Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KRunge
Torben Rasmussen skrev:Husk at indstillingerne skal foretages pr. indgang, så hvis du har justeret billedet imens du så Tv, så vil det IKKE være gjort for HDMI indgangene også.
Nå for pokker!

Synes ellers der stod at jeg kunne vælge at indstillingerne skulle virke for alle, TV, HDMI osv.

Men det må jeg da lige få tjekket op efter arbejde :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh, det er muligt at det kan tilvælges på F-serien. Det er en ny feature. Man kan gemme indstilling, men førhen har man selv skulle huske at skifte til denne profil på de andre indgange.
CJMK skrev:Hej Rasmus

Tak for endnu en god og gennemarbejdet test - dejlig aften læsning:-)

M.h.t. betragtningsvinklerne. Det betyder, at farver stadig mister intensitet fra yderlige vinkler og at kontrasten også falder en smule, hvilket bl.a. kan gøre at den sorte farver fremstår mindre intens. Når det er sagt, så mener vi dog også, at betragtningsvinklerne nok skal tilfredsstille de fleste brugere, med mindre jeres stue er indrettet på en sådan måde, at I sidder skævt for tv’et. Betragtningsvinklerne er over middel.

Jeg er meget enig i ovenstående beskrivelse dog er Jeg ikke enig i din konklusion; at betragtningsvinklerne er over middel! og syntes derfor at du er lidt for positiv. ;)

Har selv haft dette TV. Det blev sendt retur netop på grund af ovenstående. Der er mange "der ude" som fx. har en hjørnesofa og dermed ikke ser TV i direkte lige linje i forhold til panelet. Her stiller de fleste formentlig krav til, at betragtningsvinklerne er over middel.

Har der under testforløbet være mulighed for at sammenligne direkte med et TV med IPS panel som kan være væsentlig bedre på dette område?

Kommer der en test af et Panasonic med IPS panel? (ved godt at sortniveauet ikke er blandt de bedste!)
Når vi ikke har defineret middelniveauet, så er det nok også forkert bare at slynge over middel ud. Jeg har en del forestillinger selv, så ind i mellem bliver visse vurderinger måske lidt implicitte. Med over middel tænkte jeg lidt mere overrodnet; ikke kun i forhold til 2013-modellerne, men også tv gennem de seneste år.

Jeg er helt med på hvad du mener og jeg synes også klart, at betragtningsvinklerne burde forbedres på LCD-skærme generelt.

Ja, jeg kunne sammenligne direkte med blandt andet LG LA860W. Den er synligt bedre. Ingen tvivl om det.

Der kommer en test af Panasonic DT60. :)
Oneill2k skrev:Har netop set Life of pi i 3D og jeg var meget imponeret over billedet på dette tv! Dog opdagede jeg at under rulletekster at det kom en smule lys fra alle 4 hjørner af tv'et. Er det nogen der ligger inde med eller har et link til nogle gode billeder for teste dette "fænomen"?
Sæt en PC til og download vores monitorTest :)
http://tft.vanity.dk/
Kenneth85 skrev:Men Men Men...
Har lige et par problemer:
2. Når jeg er inde i spodify er det så muligt nemt at skifte mellem denne app og en anden kanel eller source?
3. Hvordan fjerner jeg apps og andet gøgl i smart-hub som jeg ikke ønsker at bruge?
4. Når jeg er i Guide view så er den møg langsom for at sige det pænt til at opdatere det lille kanal view oppe i hjørnet?
Jeg kan ikke lige hjælpe med de to første, men:
4. Desværre er der stadig problemer med visse tv-udbydere lader det til. I mange år har man slet ikke kunne få mini-billedet frem. Har du YouSee?
Dreamcode skrev:Lige to spørgsmål fra en teknisk novice: Al den snak om betragtningsvinkler - hvor få/mange grader skal der til før problemet opstår (0 til 90 grader, hvor 0 grader er lige foran tv'et) og hvilke(t) problem(er) er det, der opstår?
Du bør kunne få et indtryk af det fra billederne i testen:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1371109845

Hvad billederne ikke får så klart frem er, at f.eks. rød også bliver mere orange. Men helt overordnet, så er problemet med smalle betragtningsvinkler, at farver og kontrast falder. Det starter vel omkring 30-40 grader fra siden. Farver på Samsung F8005 bliver typisk lidt pastelagtige. Rød bliver en smule orange og grøn ændrer tone og bliver blålig (det kan ses på billederne). Den sorte farve (og andre mørke farver) mister også noget intensitet, så de bliver fladere. Billedet bliver således lidt mindre farvemættet og ser en smule surrealistisk ud.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi observerede det samme på TV fra B&O, som netop også bruger Samsungs paneler og jeg vil mene, at det er et reelt problem i hverdagen. Hvis du har mere end ét sted du kan sidde og se TV, så vil du have gavn af at bruge et beslag som kan motoriseres og derved dreje ved tryk på en fjernbetjening.
Af Lukasf
seriøst? Hvem køber det TV stædig?! kun begrund af det billigt, bliver det solgt.. Langt! heller tag panasonic 55WT60Y eller 55Wt60y.. langt bedre billed ( ikke kunstige farver ) , federe smart TV med eget Home Page på smart tv'et.. Og en rigtig twin tuner.. Kun deres 3D kan Samlignes hvor de begge gør det godt.
Lad vær med at få samsung 8000 serie til at lyde go' eller jo det var et godt billigt køb men en go billige tablet :D
Af Mystik
Jeg skal lige være sikker på at jeg har fået gjort det korrekt, angående billedet oppe i hjørnet i "guide" menuen.

Jeg har slettet nogle kanaler som nævnt tidligere. Jeg har nu fået et billede oppe i hjørnet. Men er det rigtigt at det kun skal vise det billede fra den kanal man var på inden man trykkede på sin "guide" knap?
Eller skal det skifte, hvis man f.eks. Markerer en anden kanal?
Omkring guide billedet: i smart hub tv skærmen.

Jeg har slettet de kanaler, som jeg ikke har i min pakke. Men stadig dukker f.eks. vh1, som jeg ikke har i min pakke, op på forslagene i guide billedet. Herudover er 3-4 helt tomme felter i guiden.

Hvad gør jeg forkert? Og hvad forstås ved "Event kanaler", som I skriver som værende dem, man skal slette?
Tror såmænd ikke du gør noget forkert :) Udover måske at blande tingene lidt sammen :p
Event kanaler er kanaler der hedder sådan (Event og Event1 f.eks.).
Er alle kanaler som ligger på 143Mhz båndet, som skal slettes, for at Guide billedet vises :)
(Er typisk kodede kanaler der ligger over kanal 200, som du alligevel kun kan se,
hvis du har tilkøbt dem som ekstra kanaler)
Under hver enkelt kanal i din kanaloversigt, kan du finde info om hvilken frekvens den ligger på og så slette alle dem der ligger på 143Mhz, så skulle det gerne virke perfekt :) Drejer sig om ca. 8 kanaler ialt :)

Hvis det er de foreslåede kanaler i SmartHub du mener, så er det en helt anden ting vi taler om, det har ikke noget med tv Guiden at gøre ! Her vises kanalerne stadig ikke korrekt og det er der mange som har beklaget sig over - er en funktion som endnu ikke er korrekt implementeret fra Bla. Yousee og nok heller ikke blir det ifølge Yousee selv - det må vi så leve med !

Håber det var svaret på dine spørgsmål :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12