26 dec 2021, 18:47
Jeg er ikke nok billedekspert til at kunne forklare forskellen rent billedmæssigt - jeg synes bare billedet og farverne er en smule bedre.
Kaktus-burger skrev: ↑26 dec 2021, 17:07Jeg bruger også primært selv et eksternt system til lyd, men vil blot bemærke det. Jeg var i hvert fald positivt overrasket over lyden inden min Sonos Arc blev sat til.SoundWave skrev: ↑26 dec 2021, 16:39 Der er jo også Sony A80J som et godt alternativ til C1. Jeg har både et C9 og et A80J, og det er begge gode TV. Både lyd og billede er, efter min mening, en smule bedre på A80J, og køber man RMF-TX621E samme med et A80J får man noget der er en fryd at bruge i hverdagen.Lyden er ikke så vigtig - jeg bruger et eksternt system.
Hvad gør SONY'en bedre på billedkvaliteten? For så vidt jeg kan læse har den en ret aggressiv ABL. Og den MediaTek chip som driver hele styresystemet skulle være en akilleshæl - også ift. HDMI 2.1 features vedr. gaming
Jeg er ikke nok billedekspert til at kunne forklare forskellen rent billedmæssigt - jeg synes bare billedet og farverne er en smule bedre.