Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

JanTheMan skrev:
Pulsedriver skrev:
Måske fordi at det rent faktisk ER en ret god skærm med et super billede - som har nogle børnesygdomme, ja - men en del af fejlene er allerede rettet i de tre firmware opdateringer der har været, samt at de sidste bliver rettet i den store opdatering der kommer i løbet af september.
Brugere i landene, hvor den store opdatering (Android 5.1.1, DD 5.1, PAP m.m.) er kommet ud, bekræfter at den retter de sidste issues.
Derudover er der allerede planlagt flere opdateringer i den nærmeste fremtid, bl.a. med Android M, HDMI 2.0a, HDR m.m. - så p.t. tyder det ikke på, at man med disse TV bliver efterladt uden løbende opdateringer.

Det "eneste" der er tilbage m.h.t. fejl, er uvisheden om android 5.1.1 retter op på 23.xxx fps issuet (Dette issue er jeg ikke selv stødt på, men Torben har set det) og om det retter op på det med de, ved nogle scener, lysere kanter, som man mener skyldes fejl i Motionflow beregninger/indstillinger. Det er nemlig kun ind imellem at det er der. Måske kommer det kun frem ved en vis (dårlig) kvalitet kildemateriale.
Jeg kan forstå at du selv ejer skærmen, så er du ikke uden interesse i at skærmen skal fremstå som et godt køb, ser næsten aldrig valg købere har fortaget er negativ. 8-)

Den tid anmeldelse kom var alle disse fejl ikke rettet, og hvilken fejl kunne rettes i fremtiden, et tv som giver et hak i billedet, HDR kan du ikke bruge til noget, rodet EPG, langsom kanalskift, lyse sider, slem vertical banding ved hurtig bevægelser, panorering (fodbold) tvet som jeg forstår det, starter ikke ved tryk på knapper 1-9. hardware underdimensioneret.

Jeg kender endnu ingen som ikke zapper på deres tv, så et langsom kanalskifte er ikke en mulighed på et tv.

Og tag bare et kig på denne tråd. O_O

Et godt tv er det bestemt ikke, kunne være det hvis samtlige fejl blev rettet som er omtalt.

Jeg er glad for at jeg har brugt min egen fornuft og droppet skærmen, ellers skulle det være sendt tilbage.
Ja, jeg ejer selv skærmen - og hvis du kigger tilbage i netop denne tråd, har jeg tidligere været knap så glad ved visse issues - som nu heldigvis er rettet.

Jeg ved også godt at jeg har satset lidt ved at købe den første generation skærme med Android - der VIL være børnesygdomme der skal rettes. Heldigvis har Sony været gode til komme med hyppige updates, og har flere på vej.

Og nej - jeg har ikke behov for at TV'et skal fremstå som et godt køb, (som en vis anden Panasonic-linkende herre). Jeg spammer ikke samtlige tråde med Sony links eller fraråder andre at købe andre mærker.
Jeg nævner bare mine ærlige oplevelser - og lidt også min begejstring :)

Jeg har det helt afslappet hvis andre har en anden holdning til TV'et.

Edit: Men vil give dig helt ret i, at der var rigtig mange irriterende issues lige da TV'et kom, før de første opdateringer blev udsendt.
Senest rettet af Pulsedriver 12 sep 2015, 14:32, rettet i alt 1 gang.
Trekster skrev:Det har været nødvendigt at ændre i tuner softwaren til den europæiske udgave da der blev fundet fejl på den. Som skrevet ovenfor så skulle den ramme ultimo september.
Tak for den information, må jeg spørge hvor du har den fra? Jeg syntes da også jeg har læst midt-september? Man kunne jo håbe den fejl der er fundet er skyld i de langsomme kanalskifte som nogle klager over.

Hvis IP er underordnet hvordan bestemmer TV'et så hvilke opdateringer der skal hentes og hvilke apps der skal tilbydes? Har f.eks. ikke selv set DR "appen" og kan ikke finde den i Play, hvilket irritere mig lidt.
esef skrev:
Trekster skrev:Det har været nødvendigt at ændre i tuner softwaren til den europæiske udgave da der blev fundet fejl på den. Som skrevet ovenfor så skulle den ramme ultimo september.
Tak for den information, må jeg spørge hvor du har den fra? Jeg syntes da også jeg har læst midt-september? Man kunne jo håbe den fejl der er fundet er skyld i de langsomme kanalskifte som nogle klager over.

Hvis IP er underordnet hvordan bestemmer TV'et så hvilke opdateringer der skal hentes og hvilke apps der skal tilbydes? Har f.eks. ikke selv set DR "appen" og kan ikke finde den i Play, hvilket irritere mig lidt.
Hos mig poppede den automatisk op i den øverste række "anbefalede" apps - sammen med MUVI og nogle andre... har 8509'eren
Her ligger den også i "Featured apps". Hos mig virker HbbTV dog via den røde knap på DR's kanaler, så jeg har ikke så meget at bruge Appe'en til - det er jo ikke den "rigtige" DR-TV app, men blot en genvej til HbbTV.
Jeg har Viasat så har ikke DR direkte i TVet og ser ingen DR i Featured apps. Undre mig derfor lidt over hvad det er der bestemmer hvilke apps man skal foreslås/har tilgang til. Har købt mit TV i Sverige men har sat Danmark som land i Android og har dansk IP.

Et andet spørgsmål; hvis man går i Discover menuen og vil tilføje favorit apps kan man vælge mellem Apps og Other hvor der i Other er en håndfuld apps, eller hvad de nu er, hvor firkanten er lidt mindre end en almindelig app, bl.a. en vejrudsigts app. Hvad er det? Er det HbbTV genveje?
Det ser ud til at opdateringerne der rygtes til slutning af september kun er for Tyskland?

http://www.sony.de/support/de/content/c ... D-65X8505C

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig modellen, men ikke hvis jeg skal vente til ultimo året på at få de sidste funktioner gjort aktive - jeg bruger twintuner en del.

http://www.sony.dk/support/da/content/c ... D-65X8505C

Er det rigtigt at forskellen på 8505 og 8509 er motionflow 800 vs 1000, og intet andet?
esef skrev:Jeg har Viasat så har ikke DR direkte i TVet og ser ingen DR i Featured apps. Undre mig derfor lidt over hvad det er der bestemmer hvilke apps man skal foreslås/har tilgang til. Har købt mit TV i Sverige men har sat Danmark som land i Android og har dansk IP.

Et andet spørgsmål; hvis man går i Discover menuen og vil tilføje favorit apps kan man vælge mellem Apps og Other hvor der i Other er en håndfuld apps, eller hvad de nu er, hvor firkanten er lidt mindre end en almindelig app, bl.a. en vejrudsigts app. Hvad er det? Er det HbbTV genveje?
Jeg har heller ikke DR direkte i TV'et - har også selv Viasat via Fibia. Men jeg har fået "app'en" i TV'et.
Så umiddelbart vil jeg gætte på at det skyldes at dit TV er en svensk model.
Man kunne tro det, men der er intet der indikere dette er en svensk model og kan i øvrigt ikke rigtigt tro Sony laver individuelle undermodeller til så små markeder som de skandinaviske og baltiske lande hvor f.eks. X8505C sælges, eller at firmaer som Elgiganten gider at holde styr på en syndflod af identiske men forskellige TV i deres centrallager.
thomasbang skrev:
Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig modellen, men ikke hvis jeg skal vente til ultimo året på at få de sidste funktioner gjort aktive - jeg bruger twintuner en del.

Er det rigtigt at forskellen på 8505 og 8509 er motionflow 800 vs 1000, og intet andet?
Sony skriver kun indenfor dette år, så fra nu, til årets udgang kommer opdateringen. :p

Foruden forskellen på motionflow, skulle der også være forskel på panelerne, det påstår Sony, men man kan ikke få uddybet forskellen. :)
Så er der endnu en grund til at mit tv snart ryger ud af vinduet.
Jeg tændte her til morgen tv.
Og anlæg.
Der var lyd på og den bjælke i toppen der angiver kanal og hvad du ser var der hele tiden , forsvandt ikke , men intet billede.
Jeg prøvede at skifte kanal , samme resultat.
Så tog strømmen i 10 sek og satte lortet til igen og så virkede det.
HVAD SKER DER MED DET L... ???????????
**** jeg har fortrudt at jeg har købt Sony , skulle have beholdt det "gamle" Sony , eller taget et Panasonic.

Stein
Hej Stein, og andre.

Jeg har oplevet det samme, det du omtaler med bjælken oppe i toppen af skærmen med kanal info mv.
Jeg er dog mega tilfreds med selve billedkvaliteten, og håber den forhåbentlige snarlige store opdatering, der er lovet afhjælper de fleste software bugs!!

Jeg vil dog sige, at det der irritere mig mest, er problemerne med at tilgå HDMI portene, som til sider svigter, indtil man tager strømmen fra i ca. 10 sekunder.

Er der nævnt noget om, hvad den kommende opdatering afhjælper?

Jeg tænker samtidig at den perfekte skærm findes IKKE, og der vil altid være et eller andet man er utilfreds med, men jeg kan godt forstå Stein er træt af sit nye tv. Det er jeg som sagt også til tider :-(

Håber på snarlig hjælp fra Sony.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 102