Log ind med sociale netværk
16 jan 2012, 22:44
Måske en konstatering ,set lidt fra den humoristiske side. (':o')
Ved godt det ikke er sjovt at finde logoer og andet brændt fast på skærmen.
Men problemet med burn in er jo ikke nyt ,var jo også et problem på ctv skærmene,der kunde man bare ikke fjerne burn inén, men ctvén var ikke så følsom som plasma skærmene er overfor burn in . en antiburn in knap kunne ønskes. kan være det kommer.
Jeg syntes at hvis 15 min er nok til så kraftig burn in ,er jeg glad for jeg ikke købte en plasma pga ,børn der spiller consolspil på tvét.
Ved godt det ikke er sjovt at finde logoer og andet brændt fast på skærmen.
Men problemet med burn in er jo ikke nyt ,var jo også et problem på ctv skærmene,der kunde man bare ikke fjerne burn inén, men ctvén var ikke så følsom som plasma skærmene er overfor burn in . en antiburn in knap kunne ønskes. kan være det kommer.
Jeg syntes at hvis 15 min er nok til så kraftig burn in ,er jeg glad for jeg ikke købte en plasma pga ,børn der spiller consolspil på tvét.
vh Mik57
17 jan 2012, 07:04
15 min. med statiske elementer er måske nok til, at der kan opstå retention. Men burn-in? Meget usandsynligt.
mik57 skrev:Jeg syntes, at hvis 15 min er nok til så kraftig burn in...Det er det heller ikke. I så fald er der noget galt med skærmen.
15 min. med statiske elementer er måske nok til, at der kan opstå retention. Men burn-in? Meget usandsynligt.
En flad på væggen og to kanaler i ørerne
17 jan 2012, 10:46
Du bør nok være varsom, men hvis du blot kører skærmen ind først, så vil effekten af disse logoer være mindsket.
Samtidigt, så vil EM-logoerne/måltavlerne jo ikke komme igen når først EM er ovre, så derefter vil de ikke bidrage til yderligere problemer i samme region på skærmen. Scoreboards fra fodbold vil dog kunne give dig problemer hvis du altid ser bold på den samme kanal og ikke varierer dit TV-forbrug væsenligt - dvs. hvis du altid ser 8 timers fodbold ud af en 14 timers TV-uge.
Samtidigt, så vil EM-logoerne/måltavlerne jo ikke komme igen når først EM er ovre, så derefter vil de ikke bidrage til yderligere problemer i samme region på skærmen. Scoreboards fra fodbold vil dog kunne give dig problemer hvis du altid ser bold på den samme kanal og ikke varierer dit TV-forbrug væsenligt - dvs. hvis du altid ser 8 timers fodbold ud af en 14 timers TV-uge.
17 jan 2012, 15:13
Klonk skrev:Jeg har lige bestilt en G30y som jeg modtager en af dagene.Da jeg lige havde fået min G30 ændrede jeg bare lidt på aspect/zoom osv. så logoer mv. blev flyttet rundt, hvis jeg f.eks. skulle se noget på samme kanal over en længere periode. Det er efter et par måneder nu aldrig noget jeg tænker over eller gør længere og har aldrig set skyggen af hverken retention eller burn in.
Nu er der jo EM i håndbold samt jeg ser meget fodbold. Så vil i fraråde mig at se dette her i starten, da der vel både er logo samt måltavle på skærmen lang tid af gangen?
17 jan 2012, 15:28
Det er godt at høre, at det kun er i begyndelsen af tv'ets levetid, man lige skal være ekstra varsom, ville nok ikke kunne leve med kun at måtte se kanalerne med logo'er i x antal minutter ad gangen :-) så ville jeg heller ikke kunmne forstå den masive opbakning plasma nu har he he
GreNoLi hvordan går det med din skærm?
17 jan 2012, 18:36
Klonk skrev:Eksempelvis ja. Du kan dog også bare se noget TV eller en film, der ikke har bjælker eller andre stationære ting i billedet.Torben Rasmussen skrev:Du bør nok være varsom, men hvis du blot kører skærmen ind først, så vil effekten af disse logoer være mindsket.Køre skærmen ind = få fat i en break in DVD/fil og afspille den i x antal timer?
17 jan 2012, 19:20
Ham_Der_Hansen skrev:Det er godt at høre, at det kun er i begyndelsen af tv'ets levetid, man lige skal være ekstra varsom, ville nok ikke kunne leve med kun at måtte se kanalerne med logo'er i x antal minutter ad gangen :-) så ville jeg heller ikke kunmne forstå den masive opbakning plasma nu har he heNu har jeg hverken kørt ruller eller noget de sidste par dage, men blot set almindelig tv. Man kan desværre stadig se logoet nederst på skærmen når jeg kører ruller. Øverst på skærmen kan man ane lidt hvis jeg står med snuden helt oppe i skærmen.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto