Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomas T. Sørensen
Hej Alle.
Endelig kom testen ;O) Tak for det Rasmus. Den har jeg sku ventet på med spænding og som altid en fremragende beskrivelse af skærmen og den ”performance”. Jeg er også en af den som fik byttet sidste års model pga BUZZ. Det er fuldt ud i orden på denne model ;O). En anden ting som Samsung har formået, at rette på den nye model er ”BURN IN”. Det er bestemt et plus. Ang. sort niveauet så vil jeg mene, at om den hedder 0,06 eller 0,04 osv det kan man sku ikke se i praksis, så om skærmen er bedre end Pana eller Pioneer??? **** det. Det er sku flottere ;O) og når de nu ligger så tæt op af hinanden så er Samsung PS50C7705 at foretrække. Alt i alt en ”TOP DOLLAR” skærm.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mhca skrev:Jeg skal til at læse testen nu. Er spændt :-)

Jeg ville dog personligt nok have skrevet "Samsung C7705 Plasma" som titel, da C7705 også kan referere til LCD/LED-skærmen, som mange har stående i deres stuer.
Men det er blot min mening.

Nu vil jeg læse :-)
Du har ret. Overskriften er hermed ændret, så der ikke længere er tvivl om hvad der tales om her i tråden :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
JetarR skrev:*EDIT* Aha, det viser sig at crosstalk reduceres med 99,9% ved at vælge film når 3D er slået til, efter intens tweaking ser det nu fantastisk ud.

Jeg blev dog nødt til at slå Gamemode fra, den åd simpelthen alt for meget billedkvalitet, og seriøst, who cares om den reagerer hurtigt, hvis det ligner ged?
Det var godt du fik løst det uden input herfra :)

Ja, Game Mode er desværre et ret stort kompromis, da næsten al billedbehandling bliver slået fra. Den bør primært bruges til meget hurtige skydespil på konsol, men personligt kan jeg godt nyde konsolspil uden Game Mode på langt de fleste skærme i dag.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
mimse skrev:
lennon skrev:Glimrende beskrivelse . Du kommer dog fejlagtigt til at skrive C8705 flere gange.
Ellers må man jo bare konstatere, at hvis man er til ypperste billedkvalitet og Samsung-design, - så er der ingen vej udenom denne plasma model . .

Lidt OT - sidste 2010 test "jeg" efterhånden mangler er Sonys HX900 - er der nyt om den ?
Hmm. Så god syntes jeg bestemt ikke den var. Efter at have sammenlignet afsnit for afsnit med Panasonic P50VT20E og P50V20E, så ligner denne Samsung en klar tredieplads.
Alligevel får den top anbefalig, hvor P50V20E absolut intet får!?!?
:s
Jeg kan godt kommentere lidt på dette, men vil helst gøre det i den anden tråd som kører. Jeg har set tråden, men har blot ikke haft så meget tid til at besvare forummet her de seneste dage pga. IFA messen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
RC skrev:Hej med jer.

Jeg er timelig ny hvad angår kalibrering af tv.. Og har forsøgt mig ud fra din tabel Rasmus..

Men jeg er støt på 2 problemer..

1. HDMI Sortniveau, er gråmakeret i min menu på tv'et. Altså kan jeg ikke markere og ændre den. Den står pt på Normal!

2. Cinema Smooth, hvor kan jeg deaktiver denne!?

Pft
Rasmus
Det skulle måske have været nævnt i testen, ja. HDMI Sortniveau er kun tilgængelig på HDMI kilder med video (og således ikke HDMI fra en PC (med mindre denne sættes til at spytte videosignaler ud)). Det er fint nok, at den står på Normal, når du anvender en PC, fordi gråtone-niveauer er lidt forskellige mellem de to signaler.

Cinema Smooth er kun tilgængelig når du ser Blu-ray og afspiller i 1080p24 formatet. Med andre ord, når du ser en Blu-ray film fra en Blu-ray afspiller (og ikke fra et mediecenter) :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kaptajnen skrev:Lang indledning - nu til spørgsmålene. 8)
Hvis du udelukkende skal vurdere skærmen på dens billedkvalitet ved Bluray og ved SD, hvilken skærm vurderer du har det bedste billede af Panasonic V20 og samsungen?

Igen sammenligning af V20 og 7705 – hvilken af disse to plasma skærme har færrest refleksioner?

Sammenlignet med Sony EX700, som godt nok på mange måder er en dårligere skærm, men til gengæld har en mat front, vurderer du så refleksionerne på PS507705 som værende (meget) værre eller bedre end Sony’en (hvis du altså har set Sony’en i dagslys)?
Udelukkende på 2D billedkvalitet, så vil jeg pege på V20 som en smal vinder.

Mht. reflektioner, så tror jeg også V20 vinder her, men det er værd at indskyde, at reflektionerne er anderledes på de to skærme. Samsung klarer sig bestemt heller ikke dårlig her.

Sony EX700 har bestemt færre reflektioner. C7705 har flere reflektioner og du vil bemærke f.eks. vinduer der er overfor Tv'et. Til gengæld har C7705 (og flere af Panasonics nye plasma TV) den fordel, at selve billedet ikke påvirkes så meget. Tidligere år så man i høj grad et mat og livløst billede på plasma-TV hvis der faldt meget lys på disse.

Jeg ved ikke hvilket Tv du har i dag, men hvis du stadig har billedrør, så kan du hvert fald forberede dig på, at du bestemt får færre reflektioner i glasset uanset hvilket af de tre du vælger :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Captain Awesome skrev:God anmeldelse af billedkvaliteten, men jeg savner at man også ser lidt på de ekstra features som Samsung tilbyder. f.eks. kan jeg ikke selv gennemskue om tvet er kompatibelt med Skype. På Samsungs hjemmeside skriver de at det kun er LED som er det, men diverse butikker reklamerer med at der er Skype.

Jeg synes det er lidt interessant, for det viser vel at alle Samsungs tv ikke har de samme muligheder for apps.
Skype er jeg ikke stødt på, men det er muligt at den findes.

Mht. de andre features, så bør de dog være omtalt i den tidligere C8705 LED test her på siden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
bantam skrev:Kommentar til, at billedet bliver mørkere, når man betragter det ovenfra i en relativt skarp vinkel:

Dette er ikke specielt for Samsung PSxxC7705 og jeg mener ikke at det har relation til 3D, men må være en egenskab ved kontrastfilteret. Helt det samme gør sig gældende for Panasonic VT20 og Pioneers 9G plasma-TV.

(Jeg har ikke haft lejlighed til at nærkigge på en V20 endnu - men dette kan være en afgørende forskel mellem V20 og VT20)

EDIT: Rettede meningsforstyrrende formuleringsfejl.
Okay, det har jeg ikke bemærket i denne grad. Så er det hvert fald noget værre på Samsungs Tv. Men igen, i praksis betyder det ikke rigtig noget.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
MigSelv skrev:
mimse skrev:
lennon skrev:Glimrende beskrivelse . Du kommer dog fejlagtigt til at skrive C8705 flere gange.
Ellers må man jo bare konstatere, at hvis man er til ypperste billedkvalitet og Samsung-design, - så er der ingen vej udenom denne plasma model . .

Lidt OT - sidste 2010 test "jeg" efterhånden mangler er Sonys HX900 - er der nyt om den ?
Hmm. Så god syntes jeg bestemt ikke den var. Efter at have sammenlignet afsnit for afsnit med Panasonic P50VT20E og P50V20E, så ligner denne Samsung en klar tredieplads.
Alligevel får den top anbefalig, hvor P50V20E absolut intet får!?!?
:s
Hej
Jeg læser også VT20E som et bedre TV. Jeg undrer mig dog over, at Panasonic får - ved strømforbrug, dette tv bruger ca. 60 watt mindre end C7705. Dette bliver i opsummeringen, ikke til et minuspunkt for C7705.
Det burde det nok også have været (eller også burde det ikke have været nævnt på V20). Jeg har på det seneste lavet lidt beregninger på strømforbrug af ren interesse, og i kroner og øre betyder strømforbruget på fladskærme altså ikke det helt store på årsbasis.

Det er naturligvis et mål i sig selv, at vi værner om naturen, men jeg mener, at hvis man vil have et grønt hjem, skal man i stedet starte med at kigge på sine hårde hvidevarer, da de hiver en del mere strøm.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
drjake skrev:Dejligt med en grundig test! Specielt den udførlige forklaring af hvordan man kalibrer i Film mode, var yderst brugbar.

Testen gav lige det sidste skub, så jeg har nu bestilt Tvét i 63 tommer og glæder mig virkeligt meget!

Det eneste jeg savnede i testen var kalibrerings indstillinger for 3D. Så hvis nogen har erfaringer med en indstilling der virker godt for "emuleret 3D" ved normal tv (ikke spil). Det ville være meget smart at have en settings/mode der passede perfekt med 3D.
Jeg har fået lavet en lille opsætning, så jeg kan måle lidt på 3D billedet, men desværre er jeg ikke helt tilfreds med den, så lige nu giver den for dårlige resultater til at jeg vil give noget af det videre.

Der bliver dog talt lidt om det i et af de tidligere indlæg her i tråden.

En perfekt indstilling til 3D findes dog endnu ikke endnu hos nogen af producenterne. Mht. 3D så har jeg på IFA fået nogle ret grundige og spændende målinger på en række 3DTV, herunder hvordan brillerne påvirker billedet, hvor meget crosstalk der er i billedet (og hvordan brillerne bidrager) og en masse andet på flere af de nuværende 3DTV. Det er lavet med ret dyrt udstyr på et tysk måleinstitut, så jeg ser frem til at læse materialet, som der forhåbentlig kan komme lidt ud af her på siden :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Saltefanden skrev:Puha, jeg havde ellers bestemt mig for dette tv, men det skuffende sort niveau gør mig lidt i tvivl :s N ved jeg ikke rigtig om det er bedre at vente på Panasonics nye Gt25 serie.
Bemærk, at den kommer til at hedde GT20 herhjemme. Vi får også snart denne til test. Bemærk dog også, at den kun kommer i 42 tommer i Europa :((
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Sopasam skrev:Tak for super test, Rasmus.
Mht. til kalibrering/indstilling til visning af 3D, hvilke indstillinger/kalibrering fandt du gav det bedste resultat?
Jeg har svaret i et indlæg lidt over her, så se dette for lidt mere omkring 3D-indstillingen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
niepe02 skrev:Synes at have læst et eller andet sted at man kan tilslutte externe højalere til skræmen, men er det helt forkert?

/Sikkert en kommende PSxxC7705 ejer :-)
Der er en hovedtelefonudgang (som der godt kan tilsluttes små højttalere til) samt en digital udgang (som typisk skal ind i en forstærker eller højttalere med forstærker indbygget).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Saltefanden skrev:Rasmus:

Hvordan opfatter du sortniveauet i praksis?
Og hvor god er HD billedkvaliteten helt præcist ift. Panasonics plasma skærme?
Sortniveauet er pænt, men der er ikke tale om helt sort, ligesom der heller ikke er dette på Panasonics modeller. Det bidrager dog til dybde og intensitet i billedet, og visuelt er det jo det som er den mest essentielt. Men vi er ikke tæt på et perfekt resultat endnu.

Visse målinger viser bedre sort på 63 tommer modellen, men jeg har endnu ikke set denne endnu.

Jeg ved godt at nogle andre medier nævner, at sort er kulsort på flere af disse nye plasma-TV, men igen må jeg sige, at enten er deres målinger forkerte, eller også sidder de og kigger på et helt andet TV end vi gør her i Danmark (og det tvivler jeg på). O-O
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13