Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
Medmindre at Philips eller Samsung ryster noget helt uventet ud af ærmet i de kommende test , så holder Panasonic skansen i ligaen lige oven over . .
Brugeravatar
Af MigSelv
siccio skrev:Come on.
Hvorfor altid ende op med dette rød og blå stue omkring billedgengivelsen.
Ved godt Otto er meget fremme, og ved utroligt meget omkring det "korrekte" billede.
Dog syntes jeg at lige netop dette citat er noget forfærdeligt sludder.
Isåfald kan man jo blive ved med altting.
Et eksempel kunne være hvorfor lytte til musik uden et anlæg til over 30.000 da man skal give det for at det kan gengives korrekt.
Dette er da en tåbelig holdning.
Selvfølgelig kan man se en fodboldkamp eller spændene film uanset hvor spøjst græsset ser ud i farven, eller hvor røde folk er i huden, eller lytte til en mp3 fil og hører en god sang, uanset hvordan kildematrialet er optaget/indspillet.
Hvad folk vælger af tv farver eller stereoanlæg er op til dem selv.
Uanset hvad eksperter måtte mene.
Fint nogle har en anden holdning, kan dog kun sige folk bliver grebet af ambilight hvis de først har prøvet det.
Kan iøvrigt læses stort set samtlige fora rundt omkring.
Iøvrigt er det da efterhånden træls at høre den samme Pioneer melodi om og om igen.
Hvis de var så geniale og solgte så mange tv hvorfor så stoppe produktionen?
Er enig i de kunne nogle ting, men konceptet var åbenbart ikke rentabelt, og er fortid nu.
Og i mine øjne, skulle Panasonics designteam fyres hele banden.
Dette er dog min mening, og ved andre er glade for deres design.
Kan vi så komme tilbage på sporet!
Hej
Jeg kan følge dig lidt af vejen.
Problemet / udfordringen med Philips er blot, at de der ønsker korrekt gengivelse af farver osv. er afskåret fra Philips.
Hvad lyd angår, får du ikke meget korrekt gengivelse, i det prisleje. Hvis du skal være tæt på virkeligheden, hedder højttalerpris +150.000 kr. Dertil skal lægges lydkomponenter, der skal matche højttalere, så har du en ide om hvor vi ender.
Der er en ting, gælder ikke kun dig, drop nu snakken om design. Den er i alle sammenhænge irrelevant ( for andre end køber/ejer ), og smag kan IKKE diskuteres.
Af siccio
Klart nok med lyden, dette var også bare grebet ud af luften som eksempel, mener nu godt folk kan lytte til musik uden det er gengivet korrekt.
Da som du selv er inde på nok er under 1 % hvis ikke promille af befolkningen som køber så dyrt et anlæg i 100.000 kr klassen.
Helt enig med design er smag og behag, dog undre det mig så bare at der lige i denne tråd er medtaget Samsung's tyndeste tv til dato, hvis i såfald designet er irrelevant.
Lige så vel som med lyden, tror jeg altså også de fleste mennesker kigger på andre ting når der skal vælges tv fremfor 100% korrekt farvegengivelse, ellers var Pioneer nok ikke stoppet som producent af plasma, eller tager jeg fejl?
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Pioneers egen udmelding var vigende salg, og måske grunden dertil, en ret høj pris.
Til et godt billede, hører også mere til, end Pioneers dybe sort. Sortniveauet er blot et af mange parametre, der er med til at lave et godt billede. Kan måske også være en forklaring på, at konkurrencen på markedet blev for stor.
Og ja, såvel billede som lyd, kan nydes uden at være perfekt. Så længe der ikke forefindes noget at sammenligne med ( på stedet ), vil det du hører eller ser, altid i øjeblikket være det bedste.
En ting er målinger, en anden er, hvad man kan høre eller se.
Af siccio
Helt enig der.
Det som især skinder igennem fra producenterne er jo i høj grad også hvor flad kan vi lave fladskærmene istedet for at bruge energien på for kalibrering og generelt perfektionere billedet.
Dog er jeg sikker på de store markeds afdelinger alle store producenter har, undersøger hvad folket ønsker og folket ønmsker åbenbart (flertallet ihvertfald) tyndere skærme.
Så er vi tilbage til sammenligningen med lyd, da flertallet ønsker smarte design anlæg ala Bose og minianlæg.
Jeg kan ikke nøjes med den slags men det kan mindst 95% af befolkningen.
Vil gætte på hver gang det bliver solgt et par gode anlæg/tv er der samtidigt solgt 40-50 middelmådige.
Dette bliver der så produceret udfra, uanset hvad enkelte så mener om korrekt billede/lyd.
Af lennon
Så Samsung 9000 i Giganten,- og kan godt forstå at designet virker tiltrækkende .Indtryk af billedgengivelse i butiksmiljø kan man bruge til absolut NUL - så der må vi vente på en test .

MHT Pioneer kan man jo koge det ned til, at de solgte for få produkter alt for billigt . . . Men billedkvaliteten handlede absolut ikke kun om sortniveau ! Overall ramte de et niveau som var,- og desværre stadig er outstanding . Og som dybest set samtlige LCD stadig er langt fra. Ja,selv Panasonic der trods alt købte Pioneers patenter - har ikke formået at nå overliggeren.
Af m.v.frank
Har nu to gange haft et Philips 40PFL9705H med hjemme.
Første gang blev det byttet da EPGén ikke virkede ordentligt, skærmtastaturet virkede heller ikke og der var næsten 30 pixelfejl i billedets centrum.

Anden gang havde TVét en ulidelig højfrekvent tone. Hvis man slog alle filtre fra samt ambient light, kunne man reducerer støjen noget. Men hvad er idéen så i at købe et så dyrt TV.

Jeg har tidligere haft Philips TV, og ved to lejligheder haft lignende støj problemer. Har i dag talt med Philips og de er opmærksom på problemet, hvad man så kan bruge det til.

Det fandes ved det er at det er et skide godt TV hvad angår billedet og snart et af de eneste high-end TV på markedet der ikke har en blank skærm.

/Mikkel