Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xwingt65
Hold da op hvor er du negativ og nedladende.

Gud forbyde at nogen har fornøjelse og positive kommentarer til noget du åbenbart syntes dårligt om.
Af THM
kronholm skrev:
THM skrev:Jeg er nu ikke generet af buzz på nogle af mine plasmaer, og har lagt øret til bagsiden af et par vt50'er i en butik uden så meget larm, og kunne ikke høre hverken buzz eller blæser støj...
nå, jamen hvis du har forsøgt at lytte efter det i en butik uden så meget larm, så er det endegyldigt bevist at panasonics 50'er serie ikke har buzz.
Nej det er det ikke, er ikke i tvivl om at de siger noget. Men hvis det er så voldsomt som du udtrykker det burde jeg kunne høre det med øret til bagsiden af panelet, også i en butik.
Mit eget pana plasma buzzer lidt, men ikke nok til det er et problem, dvs. Det er kun engang imellem jeg bemærker det, mit lg siger også en smule, men det hører jeg så at sige aldrig fra hvor jeg sidder, afstand er 2,5-3m.
Tror blot dine ører er mere disponeret for at høre denne lyd, men det er ikke lig med at alle panasonic plasmaer larmer som en jetjager, omend enkelte af dem sikkert kan være slemme :)
Af kronholm
THM skrev:
kronholm skrev:
THM skrev:Jeg er nu ikke generet af buzz på nogle af mine plasmaer, og har lagt øret til bagsiden af et par vt50'er i en butik uden så meget larm, og kunne ikke høre hverken buzz eller blæser støj...
nå, jamen hvis du har forsøgt at lytte efter det i en butik uden så meget larm, så er det endegyldigt bevist at panasonics 50'er serie ikke har buzz.
Nej det er det ikke, er ikke i tvivl om at de siger noget. Men hvis det er så voldsomt som du udtrykker det burde jeg kunne høre det med øret til bagsiden af panelet, også i en butik.
Mit eget pana plasma buzzer lidt, men ikke nok til det er et problem, dvs. Det er kun engang imellem jeg bemærker det, mit lg siger også en smule, men det hører jeg så at sige aldrig fra hvor jeg sidder, afstand er 2,5-3m.
Tror blot dine ører er mere disponeret for at høre denne lyd, men det er ikke lig med at alle panasonic plasmaer larmer som en jetjager, omend enkelte af dem sikkert kan være slemme :)
bedømt ud fra den mængde indlæg som omhandler panasonic buzz på både danske og ikke mindst udenlandske forums, så er det ikke et unikt problem som jeg har. Når jeg nu har prøvet at have 3 panasonic plasma hjemme, så er det ikke fordi jeg har noget "had" til det mærke. Faktisk forventede jeg at tv'et havde en hvis standard, og at det unægteligt blot var tale om en mandags-model. Når man så har haft 3 stk. hjemme, så er tålmodigheden ved at være brugt op. Jeg finder det uacceptabelt at et panasonic top plasma skal larme 10 gange mere end et 3-4 år gammel samsung mellemmodel, og 10 gange mere end LG's billige PM680T. At der er så mange der vælger at leve med fejlen, gør jo blot at panasonic tror de kan slippe afsted med at sætte lorte-komponenter i deres skærm, og det er for dumt.

Problemet er også, når i skriver "jeg hører ikke noget på min model", "min model er flawless", for så tager folk alligevel chancen, og får en model der larmer af h til. Så tror folk det er sådan plasma-tv er, og det mister plasma-industrien kunder på.Det er heller ikke tilfældigt at der er så mange der forsøger at sælge forholdsvist nye ST50'ere og GT50'ere.
Af Van
Jeg har et Panasonic TX-P50VT30Y, og med hensyn til buzzing skal jeg helt tæt på TV´et, og det skal vise et meget lyst billede, før jeg kan høre buzzing. Dette var også gældende for mit tidligere Panasonic Plasma TV. Blæserstøj er også meget svagt. Men alle Plasma TV udsender buzzing på et eller andet niveau, men det varierer fra model til model. Der er også masser af tråde på diverse fora med folk som returnerer eller klager over diverse Samsung Plasma TV pga buzzing. Selv deres nye F8500 klages der over pga buzzing.
Af kronholm
og din pointe er? plasma-tv har plasma buzz?

Når 3 ud af 3 panasonic plasma kan lave så højt buzz at man kan høre det når man ligger i sengen på et nærliggende værelse, så er det jo et kæmpe problem. Det er muligt der findes gode modeller iblandt alle de dårlige, men 3 ud af 3, så er der sgu noget galt med panasonics kvalitetskontrol. Skulle ikke undre mig hvis panasonic har ompakket de mandags-modeller de har fået returneret i løbet af året, og så forsøgt at sælge dem igen her til sidst.
Af Van
Min pointe er at der er forskel på Plasma TV, og ja der er nogle der buzzer mere end andre. Men dette er altså ikke kun forbeholdt Panasonic TV. Googler man Panasonic Plasma buzz vises der 184.000 links. Googler man Samsung Plasma Buzz vises der 1.670.000 links. Dette kan måske ikke bruges til så meget. Men det er altså ikke kun folk med Panasonic Plasma TV der klager over buzzing. Buzzing har jo altid været kendt ved Plasma TV uanset hvilket mærke der er tale om.
Af Van
Med hensyn til de Panasonic Plasma TV Kronholm har haft, er det selvfølgelig uacceptabelt, at de buzzer så meget at det kan høres fra et andet værelse. Dette lyder meget voldsomt, og skal selvfølgelig ikke accepteres. Det er bare ikke min oplevelse med Panasonic Plasma TV.
Af kronholm
Van skrev:Min pointe er at der er forskel på Plasma TV, og ja der er nogle der buzzer mere end andre. Men dette er altså ikke kun forbeholdt Panasonic TV. Googler man Panasonic Plasma buzz vises der 184.000 links. Googler man Samsung Plasma Buzz vises der 1.670.000 links. Dette kan måske ikke bruges til så meget. Men det er altså ikke kun folk med Panasonic Plasma TV der klager over buzzing. Buzzing har jo altid været kendt ved Plasma TV uanset hvilket mærke der er tale om.
det ved jeg godt. installerer mit 7 plasma-tv på mandag. mht google så er det ikke så relevant, fordi det kan omhandle 4-5 år gamle plasma-tv, og det siger ikke så meget om hvilke nuværende modeller der er problemer med.

Jeg har altid fint kunne leve med det buzz der nu engang er, men det er forværret x-antal gange med de 3 panasonic jeg har haft hjemme. Når man har morgen-tv til at køre lørdag morgen ved fornuftig volume for ikke at vække resten af huset, så fløj det op og ned med buzz, endda også selv om billederne ikke var lyse. tidligere har jeg haft samsung ps50b650, lg 50pm680t, panasonic x20, og jeg har aldrig skænket buzz en tanke, fra normal siddeafstand.
Af Xwingt65
Problemet er også, når i skriver "jeg hører ikke noget på min model", "min model er flawless", for så tager folk alligevel chancen, og får en model der larmer af h til. Så tror folk det er sådan plasma-tv er, og det mister plasma-industrien kunder på.Det er heller ikke tilfældigt at der er så mange der forsøger at sælge forholdsvist nye ST50'ere og GT50'ere.
Mange? Har du tal der kan underbygge din teori?

Men det er i orden at du sviner mærket til og giver et måske dårligere billede af virkeligheden, men ikke at folk der har haft positive oplevelser fortæller om dem?

Så vidt jeg kan se i denne tråd er du den eneste der har haft store problemer,