig 2 af de samme skærme, men til forskellig pris.
LE46M86BDX/XEE til små 27000,-
og LE46M86BD til små 21.000,-

samme tv, men det ene(LE46M86BDX/XEE) er fra Samsung i DK, der bytter tv ved mindste pixelfejl i op til 2 år.

det tv jeg oprindeligt fandt LE46M86BD er et europæisk tv og derfor underlagt andre regler for evt. pixelfejl. der er det ved mere end 2 pixelfejl at de bytter.

Det er det svar jeg har fået, men om der er noget om det ved jeg ikke endnu. jeg har snakket med Samsung support og de lovede at sende en mail, hvori deres garantier for de forskellige modeller fremgår, men har ikke set noget til den endnu, ringer til dem igen imorgen.

det er jo meget rart at vide hvad man betaler for, også evt garantier mm.

er meget interesseret i at høre om i har nogle erfaringer i dette?