Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Rasmus Larsen skrev:
amizphy skrev:Nå okay - så du mener, at det kun er de mest basale indstillinger jeg kan efterligne?
Ja, for sidste års W8 bruger et IPS panel og dette års et VA panel. Så der er en del grundlæggende forskelle.
Ja, det var lige præcis det jeg også selv kom frem til.
Sikke en skam, at I ikke har kunnet kalibrere sidste års model, når nu jeg har dette TV, men jeg må jo bare prøve mig lidt frem ud fra disse indstillinger. :)
Jeg har netop haft både et 42" og et 50" W828B inden for døren og billedet på de to er i mine øjne meget lig, for ikke at sige identisk.

Jeg købte oprindeligt 42" udgaven, men denne version har ingen billedintrapolation og dermed ingen MotionFlow menu.

Jeg afleverede derfor TV'et tilbage og købte i stedet 50" udgaven.

En yderligere forskel er, at der er passiv 3D i 42" tv'et, mens der er aktiv 3D i 50" versionen.

På begge tv er der nedsat opløsning i 3D. Jeg forstår dette er typisk for passiv 3D, men atypisk for aktiv 3D. Påstanden om den nedsatte opløsning i den aktive 3D kome fra anmeldelse: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w82 ... 023650.htm.

Af de to tv foretrækker jeg personligt 3D oplevelsen på 42" tv'et. Dels flimrer brillerne ikke, men jeg synes faktisk også at billedet var bedre.

Det sidste kan have noget at gøre med at pixel tætheden er større på det mindre tv og afstanden mellem tv og sofa måske lige er lille nok ved den nedsatte opløsning for et 50".

Jeg købte nyt tv bl.a. for at få billedintrapolation, og var derfor skuffet over 42" versionen.

Hvis billedintrapolation ikke er vigtigt vil jeg nok foretrække det mindre TV, da 3D oplevelsen er bedre i min stue.

Når det er sagt, er der faktisk ingen af tv'erne, som er et dårligt køb, hvis man ellers overvejende bare vil se tv i 2D uden brug af de ekstra funktioner.
Senest rettet af hca2000 24 maj 2014, 17:56, rettet i alt 1 gang.
Tak for svar hca2000.

Fedt at have en der har set begge skærme og ud fra din vurdering kan jeg forstå at billedkvaliteten var den samme og at du synes den er god.

Hvad betyder det for billedkvaliteten med det billedintrapolation du savner. Betyder det at "42 hakker i billedet ved hurtige bevægelser?

Mit præmære mål er et super billede ved almindelig tv-kiggeri og så at den relativt nemt kan bruges til smart-tv. Så 3D er ikke så vigtigt for mig, men det er jo meget fedt at have muligheden.

Hvordan er din oplevelse af det her med den er langsom eksempelvis ved opstart, brug af kanalskift og Smart-TV?
Af hca2000
Hvis der er forskel i billedkvaliteten på de to skærme har jeg i hvert fald ikke opdaget det.
Hvis jeg skal give et kritik punkt, er det at den hvide farve i nogle profiler kan have tendens til at være lidt for varm, sådan nærmest fløde farvet, men det kan man jo ændre på.

Billedintrapolation giver et mere flydende billede når kameraet panorerer over et landskab eller lignende. Det er typisk i den situation jeg har savnet det på mit forrige, gamle tv.

Mange anbefaler generelt at man slår billedintrapolation og alle de andre smarte effekter fra, hvis man vil have det bedste billede, og så er det jo lige meget.

Jeg tror mit tv er sat til hurtig start. Det er rimeligt hurtigt til at start på en kanal, men der går lang tid før man kan skifte kanal eller komme i menuerne. Lang tid er i dette tilfælde 20-30 sekunder, muligvis 40, jeg har ikke lige taget tiden på det.

Når først tv'et er startet rigtigt op, synes jeg egentlig det for det meste giver en rimelig god respons. Det skal dog retfærdigvis siges at mit gamle tv var meget langsomt, så der skal muligvis ikke så meget til at imponere.

Tv'et kan til tider hakke i menuen, men det meste af tiden synes jeg det opfører sig rimeligt pænt.

Helt generelt har jeg ikke været imponeret over smart-tv funktionaliteten i tv, og det gælder dem alle. Derfor har jeg faktisk ikke rigtigt testet denne del endnu. Personligt foretrækker jeg at bruge en PS3 til det formål, hvor der typisk har været betydeligt mere kraft i processoren. Jeg har kort kigget på udvalget af apps, men konkluderet at det er lidt magert. VIAplay, Netflix og Youtube er vist det mest interessante der er tilgængeligt i Danmark.
Det var da en enorm lang responstid. Det synes jeg trækker lidt ned.

Men ellers er jeg glad for dine svar - tror godt jeg kan undvære det der billedintrapolation.

Forstår godt du bruger PS3. Sådan en har jeg dog ikke og vil meget gerne undgå at have en ekstra boks. Derfor lever jeg med de indbyggede funktioner. Den eksterne strømforsyning trækker derfor en del ned for mig.
Jeg har lige købt et 50w815b tv og undre mig over om man kan slå den irriterende lyd fra når man klikker rundt i indstillingerne? Jeg har selv ledt, men ikke fundet noget.

Jeg har også ledt efter en android remote control app, men har ikke fundet nogen. Kan det virkeligt ikke passe, at Sony ikke har en app til at styre deres tv, eller er jeg blevet helt blind...
Af Non-Desperado
Så er der bestilt et styk 50" W805B til at afløse mit UE46F7005ST, som jeg ellers var glad for, men som pludselig fik problemer med at genkende min Panasonic DMR-BCT720 efter en firmwareopdatering for en uges tid siden.

3D bruger jeg aldrig, og TV'et skal kun leve i et par år, indtil det er afklaret, hvorvidt 4K er en døgnflue eller ej. Det skal heller ikke op på væggen, så dér er heller intet issue, og bag mit TV-bord er der en fuglerede i forvejen, så en power supply mere eller mindre gør ingen forskel.

Så tak for testen af modellen.
Af Kickstart
#Jan_c

Du kan slå lyden fra på menuerne under Indstillinger > Lyd > Tastelyd > Fra / Til
Forstår ikke helt kritikken af Miracast. Har selv et Sony W905a fra sidste år med Miracast, og har ikke problemer med mistet forbindelse til hjemmenetværket - hverken på tablet eller smartphone. Umiddelbart virker det ret godt med hurtig forbindelse og nem visning af videoklip, spil, apps osv. direkte fra smartphone samt netværksenheder. Også fint at man ikke skal have en ekstra enhed til fjernsynet, men bare kan streame direkte. Tror jeres problem skyldes andre forhold end Tv'et (smartphone software?).
Jan_c skrev:Jeg har lige købt et 50w815b tv og undre mig over om man kan slå den irriterende lyd fra når man klikker rundt i indstillingerne? Jeg har selv ledt, men ikke fundet noget.

Jeg har også ledt efter en android remote control app, men har ikke fundet nogen. Kan det virkeligt ikke passe, at Sony ikke har en app til at styre deres tv, eller er jeg blevet helt blind...
Download Quick Remote:TV Sideview fra Sony - den indeholder mulighed for at fjernstyre TV'et fra Smartphone samt vælge hvilke programmer TV'et skal optage osv. Indeholder også liste over de Smart-TV apps. som TV'et har så de kan startes og styres direkte fra smartphone/tablet.
KSK1234 skrev:Forstår ikke helt kritikken af Miracast. Har selv et Sony W905a fra sidste år med Miracast, og har ikke problemer med mistet forbindelse til hjemmenetværket - hverken på tablet eller smartphone.
Er du sikker på at du ikke mister forbindelsen til dit hjemme-WiFi, når du aktiverer Miracast?

Det er sådan Miracast systemet er skabt. Altså med WiFi Direct, så der oprettes direkte forbindelse og man går udenom hjemmets WiFi. Men om Sony sidenhen har lavet en opdatering, skal jeg ikke kunne afvise.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8