Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kjang
noxity skrev:
Nkaj skrev:
noxity skrev:Mener det er omkring 25.000kr for 40", men det er uden at kunne huske det helt.
De kommer da kun i 46" og 50" ifølge artiklen...
Det er rigtigt ja, jeg huskede også helt forkert.

Den amerikanske pris på 46" 9000 er 6000 usd. Hvis du så smider 25% moms så får du ca. 42000kr. Typisk er prisen lidt højere end prisen i USD*1,25.
Så alt i alt så tror jeg du skal forvente en pris på 40-45.000 kr for LE46C9005.
Iflg. denne shop kommer 46" til omkring 25.000
[url]http://www.fladskærmsshoppen.dk/product.asp?product=1109[/url]
Af lennon
noxity skrev:Lennon:
Jeg tror roligt du kan regne med at C9000 udelukkende er et showprodukt, der sætter nye standarder inden for design, og funktion. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Samsung har valgt at nedprioritere billedekvaliteten for at opnå et design som ingen andre.
- også hvad jeg frygtede. Havde oprindeligt regnet med at angrebet mod billedkvaliteten på Pioneers KURO skulle komme fra enten Samsung 9000 eller Sonys HX900 . Men det ser ud til at producenterne samstemmende- på tværs af teknologierne LCD/plasma - har valgt at lade Pioneers billedkvalitet være , og i stedet har flyttet fokus over på helt andre ting .

Design er fedt, -nye spændende features er federe, - men rå billedkvalitet er nu engang allerfedest . . .
Af noxity
Jeg tror ikke du helt skal opgive håbet. Plasma C8000, og måske LED C8000 har fokus på billedekvaliteten. Det er her Samsungs bedste bud på et godt billede skal findes for henholdsvis plasma og LCD.
Om de så har gjort nok ud af det, det kan jeg godt tvivle lidt på. Personligt havde jeg håbet på en LCD model med LED, og ikke Edge LED. Der er jo ingen tvivl om hvad der levere det bedste billede.
Af Bondola
Sidder og sammenligner 8000 og 7000 plasma modellerne på samsung.com
Her bemærker jeg at PN50C7000 modellen kun har en USB indgang.
panikkede i et kort sekund... kiggede derefter på hifiklubbens hjemmeside og det ser ud til at den danske 7000 model, i følge hifiklubben, har 2 usb indgange.

Nogen der har hørt om den holder stik? tænker bare at hvis der kun er en usb, kan man ikke være på trådløst internet med samsung wireless dongle, samtidig med at man har en harddisk til at optage...

aargh der skal bare være 2 indgange.....
Af noxity
Ifølge den tyske Samsung-hjemmeside så har PS50C7790 2 stk USB 2.0.
Af Bondola
[quote="noxity"]Ifølge den tyske Samsung-hjemmeside så har PS50C7790 2 stk USB 2.0.[/quote]

ahhhh.....så er jeg rolig igen...tak :-)
Af WhiteDog
TCF: Du siger du har prøvet PVR funktionen på C8705 modellen, med Yousee kabel-tv. Hvad så med HD kanaler og andre betalingskanaler. Kan disse også optages ?

Jeg har nemlig fuldpakke med hd-pakke og hvis det viser sig, at den kun kan optage de alm. kanaler og ikke fx. DiscoveryHD eller Eurosport HD, så falder PVR funktionen godt nok til jorden (for mig altså) :)
Af ajhals
Hej venner

Jeg fandt lige denne her test af Samsung c7000 plasma: https://clevelandplasma.com/store/2010_ ... _pnxxc7000
Jeg ved ikke så meget om dem, men synes umiddelbart den ser ok proffesionel ud, og synes da testen lyder lovende :), særligt hvis man tager i betragtning, at PNxxc7000 serien ikke kommer med det samme Real Black Filter, som c8000 gør, og som den europæiske c7000 gør (som jeg forstår det).

Uha jeg glæder mig til at se den skærm i Rasmus' kyndige hænder..... :D !
Af jsj
har ikke helt læst det som dig mht til det filter der sidder i eu c7000 modellerne... men iflg. de første amerikanske brugere af c7000 plasmaen, så er der stor forskel på sortniveauet mellem 7000 og 8000 serien, der er flere der antyder at c7000 har en mere "grålig" sort... ærgeligt vi tilsyneladende ikke får c8000 plasmaen til dk :-(
Af ajhals
jsj skrev:har ikke helt læst det som dig mht til det filter der sidder i eu c7000 modellerne... men iflg. de første amerikanske brugere af c7000 plasmaen, så er der stor forskel på sortniveauet mellem 7000 og 8000 serien, der er flere der antyder at c7000 har en mere "grålig" sort... ærgeligt vi tilsyneladende ikke får c8000 plasmaen til dk :-(
Hmm ok!
I oversigtsartiklen over samsungs 2010 skærme her på siden, står der, at de har det samme real black filter.
Er der nogen der kan be- eller afkræfte det ?
Af noxity
jsj skrev:har ikke helt læst det som dig mht til det filter der sidder i eu c7000 modellerne... men iflg. de første amerikanske brugere af c7000 plasmaen, så er der stor forskel på sortniveauet mellem 7000 og 8000 serien, der er flere der antyder at c7000 har en mere "grålig" sort... ærgeligt vi tilsyneladende ikke får c8000 plasmaen til dk :-(
Du kan ikke sammenligne amerikanske modeller med europæiske. De er ikke ens.
Af jsj
Ved jeg godt, derfor bliver det også spændende at se en proff test af 7000 modellen her i eu.. Har så læst at det er muligt at "opgradere" de amerikanske c7000 til en c 8000 ved at lave nogle ændringer i servicemenuen..... Men det frarådes dog!
Af tcf
Med hensyn til PVR og yousee box, så fungerer det ikke samtidig, man skal bruge den indbyggede DVB-C tuner, derefter kommer PVR funktionerne frem.
Men så kan man tilgengæld også optage både HD og ikke HD ;)
For mit vedkomende betyder dette at boxen ryger ud til højre, den er jeg iøvrigt heller ikke særlig imponeret af!
En lille kommentar til billede, og sort neveau, det er bare super, sort er HELT sort, jeg kan selvfølgelig kun vurdere ud fra hvad jeg ser, men det jeg ser er extremt flot, også shadow detail.
én ting skal man dog være opmærksom på, og det er at der opstår lyse områder, som om backlight ikke er helt jævnt. Dette er naturligt, da det er en konsekvens af at backlight ændrer lysintensiteten, ift. til om der er lyse, eller mørke, nuancer, når man husker på det, og ikke panikker, så er det med til at gøre hele billedet mere levende og behageligt at se på. Jeg er meget meget imponeret, at Samsung kan blive ved med at løfte neveauet, over alle de andre!
Af noxity
tfc:
Har du mulighed for at tage et billede i et helt mørkt lokale, hvor du har en helt sort baggrund.

Kunne være rart at se om der er noget clouding eller backlight bleed.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21