Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg synes, at det er en for høj pris for en 4 år gammel boks, men hvis boksen havde ordentlig hardware (Pro chip eller M-serie), synes jeg egentlig ikke prisen er ublu. Det ville i så fald være en lidt dyr medieboks, men billig spilkonsol – teoretisk set.

Desværre er det jo bare ikke på det grundlag, at den har taget et spring. Det er svært at forstå, hvorfor den skal stige over 50% i pris. Den har jo hverken særlig meget RAM eller SSD. Jeg synes, at Apple har et forklaringsproblem her.
Rasmus Larsen skrev: 29 jun 2026, 14:32Desværre er det jo bare ikke på det grundlag, at den har taget et spring. Det er svært at forstå, hvorfor den skal stige over 50% i pris. Den har jo hverken særlig meget RAM eller SSD.
Men den har så heller ikke meget andet. Så en stor del af produktionsomkostningerne er vel netop RAM og NAND.

Så i øvrigt, at fabriksarbejderne hos SK Hynix vil modtage en bonus, der svarer til 8 årslønninger.
sokken skrev: 29 jun 2026, 18:10 Kan det ikke være at grunden til at de sætter prisen op på den her, er at så når den nye bliver udgivet, så kan de sætte den ny dyrere. Så er der lige pludselig ikke så stor pris forskel fra den gamle til den ny
Det vil i hvert fald overdøve næsten alle forbedringer, hvis Apple i forbindelse med en ny model Apple TV også hæver prisen med mindst 50%.

Så er det da helt sikkert smartere at hæve prisen nu, lade brokkeriet stilne af og så annoncere ny model med "Til den samme pris som før!"
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147